پیام سپاهان
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی:
برند سازی در صنعت گردشگری اصفهان اجتناب ناپذیر است
شنبه 1 آبان 1400 - 13:26:00
پیام سپاهان - اصفهان- دبیرکمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این منطقه به خوبی به گردشگران خارجی و حتی داخلی معرفی نشده است و بدین سبب برند سازی حلقه مفقوده توسعه گردشگری آن محسوب می‌شود .

سحر امینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با آسیب‌شناسی صنعت گردشگری اصفهان اظهار داشت: اشتباه گرفتن ایران با عراق نشان از کم‌کاری‌های صورت گرفته در معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری کشور به دنیاست.
وی گفت: برخلاف تصور عموم که اصفهان یک شهر شناخته‌شده به جهانیان و گردشگران داخلی است، ما نتوانستیم به‌خوبی میراث ملموس و ناملموس این شهر و استان را به گردشگران معرفی کنیم ازجمله تنوع غذایی، محلات توریستی، آداب‌و رسوم، پوشش و لباس خاص اهالی هنوز مشخص نیست.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان افزود : در همین ارتباط با همکاری یک گروه پژوهشگر و مستندساز اقدام به طراحی یک برند برای صنعت گردشگری اصفهان کردیم و در قالب کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای داستان‌های ناگفته از این شهر که تاکنون کسی آن را نشنیده است را منتشر کردیم.
وی از برند "اصفهان" برای گردشگری اصفهان خبر داد و افزود: 3 هزار و 200 طراح برای برند گردشگری در 800 جلسه کارشناسی موردبحث و بررسی قرار گرفت.
امینی بابیان اینکه 280 روایت‌ ناگفته اصفهان به 10 زبان زنده دنیا ترجمه‌شده است، ادامه داد: این خطه را باید دید و از نزدیک لمس کرد و برای اولین بار در ایران مصوبات گردشگری را در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت کشاندیم و ستاد احیای گردشگری را راه‌اندازی کردیم.
وی افزود: ورود اتاق بازرگانی به صنعت گردشگری با تشکیل کمیسیون در این‌ارتباط و ایجاد زیرساخت‌های لازم و ایجاد خدمات بازاریابی شکل گرفت. 
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهانت تصریح کرد: به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نیاز به کار علمی، مکتوب، پژوهی و رسانه‌ای است که از سال 96 با 2 گروه پژوهشی بین‌المللی رایزنی کردیم که به علت تحریم‌ها نتوانستند با ایران همکاری کنند و برای ورود آن‌ها به کشور به مانع خوردیم.
وی ادامه داد: در یک نظرسنجی از گردشگران داخلی و خارجی متوجه شدیم که گردشگران خارجی از حضور در اصفهان رضایت بالای 70 درصدی داشتند اما این میزان رضایت در گردشگران داخلی وجود ندارد .
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری کشور دارای 107 شهر و یک‌هزار و 934 روستا است و بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.
همچنین در کنار بیش از 600 باب خانه تاریخی این استان دارای 90 موزه تاریخی، مردم‌شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.
برچسب‌ها
گردشگری اتاق بازرگانی ایران میراث ناملموس

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/328387/برند-سازی-در-صنعت-گردشگری-اصفهان-اجتناب-ناپذیر-است
بستن   چاپ