پیام سپاهان
دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان:
اعتماد نهایی‌ترین نقطه برندینگ صنایع است
جمعه 26 اسفند 1401 - 21:11:09
پیام سپاهان - اصفهان-دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان گفت:اعتمادنهایی‌ترین نقطه برندینگ است، مقدمه اعتماد مردمی رضایت خاطر مشتریان است که برای ادامه این مسیربایدبازی هوشمندانه اجتماعی طراحی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین زاده قشمی شامگاه جمعه در آئین اعطای تندیس زرین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان توسط وزارت صمت به شرکت‌های برتر استان اصفهان اظهار داشت: دور جدید اهدا تندیس با تغییر رویکرد به سمت تعالی سازمانی و اعمال فرایندهای استانی آغاز شده است.
وی افزود: راه‌اندازی راهیان پیشرفت در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با محوریت شرکت‌های منتخب دریافت جایزه در دستور کار است و بازدید رهبران افکار عمومی از این دستاوردها در یک ایونت حضوری تأثیرگذار خواهد بود.
دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه رویدادها و چالش‌های حضوری برای تغییرنگرش لایه‌های اجتماعی به دستاوردها بسیار مؤثر است، گفت: در مسیر حرکت به سمت ایجاد یک تمدن، باید ابتدا نظام‌سازی، دولت‌سازی و حتی جامعه‌سازی صورت گیرد و این مورد به تک تک برندها مربوط می‌شود.
وی تصریح کرد: به عبارتی با راه‌اندازی باشگاه مشاوران جوان، خانواده و یا مادران به صورت اختصاصی در هر شرکت صنعتی می‌توان جامعه‌سازی را برای هویت‌بخشی اجتماعی ایجاد کرد و البته بهترین افسران این امر اعضا و پرسنل این مجموعه‌ها به ویژه فعالان خدمات پس از فروش هستند که به عنوان افسران دیده‌بانی فعالیت دارند.
زاده قشمی اعتماد را نهایی‌ترین نقطه برندینگ دانست و افزود: مقدمه اعتماد مردمی حال خوب و رضایت خاطر مشتریان است که برای ادامه این مسیر باید بازی هوشمندانه اجتماعی طراحی کرد.
وی معتقد است که اگر روایت نکنیم مارا روایت می‌کنند و روایت در واقع همین رویدادها، بازدیدها، مباحثه و بازی‌های اجتماعی است که در کنار آن باشگاه‌های اجتماعی و اقشار مختلف مردمی و نخبگان شکل گیرد و حتی در اصفهان و این مجموعه به عنوان پایلوت راه‌اندازی باشگاه سفیران کار خود را آغاز کند.
دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان خاطر نشان کرد: اهدا کننده این تندیس در واقع مردم هستند که حتی شکایت تعزیراتی و یا نارضایتی از سوی مردم نداشته‌اید و بر معیارهای مشتری‌مداری و ارتباط با ذی‌نفعان موفق عمل کرده‌اید.
خدمات پس از فروش باعث قوام و دوام مجموعه تولیدی و بزرگ‌ترین رسالت تولیدکنندگان است
اکبر تقوی شوازی ، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این آئین با بیان اینکه اغلب مجموعه‌های صنعتی اصفهان با حجم زیاد از ایجاد اشتغال و تولید جمله توانستن را معنی کرده‌اند، گفت: امروزه نمی‌توان بحث تولید، فروش و خدمات را از یکدیگر جداشدنی بدانیم و ارزیابی خدمات پس از فروش یک امر ناملموس و سختی است که باید متناسب با شرایط و مکان و به ازای هر کالا و مشتری اقتضائات خود را دارد و اگر تولید با کیفیت شکل نگیرد، رضایت مشتری نیز محقق نخواهد شد.
وی ادامه داد: خدمات پس از فروش باعث قوام و دوام مجموعه تولیدی و بزرگ‌ترین رسالت تولیدکنندگان است و ارتباط تنگاتنگی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده وجود دارد که تولیدکننده خدمات، در جهت رعایت حقوق مصرف‌کننده فعالیت می‌کند.
تقوی با اشاره به اینکه برخی از سال‌ها حدود هزار و 100 متقاضی برای دریافت جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف‌کننده درخواست می‌دادند و تنها 9 درصد موفق به دریافت آن می‌شوند و این رقابت با بزرگان صنایع مختلف را نشان می‌دهد.
سید داوود موسوی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این آئین با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف کنندگان سه رویکرد واحدهای توزیعی، خدماتی و تولیدی دارد، اظهار داشت: هرساله این مجموعه در محور خدماتی این جایزه را دریافت می‌کند که باید در سایر محورها نیز پیشگام شود، زیرا کیفیت، قیمت و نوع عرضه و ارائه و خدمات پس از فروش بسیار اهمیت دارد.

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/514706/اعتماد-نهایی‌ترین-نقطه-برندینگ-صنایع-است
بستن   چاپ