پیام سپاهان

آخرين مطالب

درآمد ریالی و هزینه دلاری کامیون داران اجتماعی

درآمد ریالی و هزینه دلاری کامیون داران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - تین نیوز
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار ضمن انتقاد از ورود نهادهای نظارتی به نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: هزینه های دلاری و درآمد ریالی کامیون داران در آینده ای نزدیک موجب خروج آنها از چرخه فعالیت های اقتصادی خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرخودرو، رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار ضمن انتقاد از ورود نهادهای نظارتی به نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: هزینه های دلاری و درآمد ریالی کامیون داران در آینده ای نزدیک موجب خروج آنها از چرخه فعالیت های اقتصادی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عبدالله خانعلی با اشاره به روزهای پرچالش ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور عنوان کرد: کامیون داران سال جدید را با مشکلات بیشتری نسبت به سال گذشته آغاز کردند و سازمان راهداری نیز پس از گذشت دو ماه از سال با افزایش 30 درصدی، نرخ جا به جایی‌‌ کالا‌ به ازای هر تن کیلومتر را 5500 ریال اعلام کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته حمل و نقل نیز به دستور معاون اول رییس جمهور مشمول نرخ گذاری شد و همواره شاهد هستیم که نرخ تعیین شده توسط سازمان راهداری نیز از سوی نهادهای نظارتی تقلیل پیدا کرده و این حداقل میزان افزایش نرخ موجب عدم همخوانی درآمد و هزینه های رانندگان شده است.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار تصریح کرد: اگر سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار خود را متولی و تعیین کننده نرخ کرایه های حمل و نقل می دانند بهتر است برای اداره ناوگان نیز از کارشناسان خود استفاده کنند.
خانعلی وی با انتقاد از روش تعیین کرایه حمل بار در کشور عنوان کرد: نرخ شاخص کرایه حمل به ازای حمل هر تن کیلومتر در سال 97، 1033 ریال تعیین شد که قیمت هر جفت لاستیک در همان سال 3 میلیون تومان بود و نرخ جابه جایی کالا در سال گذشته 4233 ریال تعیین شده و هم اکنون قیمت هر جفت لاستیک 33 میلیون تومان است. به عبارتی درآمد کامیون داران از سال 97 تا کنون 3 برابر و هزینه های آنها 11 برابر شده است.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار با صراحت بیان کرد: قطعا کامیون داران با هزینه های دلاری و درآمد ریالی در آینده ای نزدیک به سرنوشت مالکان اتوبوس دچار شده و از چرخه فعالیت های اقتصادی خارج خواهند شد.
خانعلی با بیان اینکه نیمی از ناوگان جاده ای کشور فرسوده است و ناوگان فعال نیز به واسطه تصمیمات غیراصولی در رکود به سر می برند، افزود: اگر دولت اعتقاد دارد که درآمد حوزه حمل و نقل مناسب است چرا خود به سرمایه گذاری در این بخش اقدام نمی کند و یا زمینه سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل را برای سرمایه گذاران فراهم نمی کند.
وی افزود: سازمان راهداری در تعیین نرخ تن کلیومتر سود سرمایه گذاری خرید کامیون را 3 درصد و بر پایه اقتصاد مهندسی محاسبه می کند در صورتی که حداقل سود بانکی برای سرمایه گذاری 20 درصد است. در واقع کامیون داران از ترس این آشفته بازار و رشد تورم تمایلی به فروش سرمایه های خود ندارند.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار در ادامه با انتقاد از افزایش هزینه های نگه داری، گرانی و کمبود قطعات یدکی ناوگان جاده ای اذعان داشت: متاسفانه قطعات موجود در بازار به قدری بی کیفیت هستند که رانندگان مدام در حال تعمیر کامیون های خود بوده و استفاده از قطعات باکیفیت نیز با درآمدها همخوانی ندارد. به عنوان مثال قیمت هر جفت لاستیک اروپایی بر اساس نرخ روز یورو حدود 85 میلیون تومان بوده و قیمت لاستیک های چینی نیز کمتر از 30 میلیون تومان نیست.
خانعلی اظهار داشت: عدم تناسب درآمد و مخارج در حوزه حمل و نقل بار تمایل رانندگان به حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی را کاهش داده است چراکه با نرخ فعلی تن کیلومتر حمل یک تن بار نیز برای کامیون داران صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: زیرساخت حمل و نقل با کامیون های ولوو، اسکانیا، بنز، داف و رنو اروپایی ممکن است نه با کامیون های بی کیفیت چینی.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار درباره تاثیر اعتصابات سراسری کامیون داران بر رفع مشکلات این صنف گفت: اعتصاباتی که کامیون داران سال 97 برای افزایش نرخ تن کیلومتر و راه اندازی درگاه ملی اعلام بار و پرداخت کرایه داشتند هنوز بعد از گذشت 5 سال اجرایی نشده است و در واقع چون اعتصابات هدفمند و مدیریت شده نیست بر رفع مشکلات این بخش تاثیری نخواهد داشت.
خانعلی تصریح کرد: سازمان راهداری در حالی عوارض جا به جایی کالا را از 4 درصد به 9 درصد افزایش داد که قرار بود 50 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای بازسازی جاده های کشور را از این محل تامین کند اما نه تنها اقدامی برای بازسازی جاده ها صورت نگرفت بلکه اخیرا اعتبار لازم برای نوسازی جاده ها را 190 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.
وی ادامه داد: سازمان راهداری از طرفی با هدف کنترل نرخ تورم مانع افزایش نرخ تن کیلومتر می شود و از طرف دیگر مجوز واردات لاستیک و روغن موتور به کامیون داران می دهد.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار درباره تاثیر تحریم های خارجی بر رکود صنعت حمل و نقل گفت: اگر تحریم های خارجی بر ناوگان جاده ای تاثیرگذار بوده چگونه 30 هزار دستگاه کشنده اروپایی وارد کشور شده است. لذا باید گفت مشکلات اقتصادی کشور چه در حوزه حمل و نقل و چه در سایر بخش ها نه از تحریم های خارجی بلکه از تحریم های داخلی نشأت می گیرد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/735056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمریکا در تیران و صنافیر مستقر می‌شود؟؛ تشدید رقابت میان واشنگتن و پکن

یک هندی طلایی وزن عموزاد شد؛ چهارمین ملی‌پوش از اصفهان درآمد/ بذری قهرمان غیرمنتظره!

اصفهان گرم‌تر می‌شود

غزل زیبای سعدی

مشخصات کلیدی سری وان پلاس Ace 6 لو رفت: تراشه اسنپدراگون و باتری 7800mAh

تلاش خاموش هند و پاکستان برای تنش زدایی در میانه‌ی موشک‌پراکنی

آخرین قیمت سوییت‌های فروشی در اصفهان + جدول

برگزاری گردهمایی دوست‌داران امام رضا (ع) فردا در دانشگاه الزهرا (س)

رقابت حساس سنگین وزن ها در اصفهان/ زارع و معصومی یک گام تا فینال

امیرحسین زارع، محبی را شکست داد؛ پادشاه در اصفهان تاج گذاری می کند

سخنان دلنشین دکتر کاکایی

سخنان ارزشمند دکتر قمشه ای

فناوری نمایشگر آیفون تاشو اپل استانداردهای جدیدی را تعیین خواهد کرد

مدیر سابق اپلیکیشن فیسبوک به استخدام OpenAI درآمد

دستیار ویژه ریگان: آیا ترامپ به جنگ با ایران «نه» می‏‌گوید؟

بیداری ظرفیت‌های خفته جامعه در راستای گفتمان دولت وظیفه فرمانداران است

هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در همبستگی اجتماعی مردم دارند

جام بین‌المللی کشتی اصفهان را شهری پیشرو در عرصه ورزش به جهان معرفی کرد/

انعکاس ملی و بین‌المللی رویدادهای شاهین‌شهر افزایش یابد

دانشگاه صنعتی اصفهان از برترین اکوسیستم‌های کارآفرینی کشور است

صنایع غذایی استان به تفاهمنامه نظارتی استاندارد و غذا و دارو نزدیک شدند

فرهیختگان و مدیران استان دسترنج معلمان این سرزمین هستند

اصفهان با کشتی‌گیرانِ جهان، پیام دوستی و دیپلماسی ورزشی داد

جام جهان پهلوان تختی در اصفهان آغاز شد

نهادهای فرهنگی ومذهبی بایدبه عنوان پایگاه‌های امت‌سازی وجهاد وارد عمل شوند

یاران قالیباف و پایداری‌ها در نبرد تازه بهارستان؛ پشت پرده عدم برگزاری انتخابات هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی!

20 میلیارد برای کشتی، سرمایه‌ای برای غرور ملی است/ اصفهان میزبان شش رویداد جهانی دیگر در سال 1404

20 میلیارد برای کشتی، سرمایه‌ای برای غرور ملی است

ادای احترام دانش آموز فولادشهری به ساحت مقدس امام رضا (ع) در روز ولادت + فیلم

سپاهان یا پرسپولیس؛ نیم سهمیه لیگ نخبگان در تهران است یا اصفهان!

روزگار از من گرفت

به اتمام رساندن داستان Death Stranding 2 ممکن است 75 ساعت طول بکشد

سامسونگ برای مقابله با تعرفه‌ها ظرفیت تولید گلکسی S25 را افزایش می‌دهد

چرا یک توافق هسته‌ای جدید به نفع مسکو است؟

شاعرانه/ رفت عمر من از دست من

ضربه کاری اپل به گوگل؛ عرضه گزینه‌های جست‌وجوی هوش مصنوعی در سافاری

کانون‌های فعال گرد و غبار اصفهان نیازمند مدیریت جدی‌ است

میزبانی با الگو نظم ورزشی

روزی شلوغ البته نه برای همه!

آپدیت One UI 7 برای Galaxy S22 Ultra سامسونگ به ایران رسید

بهبود شرایط دریایی در استان هرمزگان؛ تنگه هرمز و دریای عمان آرام‌تر می‌شوند

چشم نوازی کاکتوس‌ها از مزارع آران و بیدگل + فیلم

زن 50 ساله در استخر کشاورزی در فلاورجان غرق شد

شاعرانه/باغ جان را صبوحی آب دهید

هیولای گیمینگ با نمایشگر سه‌بعدی و بدنه فیبر کربن؛ این لپ‌تاپ جدید لنوو است

افشای تجارت مقامات اوکراینی با پیکر سربازان کشته‌شده

چانگان های سایپا به تاکسی های بابک زنجانی تبدیل شدند؟

عینک هوشمند با توانایی تشخیص چهره؛ متا پروژه بزرگی در سر دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش: از نسل جدید جاماندیم

احتمال یک اشتباه محاسباتی