پیام سپاهان
رقابت 140 هنرجو در مرحلۀ نهایی سومین دورۀ المپیادهای مهارتی استان اصفهان
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1404 - 15:02:33
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در جریان برگزاری مرحله نهایی سومین دوره المپیادهای مهارتی استان که روز سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه در شش حوزه منتخب برگزار شد، اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها با حضور 140 هنرجو در 12 رشته و با رویکرد تلفیق شایستگی‌های فنی و غیر فنی برگزار شد و در نهایت، 36 برگزیده در قالب تیمی و انفرادی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه این اداره کل در جریان برگزاری مرحله نهایی سومین دوره المپیادهای مهارتی استان که روز سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه در شش حوزه منتخب برگزار شد، اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها با حضور 140 هنرجو در 12 رشته و با رویکرد تلفیق شایستگی‌های فنی و غیر فنی برگزار شد و در نهایت، 36 هنرجو در قالب تیمی و انفرادی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.
وی افزود: در مرحله تئوری - عملکردی این المپیادها بیش از 1300 هنرجو در سراسر استان به رقابت پرداختند که پس از داوری و ارزیابی‌های تخصصی، نفرات برتر به مرحله نهایی راه یافتند و در 404 رقابت عملی، توانایی‌های خود را در هنرستان‌های منتخب از جمله هنرستان فنی فرد قاسمی، چمران، مدرس، خوانساری، ابوذر و آیت‌الله طالقانی نجف‌آباد به نمایش گذاشتند.
عجبی با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از روند برگزاری این رقابت‌ها در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: در این بازدیدها از زحمات مدیران، کادر اجرایی و داوران متخصص دبیرخانه‌های برگزارکننده المپیاد قدردانی به‌عمل آمد و بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق، نظم اجرایی و ارزیابی همه‌جانبه مهارت‌ها در رشد حرفه‌ای هنرجویان تأکید شد.
معاون آموزش متوسطۀ اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: شاخص‌های ارزیابی داوران در این دوره، شامل حضور منظم، آمادگی ابزار، رعایت اصول ایمنی، خلاقیت، نحوه پوشش، توان تحلیل، دفاع فنی از محصول نهایی و تسلط بر شایستگی‌های ترکیبی تئوری و عملی بود که در ارتقای سطح حرفه‌ای هنرجویان نقشی موثر ایفا کرد.
وی با تقدیر از مدیران دبیرخانه‌ها اذعان کرد: تلاش منظم و همراهی این مدیران و همکاران آنان در مدیریت فضا، زیباسازی محیط، برنامه‌ریزی محتوایی، تهیه اقلام تشویقی و ایجاد فضای با نشاط و علمی، الگویی موفق در برگزاری چنین رویدادهایی به شمار می‌رود.
عجبی ابراز داشت: اقداماتی نظیر طراحی لباس‌های تخصصی، استفاده از نشان‌های رشته‌ای، حضور موثر مدیران کنار هنرجویان و فراهم‌سازی فضای فرهنگی برای همراهان از قبیل برنامه‌های تفریحی، ورزشی و مسابقات فرهنگی، از جمله نکات برجسته‌ای بود که به غنای این رویداد علمی-مهارتی افزود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش در هنرستان‌ها باید بر پایه توسعه همه‌جانبه شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای استوار باشد و المپیادها، بستری برای نمایش این رویکرد تلفیقی هستند که به تربیت نسلی متعادل، خلاق و دارای اعتماد به نفس منجر می‌شود.
انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/Fa/News/964650/رقابت-140-هنرجو-در-مرحلۀ-نهایی-سومین-دورۀ-المپیادهای-مهارتی-استان-اصفهان
بستن   چاپ