پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

کاشان در تکاپوی پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی سیاسی

کاشان در تکاپوی پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - کاشان - همزمان با فرارسیدن نوروز 1402 و مسافرت هموطنان عزیز از سراسر ایران اسلامی در این ایام، کاشان آماده پذیرش و پذیرایی از مسافران نوروزی است.

خبرگزاری مهر ؛ گروه استان‌ها - هادی نجف زاده: نوروز و آغاز سال نو ایرانی علاوه بر طراوت و شادابی ذاتی و طبیعی خود برای بسیاری از همشهریان و هموطنان ما نیز موسم سفر و گشت و گذار در اقصی نقاط ایران اسلامی است.
در این بین کاشان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و بهره مندی از هوای مطبوع و منحصر به فرد بهاری خود در این ایام نیز پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است که هر کدام از گوشه‌ای از وطن این منطقه و شهر را برای مسافرت و گذراندن ایام نوروز انتخاب کرده‌اند.
منطقه کاشان از سویی به دلیل مجاورت در حاشیه کویر و از سویی دیگر به دلیل بهره مندی از مناطق کوهستانی بکر و دیدنی همچون نیاسر و قمصر و غیره و دارا بودن ظرفیت‌های منحصر به فرد تاریخی و گردشگری و همچنین سکونت مردمانی مهماندوست در طول تاریخ، سبقه و سابقه‌ای درخشان از جذب مهمان و گردشگر داشته است.
وجود خانه‌های تاریخی و مسحور کننده، باغ تاریخی و جهانی فین کاشان که در سال گذشته یکی از 10 هدف گردشگری نوروزی مسافران و گردشگران در سطح کشور بوده است در کنار تپه‌های جهانی سیلک و دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه توانسته است برای گردشگران لحظات ماندگاری را ثبت کند.
با وجود تمام این ظرفیت‌ها سیستم مدیریتی شهری کاشان هم با توجه به پیش بینی ورود مسافران و گردشگران در نوروز 1402 تمهیدات خاصی را برای آسایش هموطنان در نظر گرفته است.
تمهیدات و اقدامات گسترده مدیریت شهری برای استقبال از بهار
شهردار کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مدیریت شهری برای استقبال از بهار، اقدامات مختلفی را به مرحله اجرا درآورده و توأمان رفاه حال شهروندان و گردشگران را مدنظر قرار داده است.
وی در مورد اختصاص ایستگاه‌های چهارگانه اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین و گردشگران در مبادی ورودی کاشان ابراز داشت: بلوار قطب راوندی، میدان بسیج، جنب حمام سلطان امیراحمد و بلوار امام رضا ( ع) از جمله نقاطی است که میزبان این ایستگاه‌هاست.
شهردار کاشان با اشاره به اختصاص 6 بوستان به عنوان محل اقامت موقت مسافران و گردشگران نوروزی تصریح کرد: بوستان‌های آزادگان، جوان، لاله، پارک بزرگ شهر، ملت و آیت الله مدنی (ره) کاشان پذیرای میهمانان نوروزی در قالب محل اقامت موقت خواهند بود.
وی همچنین در خصوص برپایی کمپ و ستادهای اسکان موقت مسافران و گردشگران در سه نقطه اشاره و بیان کرد: این ستادها در مجموعه‌های مهربانو، شهربانو و بازار روز شهروند برپا شده و از گردشگران و میهمانان نوروزی پذیرایی می‌کند.
بخشنده امنیه از ارائه خدمات اتوبوس گردشگری در مسیر منتهی به باغ فین خبر داد و افزود: علاوه بر این، جنگ‌های شبانه و برنامه‌های هنری و شاد در کمپ‌ها و بافت تاریخی برگزار می‌شود.
وی همچنین به آماده‌سازی پارکینگ‌های نوروزی نیز اشاره و تاکید کرد: محدوده باغ فین، بلوار باقرالعلوم (ع) و مسکن مهر و صدره و سرفره و غیره از جمله مواردی است که نه تنها این پارکینگ‌ها برای رفاه حال شهروندان و گردشگران نوروزی در آن آماده سازی شده بلکه با افزایش ظرفیت نیز همراه بوده است.

پیام سپاهان


شهردار کاشان همچنین از اختصاص دو مسیر دسترسی دیگر برای گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از مجموعه تپه‌های سیلک خبر داد و گفت: بر این اساس با همکاری شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی سیلک ، گردشگران، علاوه بر دسترسی از طریق خیابان امیرالمومنین (ع)، می‌توانند از طریق بلوار امیرکبیر و خیابان شاه حمزه به این اثر چند هزار ساله تاریخی دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بیان کرد: علاوه بر برنامه‌های شاد، مفرح و سرگرم‌کننده، برنامه‌هایی برای استفاده معنوی بیشتر از ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و همچنین نمازجماعت در نقاط مختلف از جمله بوستان‌ها و محل‌های اقامت موقت اقامه می‌شود.
بخشنده امنیه خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز، پایانه مسافربری شهر نیز برای این ایام آماده سازی شده است.
ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی به یقین با همکاری و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در سطح شهر و یا یک منطقه همراه است.
یکی از موضوعاتی که گردشگران و مسافران بسیار به آن مبتلابه هست مباحث مربوط به بهداشت و سلامت است که دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان مجری سیاست‌های سلامت در منطقه کاشان عهده دار این مهم است.
انجام 1712 بازرسی از 24 تا 28 اسفند
مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انجام طرح سلامت نوروزی در سطح منطقه کاشان اظهار داشت: این طرح از 24 اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بازرسی‌های مداوم توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در منطقه در حال انجام است، ابراز داشت: از 24 تا 28 اسفند یک هزار و 712 مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها، سه مرکز متخلف پلمپ و برای 338 مرکز نیز اخطار صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت دو هزار و 872 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده است، تاکید کرد: در این مدت 72 مرکز اقامتی و 216 مرکز بین راهی، بازرسی شده‌اند و 752 مورد کلرسنجی منابع آب و سه هزار و 328 مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی نیز انجام شده است.
دلاوری یادآور شد: در این مدت به 29 شکایت بهداشتی سامانه 190 وزارت بهداشت رسیدگی شده است.
در کنار تمامی تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و گردشگری به مسافران نوروزی، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان هم برنامه‌های ویژه ای برای مسافران و گردشگران نوروزی دارد.
افتتاح نمایشگاه بازنمایی قابلیت‌ها و توانمندهای صنایع دستی روستاهای کاشان در باغ تاریخی فین
احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره اهمیت توسعه گردشگری روستایی و ظرفیت‌های بالای آن در منطقه کاشان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع نمایشگاه بازنمایی قابلیت‌ها و توانمندهای صنایع دستی و بومی روستاهای منطقه کاشان در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین افتتاح شده است تا گردشگران و مسافران نوروزی در این حوزه بیشتر با توانمندی‌های مردمان منطقه کاشان مطلع شوند.
وی بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز 25 غرفه از روستاهای چهار بخش برزک ، قمصر، نیاسر و مرکزی به معرفی قابلیت‌های صنایع دستی در این نمایشگاه می‌پردازند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با بیان اینکه از ظرفیت‌های میراث روستایی نباید غفلت کرد، تصریح کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار با هدف شناسایی ظرفیت‌های و توانمندی روستاهای کاشان در راستای حمایت از صنایع دستی و توسعه گردشگری روستایی است.
وی افزود: وجود روستاهای کویری و کوهپایه و کوهستانی و برخورداری از طبیعت و اقلیم جغرافیایی متنوع یک‌ثروت و نعمت خدادادی برای کاشان است که با ایجاد نمایشگاه‌های بازنمایی قابلیت و توانمندی صنایع دستی و بومی به دنبال شناساندن جاذبه‌های روستاهای این شهرستان به گردشگران هستیم.

پیام سپاهان


دانایی نیا خاطر نشان کرد: نمایشگاه بازنمایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع دستی و بومی کاشان در ایام نوروز از ساعت 9 صبح الی 21 در مجموعه جهانی باغ فین پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.
کاشان نخستین خاستگاه تمدن بشری سرشار از ظرفیت‌های توسعه گردشگری و توریسم در ایران است که بارها از آن در کتاب‌ها و سفرنامه‌های سیاحان معروف دنیا نام برده شده است.
با وجود تمام این ظرفیت‌ها متأسفانه مشاهده شده است که گاهاً این منطقه مورد بی مهری مسئولین استان و حتی کشور قرار گرفته است و درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری کاشان به جای اینکه در توسعه این صنعت در منطقه خرج شود، هزینه دیگر مناطق و اماکن شده است.
از سویی دیگر آثاری همچون برگزاری مراسم جهانی قالیشویان و مهارت‌های سنتی قالیبافی جز میراث ناملموس فرهنگی ثبت شده یونسکو و باغ جهانی فین کاشان جز آثار ثبت شده جهانی است که امید است با ثبت جهانی تپه‌های سیلک این فهرست تکمیل شود.
به هر حال با توجه به ظرفیت‌های شگرف این منطقه امید است که با تلاش مدیران و مسئولین محلی و توجه مدیران استانی و کشوری شاهد اتفاقات خوب و ماندگاری در صنعت گردشگری و توسعه آن و بهره مندی همه هموطنان و همشهریان از آن باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/534330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد