پیام سپاهان
روابط عمومی‌ها نقش کلیدی در ارتباطات مردمی و فرهنگ‌سازی دارند
سه شنبه 20 خرداد 1404 - 07:33:23
پیام سپاهان - مشاور استاندار و مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل استانداری اصفهان گفت: روابط عمومی‌ها نقش کلیدی در ارتباطات مردمی و فرهنگ‌سازی دارند و در این راستا باید از ابزارهای ارتباطی مؤثر استفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، احسان مشگلانی در نخستین کمیته تخصصی و راهبردی روابط‌عمومی‌های حوزه کشاورزی و امنیت غذایی پایدار که با حضور اعضا مرتبط این حوزه برگزار شد، بر لزوم تقویت همکاری‌های تیمی بین سازمان‌های مختلف، بهبود اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه کشاورزی و استفاده از ابزارهای ارتباطی مؤثر با جامعه تأکید و اظهار کرد: فلسفه تشکیل این کمیته‌ها، تعامل و هماهنگی و پیشبرد اهداف مشترک است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 کمیته مشابه در حال فعالیت هستند که می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: نقش حیاتی روابط عمومی در ایجاد احساس امنیت و امید در جامعه مهم است و روابط عمومی تنها انتقال‌دهنده پیام نیست، بلکه می‌تواند با ابزارهای تخصصی خود، امید و اعتماد را در شرایط سخت به مردم بازگرداند.
مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این مسئله در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله یا حتی چالش‌های اقتصادی، اهمیت دوچندان پیدا می‌کند، تصریح کرد: اعضای کمیته باید درباره روش‌های ارتباطی مؤثر با گروه‌های مختلف جامعه بپردازند که در این راستا پیشنهاد، لایه‌بندی مخاطبان و استفاده از کانال‌های متنوع مانند فضای مجازی، پیامک، بنرهای روستایی و حتی ارتباط چهره به چهره موثرترین است.
وی همچنین به پاره‌ای از موضوعات و مشکلات حوزه کشاورزی مرتبط با مردم پرداخت و گفت: با تأکید بر سیاست دولت در ارتباط مستقیم با مردم، وظیفه ما این است که نظرات درست مردم را بدون سوگیری به سیاست‌گذاران برسانیم و از طرفی، سیاست‌های کلان را به زبان ساده به جامعه منتقل کنیم.
وی در ادامه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از طریق روابط عمومی حرفه‌ای، را یکی از اولویت‌ها برشمرد و بیان داشت:این جلسه به عنوان نقطه آغازین برای تشکیل جلسات مستمر و اثرگذار در حوزه کشاورزی و روابط عمومی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی است که نهادهای دولتی، بخش خصوصی و رسانه‌ها در آن شریک هستند.
مشگلانی با اشاره به نقش کلیدی این سه رکن در پیشبرد اهداف حوزه کشاورزی، خواستار حضور فعال نمایندگان اثرگذار بخش خصوصی و رسانه‌های تخصصی در این گونه جلسات شد.
وی به سه رکن اصلی کمیته کشاورزی اشاره کرد و گفت: دولت به عنوان نهاد سیاست‌گذار حمایت‌گر، بخش خصوصی شامل شرکت‌ها و فعالان بزرگ حوزه کشاورزی که می‌توانند در تصمیم‌سازی نقش داشته باشند و رسانه به عنوان نهاد نظارتی و پیگیر مصوبات، با توان انتشار اخبار و ایجاد ارتباط مستقیم با مردم نقش مهمی در تکمیل این حلقه دارند.
مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با تاکید به اینکه رسانه‌ها؛ حلقه مفقوده توسعه کشاورزی هستند، بیان کرد:حضور رسانه‌های تخصصی در جلسات کشاورزی الزامی است، زیرا اگر رسانه‌ها در این جلسات حاضر نشوند، نه تنها اطلاع‌رسانی ضعیف می‌شود، بلکه امکان رصد مصوبات و پاسخگویی به مردم نیز کاهش می‌یابد.
وی پیشنهاد داد: رسانه‌های فعال در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی شناسایی و از آنها دعوت شود تا با انعکاس تصمیمات، نقش ناظر و تسهیل‌گر را ایفا کنند.
مشگلانی یکی از نکات کلیدی مطرح‌شده در این نشست را لزوم پیگیری مصوبات توسط رسانه‌ها و پاسخگویی دستگاه‌های مسئول برشمرد و تصریح کرد: همگرایی نهادها برای اطلاع‌رسانی مؤثر در حوزه مربوطه بسیار اهمیت دارد.
وی همچنین بر همکاری بین نهادهای مختلف دولتی و بخش خصوصی در انتشار اخبار کشاورزی تأکید کرد و گفت: همه نهادها باید آن را بازتاب دهند تا پیام به تمام اقشار جامعه برسد.
مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت:معتقدیم، روابط‌عمومی‌ها بایدحمایت کنند تا حمایت شوند و این به عنوان اصل راهبردی این کمیته مطرح است که با این هدف همکاری سه‌جانبه دولت، بخش خصوصی و رسانه می‌تواند به رشد پایدار کشاورزی و امنیت غذایی ما را برساند.
گفتنی است؛ در این نشست پیشنهادات و نظرات و راهکارهای ارتقاء این کمیته توسط اعضاء ارائه شد.

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/969761/روابط-عمومی‌ها-نقش-کلیدی-در-ارتباطات-مردمی-و-فرهنگ‌سازی-دارند
بستن   چاپ