پیام سپاهان - زومیت / پس از چهار سال، نمایشگر دوم با قدرت به گوشیهای شیائومی بازگشته است. سری شیائومی 17 پرو با این ویژگی رکوردهای فروش را در هم شکست.
چهار سال طول کشید تا شیائومی ایدهی نمایشگر پشتی روی گوشی را به بلوغ برساند. حالا دو مدل شیائومی 17 پرو و شیائومی 17 پرو مکس اولین گوشیهایی هستند که پس از می 11 اولترا دوباره از نمایشگر دوم روی ماژول دوربین بهره میبرند. البته اینبار بهنظر میرسد شرکت چینی قصد دارد ویژگی مذکور را به یکی از بخشهای جدی طراحی خود تبدیل کند.
بازار ![]()
لو ویبینگ رئیس شیائومی در جریان پخش زنده تأیید کرد که گوشیهای نسل بعدی این برند نیز با همین طراحی دو نمایشگر عرضه خواهند شد. او همچنین اعلام کرد که شیائومی در سالهای آینده سرمایهگذاری گستردهتری روی بخش تحقیق و توسعه انجام خواهد داد تا این فناوری را به سطح بالاتری برساند.
به گفتهی ویبینگ، شیائومی بیش از یک میلیارد یوان برای توسعهی فناوری نمایشگر دوم هزینه کرده است. نتیجهی این سرمایهگذاری، نمایشگر 2٫1 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز LTPO، روشنایی 3500 نیت، پشتیبانی از HDR و محافظت با شیشهی Dragon Crystal است که از نظر کیفیت چیزی از نمایشگر اصلی کم ندارد.
تصمیم شیائومی برای نمایشگر دوم گوشی کاملاً نتیجه داده است. سری شیائومی 17 رکورد فروش تمام گوشیهای بازار چین را در سال 2025 شکست و فقط در پنج دقیقهی اول فروش، رکورد عرضهی اولیه را پشت سر گذاشت و نسخهی پرو مکس نیز رکورد جدیدی در فروش روزانهی گوشیهای چینی ثبت کرد. در مجموع، فروش کل سری نسبت به نسل قبل 20 درصد رشد داشت و مدلهای پرو سه برابر بیشتر از نسل پیش به فروش رسیدند.
نمایشگر دوم در شیائومی 17 پرو فقط تزئینی نیست. این صفحه میتواند اعلانها را نشان دهد، تماسها را پاسخ دهد، پیشنمایش زندهی عکسها را نمایش دهد و حتی از پوستههای متحرک و والپیپرهای هوش مصنوعی بهره ببرد. علاوهبر این، کاربردهای روزمرهای مانند نمایش کد سفارش غذا، بلیتها و یادآورهای سفر نیز دارد.
لو ویبینگ در پایان اشاره کرد که شیائومی قصد دارد تا پایان اکتبر (اواسط آبان) قابلیت ترجمهی همزمان را برای نمایشگر پشتی عرضه کند و هر ماه نیز ویژگیهای جدیدی به آن اضافه شود.