جامعه توسعه یافته از بنیان آموزشوپرورش میگذرد
سه شنبه 24 تير 1404 - 00:33:13
|
|
پیام سپاهان - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر به دنبال یک جامعه توسعه یافته در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی هستیم، این مسیر از بنیان از آموزش و پرورش در ابعاد مختلف شروع میشود؛ بنابراین اگر جامعه، سیاستگذاران و برنامه ریزان در هر سمت و در هر جایگاهی، آموزش و پرورش را به عنوان رکن تحول یک جامعه در نظر بگیرند، این قابل تقدیر و ارزشمند است.
به گزارش ادارهٔ اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزشوپرورش استان در اجلاس رؤسای آموزشوپرورش نواحی و مناطق استان اصفهان ضمن تشکر از میزبانی شهرستان چادگان از این رویداد، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی 12 روزه را گرامی و با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دلیل ارتباط با کل جامعه میتواند اثرگذاری بسیار عمیقی در جامعه داشته باشد اظهار داشت: همواره به اینکه مسیر توسعه جامعه از مسیر آموزش و پرورش میگذرد افتخار میکنیم؛ اگر به دنبال یک جامعه توسعه یافته در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی هستیم، این مسیر از بنیان از آموزش و پرورش در ابعاد مختلف شروع میشود؛ بنابراین اگر جامعه، سیاستگذاران و برنامه ریزان در هر سمت و در هر جایگاهی، آموزش و پرورش را به عنوان رکن تحول یک جامعه در نظر بگیرند، این قابل تقدیر و ارزشمند است. وی افزود: یکی از افتخارات ما این است که سند تحول بنیادین برگرفته از اسناد فرادستی، قرآن کریم، وصایا و توصیههای ائمه معصومین است؛ هدف تربیت و هدف نهایی مسیری که ما انتخاب کردیم این است که دانش آموز را به حیات طیبه و یک زندگی پاک و شرافتمندانه برسانیم. نظریان تصریح کرد: مشارکت کارکنان در تصمیمگیریها، مشورت با کارکنان قبل، حین و بعد از انجام فعالیت، محور قرار دادن برنامههای سازمان و پرهیز از کارها و منافع سلیقه ای و شخصی، برخورد صادقانه با همکاران، مشارکت کارکنان در فرایند برنامه ریزی، عمل کردن به گفتهها، توجه به پیشنهاد همکاران در اصلاح امور و تشویق همکاران، دیدن عملکرد و شنیدن صحبتهای کارکنان، توجه به تفاوتهای افراد، احترام به تمامی افراد بدون توجه به پست، منصب، سن و دیگر ملاکهای کاذب، به روزرسانی مداوم با مطالعه، حاضر شدن در محل کار با ظاهری آراسته و مرتب، بیان نقاط قوت و گوشزد کردن نقاط قابل بهبود همکاران و صدا زدن افراد با القاب محترمانه از جمله موارد زمینهساز مشروعیت و مقبولیت مدیران است. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیشتر شنیدن و کمتر سخن گفتن را به مدیران توصیه کرد و عنوان کرد: شاید مدیر رسمیتش را از حکم و ابلاغ مافوق بگیرد اما قدرت راهبری مدیر موهبتی است که از طرف کارکنان و زیر مجموعه وی به او هدیه داده میشود. وی ابراز داشت: امروزه وظیفه همه مدیران از سطح کلاس و مدرسه تا مدیران ارشد، به روز بودن است؛ همه ما باید از ابزارهای نوین مثل هوش مصنوعی برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت بهره ببریم و دغدغه وزیر، استاندار و دیگران مدیران در هوشمندسازی مدارس به همین جهت است. نظریان خاطرنشان کرد: در هر نقطهای، در هر مسئله ای، تغییر نگاه مدیریت قطعا میتواند زیر مجموعه را تغییر دهد؛ اگر قرار است تحولی ایجاد شود این تحول ابتدا در ذهن من و شماست میتوانم راهبری کنیم. انتهای پیام/
http://www.sepahannews.ir/Fa/News/974080/جامعه-توسعه-یافته-از-بنیان-آموزشوپرورش-میگذرد
|