پیام سپاهان
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به دانش آموزان با نیاز ویژه دارد
يکشنبه 11 خرداد 1404 - 15:46:20
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارد و تلاش می‌کند تا با ایجاد یک نظام آموزشی جامع و فراگیر، فرصت‌های برابر آموزشی را برای همه دانش‌آموزان، از جمله دانش‌آموزان استثنایی فراهم کند.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، در یکصدوهشتادونهمین جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی، بر نقش ماندگار ایشان در عزت و اقتدار نظام اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: در آستانه چهاردهم خرداد، سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های بلند ایشان تجدید پیمان می‌کنیم و راه پرافتخاری را که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی ترسیم کردند، با قوت ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به محورهای این جلسه افزود: در این جلسه، چهار موضوع مهم شامل تجلیل از سازمان‌ها و نهادهای همراه در برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم، بررسی مسائل و مشکلات مدارس استثنایی استان، تبیین برنامه‌ریزی‌های میزبانی مسابقات فرهنگیان کشور و بررسی برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.
نظریان در ادامه با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند مسئولان استانی و شهرستانی در اجرای باکیفیت برنامه‌های هفته معلم، عنوان کرد: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، با حمایت استاندار و همراهی فرمانداران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها، در شان مقام معلم و با شکوه خاصی برگزار شد؛ لازم می‌دانم از همه دستگاه‌هایی که در این مسیر همراه ما بودند به صورت رسمی تجلیل کنم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به سند تحول بنیادین، آن را سندی راهبردی دانست و تصریح کرد: این سند، نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارد و تلاش می‌کند تا با ایجاد یک نظام آموزشی جامع و فراگیر، فرصت‌های برابر آموزشی را برای همه دانش‌آموزان، از جمله دانش‌آموزان استثنایی فراهم کند.
وی بیان داشت: عدالت آموزشی، توسعه آموزش فراگیر، تنوع‌بخشی به خدمات آموزشی، تجهیز و مناسب‌سازی مدارس و تربیت نیروی انسانی متخصص از محورهای اصلی سند تحول در حوزه آموزش استثنایی است؛ سند تحول بنیادین تأکید دارد که همه دانش‌آموزان، صرف‌نظر از تفاوت‌های فردی، حق بهره‌مندی از آموزش برابر را دارند.
نظریان گفت: آموزش فراگیر، به‌ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی، به معنای آموزش در کنار سایر دانش‌آموزان در مدارس عادی است که موجب ارتقای مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی آن‌ها و کاهش انزوا خواهد شد؛ همچنین، تنوع در خدمات آموزشی نظیر کلاس‌های ویژه، خدمات توانبخشی و مشاوره‌های تخصصی، از الزامات سند تحول است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تأکید بر ضرورت تجهیز مدارس برای پذیرش این دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مدارس باید به امکاناتی مانند آسانسور، تجهیزات کمک‌آموزشی و سایر امکانات تخصصی مجهز شوند تا بستر شکوفایی استعدادهای همه دانش‌آموزان فراهم شود.
انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/968159/سند-تحول-بنیادین-آموزش-و-پرورش-نگاه-ویژه-ای-به-دانش-آموزان-با-نیاز-ویژه-دارد
بستن   چاپ