اختراع معلم اصفهانی مطالب انتزاعی ریاضی را به مفاهیم لذت بخش تبدیل کرد
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - یکی از معلمان خلاق آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان با بهرهگیری از تجربههای آموزشی خود و بررسی دقیق نیازهای یادگیری دانشآموزان در مقطع ابتدایی، موفق به طراحی و ثبت اختراع ابزاری نوین برای آموزش مفاهیم پایه ریاضی شد؛ ابزاری که با عنوان «شادآموز» شناخته میشود و آموزش ریاضی را از قالب خشک، انتزاعی و مفهومی به تجربهای ملموس، تعاملی و لذتبخش برای کودکان تبدیل میکند.
به گزارش ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، اعظم موسائی سنجری، یکی از معلمان خلاق آموزشوپرورش ناحیه دو اصفهان با بهرهگیری از تجربههای آموزشی خود و بررسی دقیق نیازهای یادگیری دانشآموزان در مقطع ابتدایی، موفق به طراحی و ثبت اختراع ابزاری نوین برای آموزش مفاهیم پایه ریاضی شد؛ ابزاری که با عنوان «شادآموز» شناخته میشود و آموزش ریاضی را از قالب خشک، انتزاعی و مفهومی به تجربهای ملموس، تعاملی و لذتبخش برای کودکان تبدیل میکند.
این بسته آموزشی که با تأیید وزارت آموزش و پرورش به ثبت اختراع رسیده، گامی نوین در مسیر تحول آموزش ریاضی به شمار میرود و راهکارهایی عملی برای معلمان دوره ابتدایی، بهویژه پایه اول، ارائه میدهد تا بتوانند مفاهیم بنیادین را به زبان کودکانه و در قالب فعالیتهای جذاب به دانشآموزان منتقل کنند.
ابزار «شادآموز» با خارج کردن مفاهیم ریاضی از وضعیت انتزاعی، آنها را به فعالیتهایی قابل لمس و تجربه تبدیل کرده است و دانشآموزان بهجای تکرارهای خستهکننده و حفظ کردن صرف، با بازیهای هدفمند، تمرینهای ساختاریافته و سناریوهای ساده اما مؤثر آموزشی، مفاهیم را بهتر درک کرده و در فضای شاد، توانایی حل مسئله، خلاقیت و مهارتهای عملی خود را تقویت میکنند.

این معلم نوآور درباره هدف خود از طراحی این ابزار آموزشی گفت: «دغدغه اصلی من این بود که ریاضی برای کودکان سخت و خستهکننده نباشد و مفاهیم ریاضی را در فضایی شاد و تعاملی یاد بگیرند و علاقه آنها به درس و مدرسه بیشتر شود؛ همچنین معلمان بتوانند تدریس را با روشی آسانتر، خلاقانهتر و اثربخشتر انجام دهند.»
انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/970892/