پیام سپاهان
لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 - 15:45:40
پیام سپاهان - معاون عمران شهری شهردار اصفهان بر لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم در محدوده اراضی سیتی سنتر و راه آهن تاکید کرد و گفت: آزادسازی اراضی در محدوده و حریم مناطق 4،6 و 13 شهرداری اصفهان و شهر ابریشم از جمله موانع موجود در تکمیل رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید استاندار اصفهان از رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان، به تشریح بخش‌های تکمیل شده رینگ ترافیکی کلان‌شهر اصفهان پرداخت و اظهار کرد: رینگ اول در محدوده مرکزی شهر به طول 12 کیلومتر شامل خیابان‌های شریانی فرعی، رینگ دوم در محدوده میانی شهر به طول 25 کیلومتر شامل خیابان‌های شریانی درجه دو و رینگ سوم به طول 40 کیلومتر به عنوان بیرونی‌ترین مسیر حرکت شهر و به صورت بزرگراه قرار دارد.
وی با اشاره به رینگ چهارم حلقه حفاظتی کلان شهر اصفهان افزود: با توجه به بار ترافیکی بسیار زیاد رینگ سوم و به‌منظور توسعه و احداث هر چه بیشتر شبکه معابر بزرگراهی به عنوان زیر ساخت اصلی حمل و نقل طرح رینگ حفاظتی کلان‌شهر اصفهان به طول 78 کیلومتر با اهداف کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی به شهر اصفهان و شهرهای در مسیر پروژه، توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بین شهری از داخل شهر، کاهش اثرات منفی ترافیک در منطقه، کاهش بار ترافیکی معابر شهری، سهولت حرکت ترافیک عبوری، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت‌وسازها در این منطقه و ایجاد محدوده شهری مصوب شد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مشخصات مسیر حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان صریح کرد: این مسیر به طول چهار کیلومتر و عرض خط بدنه 76 متر و با در نظر گرفتن سرعت 120 کیلومتر در ساعت با چهار خط در دو مسیر رفت و برگشت آزادراهی و 36 پل و تقاطع غیر هم سطح در نظر گرفته شده است و عبور مسیر پروژه از محدوده و حریم 11 منطقه شهر اصفهان و 5 شهر دولت آباد - خورزوق - خمینی شهر - درچه ابریشم و نیز قسمتی از اراضی فرمانداری‌های برخوار و فلاورجان انجام می‌شود.
وی در خصوص بخش‌های احداث شده رینگ چهارم در محدوده شهرداری اصفهان در دوره‌های قبل مدیریت شهری گفت: تقاطع‌های غیر همسطح رضوان – میدان استقلال- شهدای اشکاوند و نیز تقاطع‌های غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، شهدای قهجاورستان، آفتاب و احداث مسیر چهار تا هشت کیلومتر مسیر با هزینه یک همت احداث شده‌اند.
کشاورزراد همچنین درباره بخش‌های در حال اجرای مسیر رینگ چهار در محدوده شهرداری اصفهان یادآور شد: تقاطع‌های غیر همسطح شهدای خاتون آباد - شهدای دهنو - شهدای بهاران و پل کانال آب و احداث مسیر کیلومتر 0 تا 4 منطقه 15 با اعتبار 1,100 میلیارد تومان معادل 75 درصد پیشرفت، همچنین ساخت اراضی تملک شده یک صد و هفده هزار متر مربع در 221 مورد با اعتبار 500 میلیارد تومان؛ همچنین تعریض مسیر کیلومتر 65 تا 68 منطقه 6 رینگ با اعتبار 110 میلیارد تومان معادل 85 درصد پیشرفت و در نهایت تعریض مسیر کیلومتر 73 تا 77 منطقه 4 رینگ با اعتبار 140 میلیارد تومان معادل 20 درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های تملک و احداث از سال 1400 تاکنون بوده‌اند.
وی پیرامون برنامه ادامه رینگ چهارم در شهرداری اصفهان در سال جاری تصریح کرد: احداث تقاطع غیر همسطح شهید فخری‌زاده (روشن دشت) و تعریض پل رودخانه در منطقه چهار یعنی کیلومتر 72 تا 73 مسیر با اعتبار 700 میلیارد تومان به منزله آزادسازی 200 میلیارد و احداث 500 میلیارد تومان؛ همچنین تعریض مسیر رینگ حدفاصل تبادل شهدای اشکاوند تا پل رودخانه در منطقه شش یعنی کیلومتر 70 تا 72 مسیر با اعتبار 800 میلیارد تومان که به منزله آزادسازی 600 میلیارد تومان و احداث 200 میلیارد تومان و در نهایت پیگیری آزادسازی و احداث مسیر رینگ حد فاصل اتوبان ذوب آهن تا کمربند جنوب غرب در محدوده منطقه 13 شهرداری اصفهان و شهر ابریشم با محوریت استانداری جهت توافق با ارتش از کیلومتر 45 تا 55 مسیر که به منزله آزادسازی تقاطع غیر همسطح ذوب آهن در منطقه 13 بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است، از جمله برنامه‌های ادامه رینگ چهارم شهر اصفهان خواهند بود.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مشکلات و موانع موجود در پروژه عنوان کرد: آزادسازی اراضی کشاورزی و باغات در محدوده و حریم منطقه چهار و شش شهرداری اصفهان (باغ ویلا)، تغییر مسیر رینگ در محدوده اراضی سیتی سنتر و راه آهن و نحوه آزادسازی آن، آزادسازی زمین متعلق به وزارت جهاد کشاورزی و ارتش در محل تقاطع ذوب آهن در منطقه 13، آزادسازی اراضی ارتش در محدوده شهر ابریشم، تأمین بودجه مورد نیاز جهت تکمیل پروژه در محدوده شهر اصفهان با برآورد 9 میلیارد و 200 میلیون تومان و لزوم الحاق اراضی مسیر رینگ که اغلب در حریم شهر است به محدوده قانونی شهر از جمله موانع و مشکلات موجود در روند تکمیل پروژه است.
به گزارش ایمنا، در این بازدید فرماندار اصفهان، شهردار اصفهان و برخی مسئولان استانی و شهری، استاندار اصفهان را همراهی کردند.
کد خبر 747885

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/844795/لزوم-تغییر-مسیر-رینگ-چهارم-و-آزادسازی-اراضی-در-محدوده-سیتی‌سنتر-و-راه‌آهن
بستن   چاپ