پیام سپاهان

آخرين مطالب

اولین کلوپ گان کشور به زودی افتتاح می‌شود/ مجموعه بسیج در مجامع هیئت‌ها جناح بندی ندارد ورزشی

اولین کلوپ گان کشور به زودی افتتاح می‌شود/ مجموعه بسیج در مجامع هیئت‌ها جناح بندی ندارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - در حوزه ورزش افرادی حضور دارند که با این حیطه زندگی می‌کنند و هدف ما انتخاب کسی است که حال ورزش را خوب کند. ما با کاندیدا جلسه برگزار می‌کنیم و با بررسی برنامه‌های آن‌ها رای خود را در نظر می‌گیریم.
سرهنگ وحید رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت کلی سال جاری و برنامه بسیج ورزشکاران اظهار کرد: در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین کشور دو معاونت و سازمان عهده دار حوزه ورزش هستند که یکی سازمان ورزش (تربیت بدنی) بسیج با عنوان تربیت بدنی و ورزش بسیج و دیگری با نام سازمان بسیج ورزشکاران شناخته می‌شود.
  مجموعه کارهای فنی حیطه ورزش در بسیج با سازمان ورزش بسیج است و موضوعاتی همچون امور فنی، مسابقات، اعزام، تیم داری و برگزاری مسابقات به این سازمان ارتباط دارد. همچنین مجموعه تربیت بدنی پایگاه‌ها زیر نظر همین سازمان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: ماموریت سازمان بسیج ورزشکاران حوزه فرهنگی است، به این معنا که سازمان تربیت بدنی تیم‌داری، اعزام و برگزاری مسابقه ندارد اما در کنار باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی که قصد دارند این فعالیت ها را انجام دهند برای کارهای فرهنگی و پیوست کار فنی شده حضور داریم. اگر دقت کنید در ماموریت هایی که سال‌های گذشته انجام داده‌ایم مسائل فرهنگی اولویت ما بوده است و نمونه بارز آن جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج بود که از سراسر کشور شرکت کننده داشت و متولی آن مرکز تربیت بدنی و بسیج محسوب می‌شد اما موضوعات فرهنگی آن در خصوص افتتاحیه، اختتامیه و برنامه های برگزار شده بر عهده سازمان بسیج ورزشکاران بود.
هدف ما پرورش مرام و فرهنگ پهلوانی است رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در خصوص رخدادهای فرهنگی که امسال در زمینه ورزش وجود داشت عنوان کرد: برنامه های مختلفی برای رسیدن به راهبردهای سازمان بسیج ورزشکاران وجود دارد و یکی از این راهبردها ترویج، تقویت و تعمیق مرام پهلوانی در حیطه ورزش است و برای رسیدن به این راهبرد برنامه‌های زیادی تعریف کردیم. قطعاً این مورد در سال 1402 نمود بیشتری پیدا می‌کند که طرح پهلوان پروری است و به صورت متمرکز در کشور اجرا می‌شود و وزارت ورزش و جوانان نیز برای آن برنامه دارد و هرساله نخبگان و مربیانی جهت گذراندن دوره های اموزشی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در آنجا دوره‌های ویژه برای آن‌ها برگزار می‌شود. در این طرح مربیان رشته‌های مختلف با یک سری شاخص ها انتخاب می‌شوند و دوره های عقیدتی، بصیرتی، فرهنگی و به طور کلی توانمند سازی را با هدف تاثیر گذاری پشت سر می‌گذارند چراکه ورزش آموزان به طور تمام عیار مربی خود را الگو قرار می‌دهند و تمامی اساتید معتقد هستند که نوجوانان و جوانان تحت تاثیر رفتار های مربی هستند و به او عرق بسیار زیادی دارند و اگر می‌خواهیم برخی بد اخلاقی هایی که هم اکنون در حیطه ورزش وجود دارد ازبین برود باید از پایه روی این مسائل کار شود.
وی ادامه داد: در سال آینده هر کانون ما ظرفیت 30 نفره برای دوره پهلوان‌پروری دارد و در هر شهرستان باید 30 مربی انتخاب و توانمند شوند تا آن‌ها در حیطه کار فنی ورزش پیشرفت کنند و هم به میزان تاثیر گذاری برسند. همچنین برنامه های دیگر ما برگزاری اردوهای جهادی است و تمام کانون های ما موظف هستند این اردو را داشته باشند. ما درتمامی حوزه ها گروه جهادی داریم و در این گروه‌ها که افراد به صورت داوطلب در آن حضور پیدا می‌کنند، کمک فراوانی به خود سازی می‌شود زیرا فرد باید بخشی از وقت خود را آزاد کند و با حضور در مناطق محروم و با دیدن درد مردم به انسان سازی می‌رسد.
برگزاری یادواره شهدا الگوی مناسبی برای جوانان است رجبی در خصوص دیگر برنامه‌های راهبرد اول سازمان بسیج ورزشکاران تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها در زمینه راهبرد اول ما برگزاری یادواره شهدا است. 5160 شهید ورزشکار در کشور داریم که از این تعداد 1200 شهید به استان اصفهان تعلق دارند و نسبت بالایی است. به طور مثال شهرستان فلاورجان 91 ورزشکار شهید دارد، در صورتی که برخی از استان‌های کشور عدد کمتری نسبت به این شهرستان دارند و این موضوع هم به غیرت و جوانمردی مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس بر می‌گردد که در خط مقدم دفاع از نظام و میهن قرار دارند و این دیار شهدای شاخصی همچون حسن قاضی، قوچانی و عبدالمهدی کاظمی دارد.
وی ادامه داد: بنابراین برگزاری این یادواره‌ها است که سبب می‌شود جوانان از ورزشکاران شهید الگو بگیرند، در مسابقات اخیر کشتی شاهد درخشش آقای گرایی در ثانیه‌های پایانی بودیم و خود این ورزشکار پس از کسب مدال گفت در لحظات پایانی به شهید گمنام متوسل شدم و به همین دلیل مدال خود را هم به او تقدیم کرد. شهدا زنده هستند و این ارتباط بین ورزشکار با آن‌ها باعث پرورش مرام پهلوانی می‌شود. به همین دلیل یکی از برنامه های ما برگزاری یادواره شهدا است که هر ساله انجام می‌شود و تاکنون در استان اصفهان چند یادواره داشته‌ایم و سبب شده از شهدای شاخص ما همچون شهید قوچانی و حسن غازی در سراسر کشور نام برده شود. همچنین شهید زرین در سال 98 به عنوان شهید شاخص کشور شناخته شد و می‌توان گفت شبیه او دیگر تکرار نمی‌شود زیرا تک تیر اندازی با این تبحر و دقت برای جوانان اصفهان هم نا آشنا بود و متاسفانه آن‌ها برخی تیراندازان اروپایی همچون کریستال کای را می‌شناسند و به این دلیل است رسانه های هالیووی روی او مانور بسیار زیادی داده‌اند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان افزود: شهید زرین بیش از 3 هزار شلیک موفق داشته و بالاترین شلیک موفق تیراندزان جهان 500 عدد است و تفاوت کریستال کای با او در این است که شلیک های او در افغانستان و عراق بوده و علی رغم اینکه دشمن خود را مورد اصابت قرار داده گاهاً به زن و بچه ها نیز شلیک کرده است. در صورتی که شهید زرین هنگامی‌که در دوربین مشاهده می‌کرد فردی در حال خوردن و آشامیدن یا مناجات است به او شلیک نمی‌کرد و هدف او نیز افراد شاخص جبهه مقابل بودند. بنابراین اگر می‌گوییم این شهید سه هزار شلیک موفق داشته یعنی افراد شاخص جبهه مقابل بوده‌اند و خوشبختانه برگزاری یادواره‌ها نقطه عطفی در ساختن فیلم‌های سینمایی و انیمیشن هایی برای او شد. همچنین برگزاری مسابقات تیراندازی توسط رده‌های مختلف نظامی به یاد این شهید است و به طور کلی برگزاری یادواره ها باعث مطرح شدن نام شهدا و الگو گیری جوانان می‌شود.
برگزاری دوره‌های گفتمان انقلابی در دستور کار قرار دارد رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در تشریح دیگر برنامه های این مجموعه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری اردوی راهیان نور است که به دلیل کرونا لغو شده بود اما از سال آینده مجدداً آن‌ها را از سر می‌گیریم و همانطور که می‌دانید کاملاً فرهنگی است و سال آینده هم در غرب و هم در جنوب کشور برگزار می‌شود که به ترتیب در تابستان و زمستان سال آینده شاهد آن خواهیم بود. یکی دیگر از اهداف ما برگزاری دوره های بصیرتی و گفت‌وگوهای انقلابی است که گاهاً در کانون‌های ما برگزار می‌شود و با توجه به موقعیت های مختلف ملی و مذهبی با سخنرانان متفاوتی که از مجموعه های سیاسی سپاه دعوت می‌شوند در حال انجام است.
وی در خصوص برنامه‌های سال آینده سازمان بسیج ورزشکاران ادامه داد: برنامه‌های ما به صورت جز به جز فراوان هستند اما شاخص های آن همین موارد ذکر شده بود و تنها افراد متغیر است و متن برنامه نیز ممکن است تفاوت پیدا کند.
به طور مثال در بحث پهلوان پروری اساتید و مربیان تغییر پیدا می‌کنند و سر فصل های آموزشی نیز مشخص هستند.
باشگاه مقاومت استعداد یاب است رجبی با اشاره به تیم داری تیم‌های سازمان بسیج اصفهان در عرصه های ورزشی گوناگون ادامه داد: همانطور که می‌دانید بنده از سال 98 تا 1401 مسئول سازمان ورزش بسیج را هم بر عهده داشتم و سال گذشته این مسئولیت را تحویل دادم در سال‌هایی که در تربیت بدنی بسیج فعالیت می‌کردم به دنبال تیم‌داری بودیم و پیگیری های مختلفی را هم انجام دادیم اما متاسفانه با مشکلاتی مواجه هستیم. باشگاه مقاومت استعداد یاب است و به طور کلی در سطح کشور به دلیل زیر ساخت های فراوانی که این باشگاه دارد تلاش می‌کند ورزش ارزان را در اختیار مردم قرار دهد و از طرفی اگر استعدادی در هر حیطه ورزشی وجود داشت آن‌را به باشگاه‌ها تزریق کند و این سیاست اصلی سازمان بسیج ورزشکاران و باشگاه مقاومت کشور است. در راستای همین هدف باشگاه مقاوت کشور به شعبه‌های خود در استان های مختلف مجوز داده و برای مثال البرز در فوتسال تیم‌داری می‌کند و در فوتبال نیز فجر سپاسی و تراکتور سازی پیشگام هستند.
وی ادامه داد: وقتی در لیگ‌های برتر و دسته اول کشور اسامی باشگاه مقاومت را می‌شنوید تمامی آن‌ها زیر نظر باشگاه مقاومت بسیج هستند. بنابراین سیاست ما این نیست که در تمامی رشته‌ها تیم داری کنیم. به طور مثال سپاهان تنها باشگاهی است که در بیشتر رشته ها فعالیت می‌کند. از طرفی اگر بخواهیم باشگاه مقاومت را با طلایی پوشان مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که هزینه های سپاهان برای تیم داری در عرصه های مختلف بیشتر است و ما با بحث بودجه هم مواجه هستیم. باشگاه مقاومت به لحاظ زیر ساخت و جامعه هدف بسیار پیش تر از سایر تیم های اصفهان است زیرا ما بیش از 300 سوله ورزشی و در هر شهرستان نماینده داریم و در تمامی مساجدی که در استان اصفهان وجود دارد ورزش همگانی و تخصصی انجام می‌شود و خروجی آن معرفی بازیکنانی هستند که به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند. باشگاه مقاومت در تیراندازی زیر ساخت های مطلوبی دارد حتی هیئت‌های استان نیز برای برگزاری دوره‌های مربیگری خود به ما رجوع می‌کنند. آن‌ها فقط سه رشته تیراندازی دارند و باشگاه مقاومت علاوه بر آن‌ها در چندین حیطه دیگر فعالیت می‌کند و به طور مثال بانوان شکاری خروجی های باشگاه مقاومت هستند و در سال های گذشته نیز آقای سامر که استعداد یاب ایشان بنده بودم در عرصه ملی خوش درخشیدند. همچنین در رشته کاراته پایگاه شهرستان گلپایگان نیز خروجی های ملی داشته است.
مجموعه ورزشی شهید آقا بابایی تکمیل شده‌است رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان درباره طرح سربازی ورزشکاران باشگاه مقاومت تصریح کرد: در رشته های متفاوت انتظار می‌رود ما سربازان ورزشکار را به خدمت بگیریم اما محدودیت هایی وجود دارد و تا کنون اجازه انجام چنین کاری را نداشته‌ایم اما سال گذشته تا پیش از اینکه از تربیت بدنی جدا شوم مجوز آن را از تهران گرفتم که در زمینه فوتبال در لیگ استان تیم داری را آغاز کنیم و جلساتی را هم با ریاست هیئت فوتبال اصفهان، مدیران باشگاه سپاهان و ذوب آهن داشتیم اما متاسفانه بدون نتیجه باقی ماند.
وی گفت: یکی از مسئولیت های بنده در رابطه با اماکن ورزشی سپاه صاحب الزمان است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا زیر ساخت های ورزشی خود را تکمیل کنیم زیرا برخی از سوله های ورزشی ساخته شده بودند و قرار بود هفتاد درصد هزینه های آن از طریق سپاه و سی درصد از منابع استانی و محلی تامین شود که مبالغ بر عهده مجموعه سپاه پرداخت شد اما سی درصد باقی مانده بعضاً به دلیل عدم تمکن مالی محقق نشد و به همین دلیل این سوله های ورزشی ناقص ماند. تلاش ما در راستای اتمام این پروژه های زمین مانده بود که برخی از آن‌ها به مرحله تکمیل رسیده است و در مجموعه ورزشی آقا بابایی هم افتتاح چمن مصنوعی با ابعاد استاندارد و زمین فوتبال و هندبال ساحلی در فاز دوم و تامین هزینه های برق چمن مصنوعی را داشته‌ایم که در فاز سوم است و تنها بالغ بر پنج میلیارد هزینه برق این زمین شده است. همچنین به مجموعه ورزشی شهید آقا بابایی استخر، چمن کوچک و بزرگ، سالن رزمی و چند منظوره، هندبال، والیبال و فوتبال ساحلی اضافه می‌شود و همانطور که می‌دانید رشته های ساحلی مانند کشتی هم می‌توانند در آن تمرین کنند و در فاز سوم نیز قصد داریم یک هتل را برای تیم‌هایی که در آن‌جا اسکان پیدا می‌کنند به بهره برداری برسانیم.
رجبی با اشاره به حمایت استعداد های ورزشی که به سازمان بسیج مراجعه می‌کنند افزود: کسانی که عضو سازمان بسیج ورزشکاران می‌شوند طبق قوانینی که در مجلس تصویب شده شامل مزایایی می‌شوند. به طور مثال آقایان به ازای هر یک سال عضویت فعال در این مجموعه از یک ماه معافیت سربازی برخوردار هستند و اگر دوره تکمیل بسیج را هم شرکت کند دوماه دیگر از خدمت آن‌ها کسر می‌شود و به طور کلی ما با تمام توان از ورزشکاران پشتیبانی و گاهاً آن‌ها را در زمینه مالی هم حمایت می‌کنیم.
تیراندازی یک رشته استراتژیک برای باشگاه مقاومت است وی در خصوص موفقیت ورزشکاران اصفهان در رشته تیراندازی در مسابقات هانگژو عنوان کرد: تیراندازی یکی از پر مدال ترین رشته‌های جهان است و اگر روی آن سرمایه گذاری شود نتایج خوبی می‌دهد. یکی از دلایلی که زیر ساخت های تیراندازی در باشگاه مقاوت اهمیت فراوانی دارد استراتژیک بودن آن برای مجموعه نظام است اگر دقت کنید در مدارس کتابی به نام آمادگی دفاعی وجود دارد که دانش آموزان را به میدان تیر می‌بریم و به این معنا است که مجموعه نظام برای کار با سلاح و آشنایی با آن هزینه می‌کند. در خصوص سربازی نیز هدف نظام امنیت کشور است و هر سرزمینی برای ایمن بودن مرزها نیازمند ارتش و نیروی نظامی خواهد بود و این سرمایه را از همین طریق جذب می‌کند و در برخی کشور ها بانوان نیز مشغول خدمت می‌شوند هرچند که برای آقایان دوران دشواری محسوب می‌شود.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولین کلوپ گان کشور در استان اصفهان راه اندازی شد در روزهای آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود که برای اولین بار در ایران تمامی بسیجیان و نظامیان که علاقه مند به تیراندازی هستند می‌توانند با هر اسلحه‌ای که دوست دارند در آن حضور پیدا کنند. همچنین در کنار این موارد استعدادها نیز شناخته می‌شوند و استان اصفهان هم نیروهای خوبی در این زمینه دارد و بازیکنان زیادی در این استان در رده ملی بازی می‌کنند و از آن‌ها حمایت می‌شود زیرا رشته تیراندازی از رشته‌های گران قیمت و تجهیزات محور است و اگر از آن‌ها پشتیبانی شود نتایج بسیار خوبی کسب خواهیم کرد.
رای ما بر اساس صلاحیت افراد خواهد بود وی در پایان در تشریح مبنای رای مسئولان در انتخابات ورزشی هیئت ها افزود: قریب به یکسال است که سازمان بسیج ورزشکاران در مجامع انتخاباتی حضور فعال دارد و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مسئولین هیئت‌ها که انتخاب می‌شوند فارغ از جناح بندی‌ها باشند و بر اساس صلاحیت به کرسی مدیریت بنشینند. زیرا در حوزه ورزش افرادی حضور دارند که با این حیطه زندگی می‌کنند و هدف ما انتخاب کسی بود که حال ورزش را خوب کند. درواقع با کاندیداها جلسه برگزار می‌کنیم و با بررسی برنامه‌های آن‌ها رای خود را در نظر می‌گیریم. مجموعه بسیج جناح بندی ندارد و به همین دلیل با افراد به صراحت صحبت کرده‌ایم و به طور کلی ما به افراد بر اساس توانایی‌ها رای می‌دهیم. هرچند که یکی از بد اخلاقی‌های کنونی ورزش کشور همین رای خریدن‌ها است.
کد خبر 645143

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/467413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

حال و هوای ابری و بارانی جاده بوئین میاندشت به روایت فیلم

خودنمایی زمستان در بهار سمیرم

اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

آسیب بارندگی‌ها به 70 واحد مسکونی در کاشان

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

10 واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

احتکار 35 میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

ریزش چند خانه‌ در کاشان بر اثر سیل و آبگرفتگی

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ

وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری

توماج صالحی به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری