مسئولان آموزشوپرورش استان با نگاه مثبت گرهگشایی امور مردم باشند
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: در جایگاهی که هستیم، باید پاسخگو باشیم، تعامل داشته باشیم و برای رضای خدا، مشکلات را با نگاهی مثبت و انسانی حل کنیم.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان مدیرکل آموزشوپرورش استان در نشست مشترک شورای معاونین ادارهکل و آموزشوپرورش ناحیه یک اصفهان که به میزبانی ناحیه یک برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات همکاران، بر انسجام برنامهریزیها و تحول در شیوههای مدیریتی و آموزشی تأکید کرد.
وی با اشاره به لزوم تعامل، همفکری و شنیدن میدانی مشکلات مدارس اظهار داشت: همانگونه که امروز در ناحیه یک شاهد بودیم، باید این فرهنگ گفتوگو و استماع دغدغههای مدیران، معلمان و نمایندگان آنان در سراسر استان گسترش یابد؛ تابستان فرصت مناسبی است برای مرور و اصلاح و لازم است مدارس با نگاهی دقیق به مسائل سال تحصیلی گذشته، آمادگی بیشتری برای سال آینده داشته باشند.
نظریان، نگاه جامع به مدرسه را یک اصل راهبردی دانست و افزود: مدرسه فقط یک مکان نیست، بلکه پیام تربیتی و فرهنگی است که همه عوامل در آن سهیماند؛ از مدیر و معلم گرفته تا نیروی خدماتی، انجمن اولیا و هیئت امنا. باید نگاه سیستمی به مدرسه داشته باشیم و این جامعیت را در نظارتها نیز لحاظ کنیم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت انتصاب افراد شایسته در سطوح مدیریتی ابراز داشت: انتخاب مدیران و معاونان مدارس باید بر اساس تخصص، تعهد و تعامل باشد؛ مدیر مدرسه نقشی بیبدیل در ارتقای یا تضعیف حال فرهنگی جامعه دارد.
وی ادامه داد: امیدآفرینی نهتنها در میان دانشآموزان و اولیا، بلکه در بین معلمان و کارکنان ادارات نیز یک وظیفه جدی است؛ نشاط در مدرسه، برآمده از انگیزه در معلمان است و این انگیزه از طریق مشارکت، توجه و توانمندسازی پدید میآید.
نظریان، شناخت دقیق نسل آلفا و سبکهای یادگیری جدید را از ضرورتهای تدریس دانست و گفت: تفاوت روش تدریس معلمان با شیوه یادگیری دانشآموزان، کیفیت آموزش را کاهش میدهد؛ باید معلمان را در زمینه شناخت روانی و اجتماعی نسل جدید توانمند کرد و از دیگر الزامات امروز معلمی استفاده از هوش مصنوعی، تسلط بر برنامه درسی ملی و اهداف دورههای تحصیلی است.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان به ضعفهای نظارت آموزشی در برخی نواحی اشاره کرد و عنوان کرد: ناظری که بر یک معلم یا مدیر نظارت میکند، باید از او باتجربهتر، باسوادتر و باصلاحیتتر باشد و ضعف در نظارت، پیامدهای جدی بر کیفیت مدرسه دارد؛ سرگروههای آموزشی و ناظران مدارس باید از میان بهترین معلمان انتخاب شوند.
وی با اشاره به اجرای طرحهای ملی نظیر طرح نماد، طرح حامی، ثبتنام پایه اول و مقابله با ترک تحصیل، گفت: در طرح نماد، آنچه مهم است مداخلات پس از غربالگری است، نه فقط آمار اولیه؛ مدیران باید نسبت به رفتارهای پرخطر و زمینهساز آسیبهای اجتماعی در مدارس حساس باشند.
نظریان با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی مدارس اذعان داشت: با مشارکت شهرداریها و خیرین، بخشی از اعتبارات صرف هوشمندسازی کلاسها شود؛ کاهش تراکم کلاسها نیز یک گام جدی در جهت عدالت آموزشی است.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان با تأکید بر ضرورت «گرهگشایی از کار مردم و همکاران» خاطرنشان کرد: در جایگاهی که هستیم، باید پاسخگو باشیم، تعامل داشته باشیم و برای رضای خدا، مشکلات را با نگاهی مثبت و انسانی حل کنیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/970891/