پیام سپاهان
تدوین برنامه راهبردی 1410 فراتر از یک دوره مدیریت شهری است
سه شنبه 30 ارديبهشت 1404 - 21:47:40
پیام سپاهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه‌های شهرداری مقطعی و یک‌ساله نیست، بلکه حداقل پنج‌ساله تعریف می‌شود؛ در این دوره برنامه راهبردی 1410 را تدوین کردیم که فراتر از یک دوره مدیریت شهری است و اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کند.
محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برخی معتقدند در این دوره مدیریت شهری پروژه عمرانی وجود نداشته است، اما این موضوع را قبول ندارم، اظهار کرد: از سال 1382 به‌طور متناوب در سازمان‌هایی همچون شهرداری، مسکن و شهرسازی و در شهرهایی همچون اصفهان و تهران مشغول به‌کار بوده‌ام؛ نیازهای شهر اصفهان به‌گونه‌ای است که هر مجموعه‌ای روی کار بیاید، ناگزیر به شناسایی و رفع این نیازهاست.
وی افزود: برنامه‌های شهرداری مقطعی و یک‌ساله نیست، بلکه حداقل پنج‌ساله تعریف می‌شود؛ در این دوره برنامه راهبردی 1410 را تدوین کردیم که فراتر از یک دوره مدیریت شهری است و اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره کنونی بر اساس اولویت‌های شهر تمرکز ویژه‌ای بر حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های ترافیکی داشتیم و مترو، رینگ ترافیکی چهارم، تأمین ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خطوط تندرو (BRT) از مهم‌ترین محورهای کار ما بوده است.
نورصالحی با بیان اینکه مترو جزو پرهزینه‌ترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود، به‌طوری که در حال حاضر هزینه احداث هر کیلومتر مسیر مترو، همراه با تأسیسات و ناوگان، حدود پنج هزار میلیارد تومان (5 همت) است، ادامه داد: تکمیل خط یک متروی اصفهان حدود 20 سال زمان برد، اما هدف ما در خط دو این است که پروژه را بسیار سریع‌تر به‌نتیجه برسانیم.
وی اظهار داشت: پروژه رینگ ترافیکی چهارم که سال‌ها در دست بررسی بود، با سرعت بیشتری در این دوره پیش می‌رود؛ این پروژه برای روان‌سازی ترافیک اصفهان حیاتی است، چراکه حتی بزرگراه‌هایی همچون شهید خرازی، شهید بابایی و شهید چمران که زمانی روان بود، امروز دچار ترافیک شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال 1395 یا 1396 اصفهان حدود 1200 دستگاه اتوبوس فعال داشت که با شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی این عدد به کمتر از 600 دستگاه کاهش پیدا کرد؛ پس از این دوران قیمت یک اتوبوس معمولی از 450 میلیون تومان به حدود 8 تا 9 میلیارد تومان و حتی تا 20 میلیارد تومان هم برای اتوبوس‌های بزرگ‌تر رسید و تأمین ناوگان جدید بسیار سخت‌تر شد، اما با وجود این شرایط دشوار، تلاش جدی برای بهبود ناوگان صورت گرفت.
نورصالحی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نه‌تنها کمتر از ادوار گذشته کار نشده، بلکه در مواردی رکوردهایی هم ثبت شده است، تصریح کرد: شاید در این دوره کمتر شاهد افتتاح‌های پررنگ و تبلیغاتی بوده باشیم، اما کارهای زیرساختی بزرگی از تقاطع‌های غیرهمسطح گرفته تا آزادسازی‌ها و پروژه‌های مترو در حال انجام است؛ مهم این است کارهایی انجام شود که نه‌فقط در این دوره، بلکه در آینده نیز ثمرات آن برای مردم ملموس باشد.
کد خبر 862419

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/966051/تدوین-برنامه-راهبردی-1410-فراتر-از-یک-دوره-مدیریت-شهری-است
بستن   چاپ