پیام سپاهان
کیفیت‌بخشی به تربیت معلم، مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان است
چهارشنبه 25 تير 1404 - 18:20:39
پیام سپاهان - رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: عدالت آموزشی، کیفیت آموزشی و توسعه سرمایه انسانی، تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که معلمی که در کلاس درس قرار می‌گیرد، معلمی توانمند، معتقد و تربیت‌یافته باشد و اگر معلمی که باید تمام اهداف تعلیم و تربیت را محقق کند، به‌درستی پرورش نیافته باشد، هیچ تجهیزاتی، هیچ ساختمانی و هیچ آیین‌نامه‌ای نمی‌تواند کار او را جبران کند.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، اکبر پناهی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق استان با اشاره به نقش بنیادین معلم در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اگر معلم به‌درستی انتخاب، آموزش و حمایت نشود، هیچ‌یک از اقدامات اجرایی و برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بهره‌گیری از روایت‌های تمثیلی و با تأکید بر تفکیک «واقعیت از ظاهرسازی» افزود: در بسیاری از اقدامات ما، ظاهر فعالیت‌ها چشمگیر است اما اثرگذاری واقعی ندارد؛ یک کار واقعی، حتی اگر اندک باشد، اثربخش‌تر از ده‌ها اقدام کم‌عمق و ظاهری است.
پناهی گفت: عدالت آموزشی، کیفیت آموزشی و توسعه سرمایه انسانی، تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که معلمی که در کلاس درس قرار می‌گیرد، معلمی توانمند، معتقد و تربیت‌یافته باشد و اگر معلمی که باید تمام اهداف تعلیم و تربیت را محقق کند، به‌درستی پرورش نیافته باشد، هیچ تجهیزاتی، هیچ ساختمانی و هیچ آیین‌نامه‌ای نمی‌تواند کار او را جبران کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در ادامه، به آمار رشد چشمگیر دانشجومعلمان اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان اصفهان روزی سه هزار دانشجو داشت، امروز دوازده هزار دانشجو دارد که آموزش شایسته آن‌ها نیازمند امکانات بیشتری است.
وی با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری معلمان دارای مدرک دکتری و نیروهای کیفی در آموزش دانشجومعلمان، از مدیران آموزش‌وپرورش خواست در واگذاری نیروهای دارای توان علمی، نگاه مشارکتی داشته باشند و اذعان داشت: معلمی که امروز در دانشگاه فرهنگیان در حال تربیت است، فردای آموزش‌وپرورش را خواهد ساخت و اگر امروز برای او سرمایه‌گذاری نکنیم، در آینده چیزی برای برداشت نخواهیم داشت.
پناهی محتوای آموزشی دانشگاه را نیازمند بازنگری دانست و گفت: کتب درسی و ابزارهای آموزشی ما پاسخگوی نسل جدید نیست و ما معلمی می‌خواهیم که با فناوری، هوش مصنوعی و ابزارهای نوین تربیتی آشنا باشد؛ دانشگاه فرهنگیان نباید بدون امکانات فناورانه فعالیت کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های انسانی، اخلاقی و معنوی موجود در بدنه دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: اگر امروز دانشگاه فرهنگیان بتواند در کنار آموزش‌وپرورش، مأموریت اصلی خود یعنی تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی را به انجام برساند، فردای آموزش‌وپرورش روشن خواهد بود.
انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/974248/کیفیت‌بخشی-به-تربیت-معلم،-مأموریت-اصلی-دانشگاه-فرهنگیان-است
بستن   چاپ