پیام سپاهان

آخرين مطالب

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران خبر داد:

آغاز اعزام اردوی راهیان نور از ابتدای تیرماه/ راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی یا اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران

آغاز اعزام اردوی راهیان نور از ابتدای تیرماه/ راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی یا اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با حضور در استودیوی شبکه شهر، اقدامات این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر ، سرهنگ محمد مهدی حسن‌زاده با حضور در استودیوی شبکه شهر در ابتدای سخنان خود با اشاره به روند اعزام شهروندان به اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: یکی از افتخارات سازمان بسیج این است که با نام شهدا، ایثار، شهادت و فداکاری شناخته می شود؛ بدنه اصلی بسیج ایجاد بسترهای لازم برای حضور مردم در مراکز و یادمان های دفاع مقدس هم در جبهه جنوب و هم در جبهه غرب کشور است.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه این اردوها برای ارتقاء سطح بصیرت شهروندان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی سازمان بسیج شهرداری بسترسازی برای اعزام کارکنان و خانواده های آنها به ویژه نوجوانان و جوانان به اردوهاست.
وی با اشاره به حمایت از گروه های جهادی، دانشجویی و دانش آموزی و سایر گروه ها برای برگزاری اردوها بر اساس دستور شهردار تهران، یادآور شد: هرساله به کیفیت اردوها افزوده می شود؛ سال گذشته نزدیک به هزار و 600 نفر از خانواده های کارکنان به اردوها اعزام شدند و تلاش بر این بود که خستگی سفر جای خود را به برکات معنوی دهد و خاطرات در ذهن افراد ماندگار شود.
حسن زاده با بیان اینکه 500 خانوار شامل 150 خانوار ایثارگر به اردوها اعزام شدند، تصریح کرد: تلاش شد بازدید از جبهه های خوزستان در این سفرها انجام شود و خوشبختانه بر اساس نظر سنجی ها رضایت خوبی را شاهد بودیم و مواردی در خصوص ترابری داشتیم که با توجه به استقبال بالای افراد، طبیعی بود.
وی تأکید کرد: در یادمان هایی که اسکان پیش بینی شده بود، برنامه های خوب نمایشی و هیجانی با محوریت ادبیات مقاومت برای نوجوانان برگزار شد و در جنبه حمایتی نیز بالغ بر 20 هزار نفر از مردم تهران را تحت پوشش حمایتی برای سفر قرار دادیم که شامل اسکان، پذیرایی و ترابری بود.
حسن زاده با بیان اینکه در سال جاری اردوهای راهیان نور را در دو قالب برنامه ریزی کرده ایم، یادآور شد: از ابتدای تیرماه جمعیت های مردمی به جبهه های غرب اعزام خواهند شد که در محور کردستان و مراکز و یادمان های دفاع مقدس آمادگی برای میزبانی از مردم وجود دارد.
وی از برنامه ریزی برای اعزام در دهه اول محرم خبر داد و افزود: در شهرداری نیز آمادگی را به رده ها و معاونت ها اعلام کردیم که افرادی که درخواست اعزام دارند، ثبت نام انجام دهند.
حسن زاده با بیان اینکه از 23 بهمن ماه تا 10 اسفند برنامه ریزی برای اعزام زائران در نیمه دوم سال انجام خواهد شد، گفت: با کمک بخش های مختلف شهرداری برنامه ریزی کرده ایم که این اردوها تا پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شود.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اعلام اینکه اگر کسی بتواند اردویی متنوع همچون اردوهای راهیان نور و اربعین مدیریت کند قابلیت رشد را در مسیر مدیریت دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این اردوها اغلب برای جوانان و در راستای ارتقاء بصیرت و معنویت است، قابلیت رشد در مسئولیت وجود دارد؛ فلذا چنین برنامه هایی از مدتها قبل مورد بحث قرار می گیرد و مسیرها پیش از سفر بررسی می شود و یک هفته پیش از اعزام، تیم های ما به عنوان خادمان در یادمان ها و فضاهای اسکان حضور پیدا می کنند.
حسن زاده با تأکید بر اینکه کمبودها از دید تیم های پیشرو بررسی می شود، خاطرنشان کرد: تیم ها پیش از اعزام اصلی زائران، یک یا دو هفته جلوتر در مکان های اسکان و تهیه غذا در مسیرهای بین راهی و یادمان ها مستقر می شوند و با توجه به حجم کاروان ها، تعداد خادمین متفاوت است.
وی افزود: حضور خانوادگی مردم تهران با وسایل نقلیه شخصی را نیز در کنار خود شاهد بودیم و قرار بر این بود در بین راه جز پذیرایی از خانواده های شهرداری، پذیرای این دسته از زائران نیز باشیم و خادمین در دوکوهه، اهواز و آبادان مستقر شدند و نزدیک به 60 نیروی آقا و 20 نیروی خانم توفیق خادمی را در سفر امسال داشتند.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در شهرداری ارتقاء معنوی خادمان است، یادآور شد: این رشد معنوی قطعا در بهبود انگیزه این افراد اثرگذار است و ما این تاثیر را امسال شاهد بودیم.
حسن زاده با اشاره به برنامه ریزی برای حضور مدیران شهرداری در اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: مدیران باید در جدول برنامه کاری خود وقت گذاشتن برای برنامه های معنوی را مدنظر داشته باشند؛ چراکه یک مسئول را بیمه می کند که دقت داشته باشد حافظ خون شهدا باشد و این مهم با حضور میدانی حاصل می شود.
وی با تأکید بر اینکه حضور در این یادمان ها به سلامت، معنویت و تصمیمات مدیران و مسئولان کمک خواهد کرد، یادآور شد: امسال تعدادی از اعضای شورای شهر در این سفرها حضور داشتند؛ علاوه بر این بسیجیان بخش های مختلف شهرداری پای کار بودند و تعدادی از مسئولان نیز حاضر شدند و به رفع کمبودها کمک کردند.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال این هستیم که یادمان های دفاع مقدس در اردوهای جنوب و غرب ایجاد شود، خاطرنشان کرد: یادمان ها با محوریت مقاومت و همچنین یادمان هایی با محوریت دسیسه های ادامه دار دشمنان در دستور کار ماست.
وی ادامه داد: صحبت هایی با معاونت برنامه ریزی شهرداری داشتیم که در کاروان هایی یادمان های سوریه را داشته باشیم و یا در عراق نیز برنامه ریزی کنیم که خانواده های شهرداری در یادمان ها حضور پیدا کنند.
حسن زاده با بیان اینکه مکان شهادت «آرمان علی وردی»، «عجمیان» و اماکن آسیب دیده در سال گذشته در دستور کار اردوهای بصیرتی قرار می گیرد، گفت: نوجوانان و جوانان خواهند دید که چه اتفاقاتی افتاد و مردم چگونه مقاومت کردند.
برنامه جامع کارکنان و فرزندانشان هفته آینده در اتوماسیون ثبت می‌شود
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در خصوص برنامه های این سازمان با محوریت عفاف و حجاب، گفت: در برنامه های فرهنگی امسال با عنایت به اولویت قشر نوجوان، جوان و خانواده های شهرداری در تابستان امسال پیش رفته ایم؛ جلساتی برگزار شده و برنامه جامع تابستان امسال برای کارکنان و فرزندان آنها آماده شده است.
وی تأکید کرد: این بسته جامع با فوریت آماده می شود و پس از ارتحال امام خمینی(ره) در اتوماسیون ثبت و اطلاع رسانی برای ثبت نام افراد انجام خواهد شد.
حسن زاده با بیان اینکه نگاه شهرداری به امور تربیتی مستمر است، یادآور شد: برنامه «کیووان» به عنوان حرکت تربیتی-تعاملی در تابستان سال گذشته اجرا شد که مکان ها و آموزه های مختلف را به نوجوانان آموزش می دادیم؛ در سال جدید نیز قسمتی از برنامه ها مرتبط با نوجوانانی است که سال قبل در برنامه ها حضور داشتند.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به تشکیل گروه سرود فرزندان کارکنان شهرداری گفت: ظرفیت ها را در بخش های مختلف شناسایی می کنیم که فرهنگ انقلاب را ترویج دهیم.
حسن زاده در رابطه با فرمان کمک مؤمنانه نیز گفت: یکی از مسائل اصلی این کمک ها بود و از چند سال پیش آغاز شده و گستره این کمک ها وجود دارد؛ در نظر گرفتن سهمی برای کمک به کسانی که نیازمند به خدمت آنها هستیم، مایه افتخار ما خواهد بود.
کمک های مؤمنانه شهرداری تهران خانواده های کمتر برخوردار
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه نیروهای انقلابی در صحنه تحت عنوان بسیج در این کمک های مؤمنانه حضور داشته اند، تصریح کرد: شهرداری در دو زمینه در کمک های مؤمنانه ورود کرده که بخشی از آن شامل کمک به خانواده های کمتر برخوردار شهرداری است و نگاه شهردار تهران توجه ویژه به این قشر بوده و کمک های خوبی انجام شده است. بخش دیگر کمک به شهروندان کم بضاعت سطح شهر است و با توجه به نگاه شهردار به ارتقاء معیشت مردم این امر در پیش گرفته شد.
وی با اشاره به برگزاری دو مرحله کمک مؤمنانه در تهران، گفت: 32 حوزه و 280 پایگاه بسیج در شهرداری وجود دارد که در ابتدای ماه مبارک رمضان تعداد پنج هزار سبد کالا به همراه 10 مجموعه جهیزیه در روز شهادت حضرت علی(ع) توزیع شد. در رزمایش دوم نیز که سه هفته پیش برگزار شد، پنج هزار سبد دیگر توزیع شد.
راه اندازی کارگاه های تولیدی یا اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار
حسن زاده از پیش بینی رزمایش سوم در سال جاری، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما توانمندسازی افراد برای معیشت است که در همین راستا کارگاه های تولیدی یا اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده و به دنبال توسعه آن هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت های تمدن ساز، گفت: این حرکات تمدنی اولویت بسیج است که یکی از این موارد، اجتماعات منجر به حرکات عمومی در بستر جامعه است و مردم در آن نقش بی بدیلی دارند.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در خصوص نقش دستگاه ها در ایجاد بستر برای حرکات عمومی، اظهار کرد: شهرداری با داشته هایی که در اختیار دارد، به راحتی بسترساز این حرکات تمدن ساز می شود که یکی از این برنامه ها جشن امام رضایی ها بود. خوشبختانه جمعیت بسیار خوبی از این برنامه استقبال کردند که در برنامه ریزی های آتی برنامه ها در وسعتی بیشتر برگزار خواهد شد.
جشن عید غدیر برگزار می شود
حسن زاده با اعلام اینکه اگر بستر به خوبی فراهم شود مردم جلوتر از ما حضور خواهند داشت، تصریح کرد: امسال در نگاهی مجدد، جشن عید غدیر در وسعتی بیشتر پیش بینی شده و برگزار می شود. افتخار ما نقش داشتن در اجرای برنامه های تمدن ساز است که خوشبختانه شهرداری در این زمینه نقش داشته و بسیج نیز تعاملاتی با محوریت سپاه و شهرداری در این خصوص داشته است.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/735624/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل از فعالانِ عرصه عفاف و حجاب

کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند

آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر

هنرمندان استان اصفهان از عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

دربی اصفهان را یک همدانی سوت می‌زند

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

شروع بارش ها در غرب استان اصفهان

کمیته انضباطی سپاهان را جریمه کرد

نگاهی به هفتاد و چهارمین شهرآورد اصفهان؛ آخرین فرصت

داور دربی اصفهان اعلام شد

استفاده هزار و 100 بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان

کشت نخیلات در 47 هکتار از باغات کارون

نشست باشگاه نجوم اصفهان

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 فروردین 1402

نوسانات نرخ ارز نفعی برای دولت ها ندارد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

کشف 0.5 تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه

اهدای 47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی

سپاهان باز هم جریمه شد

کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر 21 سال اصفهانی

قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان

سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

لبریز شدن سد مهاباد بر اثر بارندگی‌های شدید (فیلم)

170 تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند

اجرای 5 طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت

مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس

بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود

استفاده هزار و 100 بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی

کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

کشف نیم تُن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات