پیام سپاهان
برنامه کشوری «برکت»، تابستان 1404 در سراسر کشور آغاز می‌شود
يکشنبه 8 تير 1404 - 08:50:40
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برنامه کشوری «برکت» با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و تحول در روش‌های تدریس از تابستان 1404 در سراسر کشور آغاز می‌شود؛ این برنامه با محوریت ایجاد محیط‌های یادگیری بانشاط، تکیه بر روش‌های فعال، خلاق و مشارکتی و جایگزینی شیوه‌های نوین با روش‌های سنتی تدریس، طراحی شده است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در نشست هم‌اندیشی معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق استان اصفهان که به‌صورت برخط و با هدف تبیین، هماهنگی و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های اولویت‌دار حوزه آموزش ابتدایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم جنگ 12 روزه، به تشریح یکی از برنامه‌های مهم و ملی وزارت آموزش‌ و پرورش پرداخت و اظهار داشت: برنامه کشوری «برکت» با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و تحول در روش‌های تدریس از تابستان 1404 در سراسر کشور آغاز می‌شود؛ این برنامه با محوریت ایجاد محیط‌های یادگیری بانشاط، تکیه بر روش‌های فعال، خلاق و مشارکتی و جایگزینی شیوه‌های نوین با روش‌های سنتی تدریس، طراحی شده است.
وی با اشاره به نقش مهم اجتماعات یادگیری در این مسیر، افزود: برنامه‌ریزی برای تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان و شبکه‌سازی در سامانه‌های LTMS و شاد از جمله الزامات اجرای این طرح است.
هارونی در تشریح زمان‌بندی اجرای این برنامه تصریح کرد: آموزش مدرسان استانی در تیرماه، مدرسان منطقه‌ای در مردادماه و آموزش معلمان در شهریورماه 1404 انجام خواهد شد؛ این آموزش‌ها به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) و با تأکید بر روش‌های نوین یاددهی-یادگیری برگزار می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با دعوت از معلمان برای مشارکت فعال در این برنامه ملی خاطرنشان کرد: برای معلمان فعال در این طرح، مشوق‌هایی از جمله تقدیرنامه و امتیازات شغلی در نظر گرفته شده است.
در بخش دیگری از این نشست، علیرضا سلطانی رئیس ادارۀ آموزش دوره دوم ابتدایی، با اشاره به ضرورت سازماندهی هدفمند نیروی انسانی در مدارس، اظهار داشت: سازماندهی معلمان باید در بازه‌های سه‌ساله و با تشکیل شورای سازماندهی منطقه‌ای، جلسات توجیهی برای مدیران مدارس و اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان انجام گیرد؛ همچنین تحویل نمون‌برگ‌ها به متقاضیان جابه‌جایی و انتخاب 30 درصد از آموزگاران توسط مدیران در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: سازماندهی معلمان حق‌التدریس مطابق بند 13 دستورالعمل مربوط، پس از سازماندهی معلمان رسمی و براساس فرم امتیازبندی ویژه صورت خواهد گرفت.
سلطانی با اشاره به بند 10 تذکرات مهم نیز تأکید کرد: تغییر پست، تبدیل وضعیت و به‌کارگیری آموزگاران ابتدایی در سایر مشاغل تحصیلی ممنوع است و تنها در موارد استثنا و با مجوز معاونت آموزش ابتدایی استان امکان‌پذیر خواهد بود.
در ادامه، اعظم نیکبخت رئیس ادارۀ آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز با بیان نکاتی پیرامون فرآیند جذب مدیران مدارس، تصریح کرد: فرآیند جذب باید بر اساس مثلث صلاحیت‌های اخلاقی، ذهنی و جسمی انجام شود و در این میان، صلاحیت‌های اخلاقی در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: برای جلب اعتماد در نظام مدیریت مدارس، سه اصل دانش، اراده و توانایی باید محور تصمیم‌گیری و انتخاب مدیران باشد؛ همچنین معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق نسبت به برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدیران و معلمان بر اساس برنامه‌های ابلاغی اقدام و نظارت مستمر و اثربخش بر اجرای برنامه‌های مدارس را در اولویت قرار دهند.
در بخش پایانی جلسه، کبری انصاریان رئیس ادارۀ تکنولوژی آموزشی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، بر لزوم عضویت کامل معلمان در اجتماعات یادگیری تأکید کرد و گفت: مطابق با دستورالعمل جدید، کلیه معلمان باید در هر دو سامانه LTMS و شاد عضویت فعال داشته باشند تا امکان پایش دقیق و نظارت منسجم فراهم گردد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی اجتماعات یادگیری در استان افزود: در حال حاضر چهار گروه اصلی در این سامانه‌ها فعال هستند: اجتماعات زیر 5 نفر، بالای 20 نفر، معلمان دارای عضویت در بیش از یک گروه و گروه‌های بزرگ‌تر از 20 نفر.
انصاریان با تأکید بر ضرورت همکاری همه‌جانبه، خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما ایجاد شبکه‌ای پویا و اثربخش از معلمان برای ارتقای هماهنگ کیفیت آموزش در سطح استان است.
انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/971241/برنامه-کشوری-«برکت»،-تابستان-1404-در-سراسر-کشور-آغاز-می‌شود
بستن   چاپ