استمرار «طرح حامی» در تابستان 1404 در راستای نهضت توسعۀ عدالت آموزشی استان اصفهان
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: طرح حامی که با توجه به نیازهای تحصیلی دانشآموزان طراحی شده است، در راستای نهضت توسعۀ عدالت آموزشی و بهبود شرایط تحصیلی آنها، تابستان 1404 در استان اصفهان اجرا میشود.
به گزارش ادارهٔ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، اعظم هارونی معاون آموزش ابتدایی این ادارهکل از ادامه دار بودن طرح حامی در تابستان 1404 با هدف ارائه آموزشهای جبرانی و ترمیمی به دانشآموزان نیازمند حمایت خبرداد و اظهار داشت: این طرح که با توجه به نیازهای تحصیلی دانشآموزان طراحی شده است، در راستای نهضت توسعۀ عدالت آموزشی و بهبود شرایط تحصیلی آنها در استان اصفهان اجرا میشود.
وی افزود: هدف اصلی طرح حامی، ارتقای کیفیت یادگیری و بهبود نتایج تحصیلی دانشآموزان است و با مداخلات آموزشی بههنگام، تلاش میشود تا از افت تحصیلی جلوگیری شده و از دانشآموزان با عملکرد قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر، حمایت ویژه شود؛ همچنین، طرح حامی به تقویت انگیزه و احساس تعلق دانشآموزان به مدرسه کمک کرده و از ترک تحصیل آنان پیشگیری میکند.
هارونی تصریح کرد: در تابستان امسال، پایگاههای معین در مناطق مختلف استان دایر و برنامههای آموزشی متناسب با نیازهای درسی و عاطفی دانشآموزان طراحی و ارائه خواهد شد؛ بهرهگیری از ظرفیت معلمان مجرب، مشارکت خانوادهها و حمایت خیرین، و پایش مستمر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را از ارکان مهم این طرح برشمرد.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان با اشاره به رایگان بودن طرح حامی ابراز داشت: در این طرح، هیچگونه وجهی از خانوادهها دریافت نمیشود و اولویت پذیرش با دانشآموزانی خواهد بود که به دلیل شرایط خانوادگی، اقتصادی یا تحصیلی نیاز به حمایت بیشتری دارند.
وی خاطرنشان کرد: طرح حامی گامی مؤثر در راستای تحقق عدالت آموزشی و حمایت از دانشآموزان نیازمند است و با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای موجود، ما در تلاش هستیم تا تابستان امسال را به فرصتی برای جبران مشکلات آموزشی و تقویت بنیه علمی دانشآموزان تبدیل کنیم؛ آموزشهای کیفی و هدفمند این طرح تأثیر ماندگاری بر آینده تحصیلی و حتی شغلی دانشآموزان خواهد داشت.
انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/969819/