پیام سپاهان
توجه به سرمایه اجتماعی مهم ترین راهبرد روابط عمومی در آموزش و پرورش است
چهارشنبه 1 مرداد 1404 - 9:43:47 AM
پیام سپاهان - رئیس ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: در نظرسنجی‌ها، معلمان جزو گروه‌هایی هستند که بالاترین سطح اعتماد عمومی را کسب کرده‌اند و از این رو، اطلاع‌رسانی در این نهاد باید در تراز سرمایه اجتماعی آن باشد؛ همان‌گونه که کمپین همیار پلیس با همراهی دانش‌آموزان، فرهنگ ترافیک را متحول کرد، ما نیز می‌توانیم در حوزه‌هایی چون مدیریت مصرف آب، بهداشت و سلامت، حفاظت محیط زیست و توسعه عدالت آموزشی، مشارکت‌های اثربخش‌تری رقم بزنیم.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، جلال سلمانی، رئیس ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی این اداره‌کل در نشست کمیته آموزش روابط‌عمومی استانداری، آموزش‌وپرورش را یکی از مؤثرترین مجموعه‌های حاکمیتی در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دانست و بر لزوم هم‌افزایی رسانه‌ای میان دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد و با اشاره به گستردگی ذی‌نفعان این نهاد اظهار داشت: بیش از سه میلیون نفر در استان اصفهان مخاطب مستقیم آموزش‌وپرورش هستند و چنین شبکه گسترده‌ای، ظرفیت بی‌نظیری برای آموزش عمومی، فرهنگ‌سازی و امیدآفرینی دارد.
وی با بیان اینکه چهار دستگاه شامل اداره‌کل آموزش‌وپرورش، دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان نوسازی مدارس، زیرمجموعه وزارت آموزش‌وپرورش هستند، افزود: این مجموعه‌ها به صورت مستقل اما هم‌افزا در سطح استان فعالیت دارند و در کنار سایر نهادهای فرهنگی از جمله صداوسیما و ارشاد، بستر مناسبی برای هم‌افزایی اطلاع‌رسانی در اختیار داریم.
سلمانی با اشاره به نقش خبرگزاری دانش‌آموزی پانا، رسانه دانش‌آموزی را بازوی اطلاع‌رسانی پویا دانست و گفت: امروز دانش‌آموزان خبرنگار ما در حال روایت رخدادهای مدرسه هستند؛ رویدادهایی که به‌واسطه پیوست رسانه‌ای مناسب، می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج امید و ارتقای مشارکت شهروندی مؤثر باشند.
رئیس ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش نهادی حاکمیتی و درعین‌حال مورد اعتماد مردم است، ابراز داشت: در نظرسنجی‌ها، معلمان جزو گروه‌هایی هستند که بالاترین سطح اعتماد عمومی را کسب کرده‌اند و از این رو، اطلاع‌رسانی در این نهاد باید در تراز سرمایه اجتماعی آن باشد؛ همان‌گونه که کمپین همیار پلیس با همراهی دانش‌آموزان، فرهنگ ترافیک را متحول کرد، ما نیز می‌توانیم در حوزه‌هایی چون مدیریت مصرف آب، بهداشت و سلامت، حفاظت محیط زیست و توسعه عدالت آموزشی، مشارکت‌های اثربخش‌تری رقم بزنیم.
وی راهبردهای اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش را در چهار محور «اطلاع‌رسانی تصویری»، «ارتباط با رسانه‌ها»، «ارتباطات دیجیتال» و «مدیریت بحران» تشریح کرد و گفت: ضرورت دارد برای هر طرح و برنامه‌ای، پیوست رسانه‌ای طراحی شود و از ظرفیت نهادهای همکار برای اثربخشی بیشتر استفاده گردد.
سلمانی با اشاره به اهداف کوتاه‌مدت این کارگروه خاطرنشان کرد: سه هدف مهم ما در این مسیر، حاکمیت محتوای کیفی و اثربخش، امیدآفرینی در روایت‌ها و مردمی‌سازی برنامه‌ها از طریق روایت تصویری و اجرای میدانی است و همچنین، با تکیه بر اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین، می‌کوشیم با پیاده‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی، دانش‌آموز را به مراتبی از حیات طیبه رهنمون شویم.
انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/974881/توجه-به-سرمایه-اجتماعی-مهم-ترین-راهبرد-روابط-عمومی-در-آموزش-و-پرورش-است
بستن   چاپ