پیام سپاهان

آخرين مطالب

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

لازمه جامعه اسلامی محلات اسلامی است سیاسی

لازمه جامعه اسلامی محلات اسلامی است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید به جامعه اسلامی برسیم و لازمه جامعه اسلامی محلات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خان‌محمدی ظهر پنجشنبه در نشست خبری در خصوص برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر 12 وظیفه دارد که از جمله آن می‌توان به برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی، آموزش به آمران به معروف و ناهیان از منکر، حمایت از آمران به معروف، تخصصی کردن مطالبه گری در بخش امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد مطالبه گری جدی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی برای ضابطان قضائی، افزود: این آموزش‌ها به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود و به سازمان‌ها نیز اعلام شده تا اعضای شوراهای امر به معروف با مبانی این فریضه آشنا شوند و در مباحث تخصصی نیز شرکت می‌کنند.
سازوکار اعلام 18 مطالبه مردمی ایجاد شده است
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه اگر کسی نسبت به دستگاهی اعتراض یا مطالبه‌گری دارد، می‌تواند از طریق ستاد این مطالبه‌گری را پیگیری کرده و یا ساماندهی کند، تشریح کرد: ما در سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازوکاری را در 18 عرصه به عنوان مطالبات مردمی فعال شده است. در عرصه‌های مختلفی که مردم مد نظرشان است از جمله حوزه‌های محیط‌زیست، سیاست خارجی، داخلی، حوزه اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی در حوزه خانواده و …مردم می‌توانند در این 18 عرصه که روی سایت ستاد قرار دارد، درخواست و مطالبه خود را ثبت کنند.
حجت‌الاسلام خان محمدی با بیان اینکه تخصصی شدن امر به معروف در عرصه‌های مختلف یکی از گام‌های مهم ستاد احیای امر به معروف بوده است، گفت: امروز در جنگ فرهنگی با دشمن قرار داریم، دشمنی که به دنبال فروپاشی فرهنگی است. ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جنگ فرهنگی با دشمن برخورد منفعلانه نداشته است بلکه مطالبه گری جدی از دستگاه‌های مختلف در حوزه مسائل فرهنگی انجام داده است.
لزوم استفاده از ظرفیت مردمی برای ترویج فرایض
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مردم در احیای این فرایض واجب شد واگر از ظرفیت مردم در احیای فریضتین استفاده نشود، اتفاقی در کشور نخواهد افتاد، ابراز داشت: تمام ظرفیت مهم کشور در گرو استفاده از نیروی انسانی است، اگر مردم به میدان نیایند، با قوانین و بخشنامه اتفاقی که مدنظرمان است، ایجاد نخواهد شد.
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای ما در این معاونت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است، تأکید کرد: امر به معروف مختص یک حیطه نیست بلکه مردم می‌توانند در همه شئون امر به معروف و نهی از منکر کنند.
حجت‌الاسلام خان‌محمدی همچنین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما حوزه عفاف و حجاب و خانواده است، گفت: امروز یکی از اشکالات جدی کشور، رها بودن شبکه و فضاهای مجازی است که متولی مشخصی ندارد که امید است دولت سیزدهم اهتمام جدی در این باره داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت مساجد و محلات را از دیگر رویکردهای این معاونت بیان کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید به جامعه اسلامی برسیم و لازمه جامعه اسلامی محلات اسلامی است و محله هم اسلامی نمی‌شود مگر با احیای جایگاه راهبردی مسجد در محله.
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امروز بعضی از مساجد ما شبیه کلیسا شده‌اند و یک ساعتی باز و یک ساعتی بسته می‌شوند، مطرح کرد: اگر شوراهای امر به معروف به سطح محلات و مساجد آورده شود و بعضی از مشکلات در همین مساجد و محلات حل شوند، دیگر به سطح شهرستان و استان و ملی کشیده نمی‌شود.
برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه فرهنگی
حجت الاسلام خان‌محمدی در حوزه صدا و سیما عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبیینی مقوله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کند.
وی با اشاره به اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصادی بیان کرد: در زمان نوسانات بازار ارز و شرایط اقتصادی به وجود آمده در کشور نامه‌ای به رئیس جمهور در این زمینه ارسال کردیم. همچنین نامه‌ای نیز به معاون اقتصادی رئیس جمهور ارسال شد و در آن نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم را بیان کردیم.
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: دشمن به دنبال فروپاشی فرهنگی کشور است و ستاد در یک سال اخیر در مطالبات فرهنگی فعالیت‌هایی داشته است. مانند مطالبه از 32 نهاد فرهنگی کشور که 330 وظیفه در حوزه عفاف و حجاب دارند که برخی از این سازمان‌ها پاسخ داده اند و برخی هنوز جواب نداده اند .
حجت‌الاسلام خان‌محمدی با اشاره به فعالیت‌هایی همچون پیگیری مسائل مربوط به زنان خانه دار و مطالبه از مسئولان و مدیران گفت: برخی برنامه‌ها نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد. چون با توجه به حجم پرونده‌های موجود در قوه قضائیه، اختیارات دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مجبور به طرح مساله در قوه قضائیه نباشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/733808/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...