پیام سپاهان

آخرين مطالب

شبکه‌های اجتماعی «کیش» می‌دهند، هالیوود «مات» می‌شود اقتصادی

شبکه‌های اجتماعی «کیش» می‌دهند، هالیوود «مات» می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - فارس / متن پیش رو در فارس منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست.
هالیوود با چالشی جدید روبه‌روست؛ نسل جوان حالا ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف محتوای مستقل و شخصی‌سازی‌شده در پلتفرم‌های اجتماعی کنند تا فیلم‌ها و سریال‌های پرهزینه این صنعت پُر زرق‌و‌برق آمریکایی.
بازار
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 56 درصد از نسل زد (متولدین 1997 تا 2012) و 43 درصد از هزاره‌ها (دهه شصتی‌ها و هفتادی‌ها) معتقدند محتوای شبکه‌های اجتماعی با روند زندگی آنان «مرتبط‌تر» است تا سریال‌ها و فیلم‌های سنّتی. همچنین، تقریباً نیمی از این افراد احساس ارتباط شخصی قوی‌تری با خالقان محتوای دیجیتال دارند تا با بازیگران و شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی.این نتایج کلیدی، از نوزدهمین گزارش سالانه مؤسسه دیلویت درباره روند دیجیتال رسانه‌ای به دست آمده است که به بررسی ترجیحات مخاطبان در حوزه رسانه و سرگرمی می‌پردازد.
چین وایدنر، نایب‌رئیس مؤسسه دیلویت، در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر می‌گوید اکنون بین رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی «جنگ» به راه افتاده است.«نسل زد به طور متوسط بیش از 54 درصد از وقت خود را در پلتفرم‌های اجتماعی سپری می‌کند و کمتر از 43 دقیقه به تماشای رسانه‌های سنتی اختصاص می‌دهد..»
چالشی بزرگ برای استودیوهای هالیوودیدرحالی‌که صنعت سرگرمی برای جلب‌توجه مخاطبان به‌شدت تلاش می‌کند، بزرگ‌ترین استودیوها و سرویس‌های استریمینگ خود را در برابر پلتفرم‌های به‌روز بزرگی می‌بینند که مملو از خالقانی هستند که برای تمام سلیقه‌ها و مخاطبان محتوا تولید می‌کنند.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که مخاطبان جوان اعتماد بیشتری به تولیدکنندگان محتوای دیجیتال دارند و احساس ارتباط نزدیک‌تری با آن‌ها می‌کنند — عاملی که باعث افزایش تعامل تبلیغاتی در این پلتفرم‌ها می‌شود. از سوی دیگر، پلتفرم‌هایی که از هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوای شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند، چرخ مصرف محتوا را سریع‌تر می‌چرخانند و این چالشی است که شرکت‌های سرگرمی سنتی به‌سختی می‌توانند با آن مقابله کنند.وایدنر می‌گوید: 52 درصد از نسل زد و 45 درصد از هزاره‌ها احساس می‌کنند ارتباط عمیق‌تری با خالقان محتوای دیجیتال دارند. نکته مهم این است که آن‌ها به تبلیغات و نقدهای محصولی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند، بیشتر اعتماد دارند و این تأثیر مستقیمی بر تصمیمات خرید آن‌ها دارد.
چرا الگوریتم‌های اجتماعی قوی‌تر از سرویس‌های استریمینگ هستند؟
سرویس‌های استریمینگ نیز دارای سیستم پیشنهاد محتوایی هستند، اما پلتفرم‌های اجتماعی روزانه حجم عظیمی از محتوا را توسط کاربران و خالقان مستقل دریافت می‌کنند و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، این محتواها را به طور دقیق به مخاطبان هدف خود نشان می‌دهند.
وایدنر در این رابطه می‌گوید: هم‌زمان با گسترش نقش هوش مصنوعی در کار و صنعت، شبکه‌های اجتماعی از این فناوری برای شخصی‌سازی محتوا استفاده می‌کنند. این یک چالش جدی برای رسانه‌های سنتی و سرویس‌های استریمینگ است که نمی‌توانند به‌راحتی از این تجربه استفاده کنند.
نارضایتی از قیمت بالای سرویس‌های استریمینگگزارش دیلویت همچنین نشان می‌دهد که مخاطبان به طور فزاینده‌ای از قیمت سرویس‌های استریم ناراضی هستند. تقریباً نیمی از مشترکانِ این سرویس‌ها احساس می‌کنند که هزینه‌ای بیش از حد پرداخت می‌کنند و 41 درصد معتقدند که محتوای ارائه‌شده ارزش این هزینه را ندارد.در نتیجه، سرویس‌های رایگان که با پخش تبلیغات همراه است، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، خصوصاً در میان نسل جوان.
وایدنر با اشاره به افزایش قیمت‌های اشتراک و نارضایتی مخاطبان هشدار می‌دهد «اگر این چالش کنترل نشود، سرویس‌های استریمینگ ناچار خواهند شد مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهند.»«اگر شرکت‌ها نتوانند این تعادل را برقرار کنند، ممکن است مجبور شوند راهکارهای متفاوتی برای حفظ کاربران خود پیدا کنند.»
ابتذال، دیگر معضل هالیوود، که مشتری نداردرسانه‌های اجتماعی تنها مشکل هالیوود نیستند. این صنعت برای دهه‌ها از عناصر جنسی به‌عنوان ابزاری برای داستان‌سرایی و جذب مخاطب استفاده کرده است، اما حالا این جنبه آن تبدیل به یک مشکل جدی شده است.
یافته‌های اخیر نشان می‌دهد نسل جوان، به‌ویژه نسل زد، دیگر چنین محتوایی را نمی‌پذیرد و خواهان داستان‌هایی عمیق‌ و ملموس‌تر است. تغییر اولویت‌ها؛ از کلیشه‌های جنسی به روابط انسانیبر اساس تحقیقی که توسط «مرکز پژوهشگران و داستان‌نویسان» دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، 63.5 درصد از نوجوانان ترجیح می‌دهند که آثار سینمایی و تلویزیونی بر روابط دوستانه افلاطونی تمرکز داشته باشد. همچنین 62.4 درصد از این گروه بر این باورند که استفاده از محتوای جنسی به‌عنوان ابزار داستان‌سرایی ضروری نیست.آلیشا جی. هاینس، مدیر تحقیقات این مرکز، این تغییر رویکرد را بازتابی از خستگی نسل جوان از کلیشه‌های رایج سینمایی می‌داند.او می‌گوید: جوانان می‌خواهند داستان‌هایی ببینند که طیف گسترده‌ای از روابط پیچیده و واقعی را به نمایش بگذارد.در همین راستا، داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد فیلم‌های بدون محتوای جنسی به طور قابل‌توجهی از سال 2000 تا 2023 افزایش یافته‌اند. طبق تحقیقات استفان فالوز، تحلیل‌گر داده‌های سینمایی، سهم این گونه فیلم‌ها از 20 درصد به 50 درصد رسیده است.
هالیوود زیر فشار تغییر ذائقه مخاطبانتغییر رویکرد تماشاگران، برای هالیوود که در طول دهه‌ها از جذابیت‌های جنسی به‌عنوان ابزاری برای جذب مخاطب و افزایش فروش استفاده کرده است، چالشی جدی به شمار می‌رود. بااین‌حال، به نظر می‌رسد استودیوهای بزرگ در حال پذیرش این واقعیت هستند که محتوای جنسی دیگر تضمینی برای موفقیت نیست.
سایت سینمایی مووی‌گاید که بیش از دو دهه است روندهای سینمایی را بررسی می‌کند، در گزارشی آورده است: نادیده‌گرفتن رابطه جنسی صریح نه‌تنها منطقی‌تر است، بلکه شانس موفقیت فیلم‌ها را نیز افزایش می‌دهد. مخاطبان عمومی بیشتر به داستان‌های دوستانه و زندگی واقعی علاقه نشان می‌دهند.
نتایج تحقیقات و داده‌های جدید نیز نشان می‌دهند که نسل جدید تماشاگران سینما و تلویزیون دیگر جذب محتوای سطحی و مبتنی بر کلیشه‌های جنسی نمی‌شوند. آن‌ها به دنبال داستان‌هایی هستند که بازتاب‌دهنده روابط واقعی، انسانی و پیچیده باشند.
هالیوود، به‌عنوان نماد صنعت سرگرمی، برای جذب و حفظ نسل جدید مخاطبان، باید تغییرات ذائقه آن‌ها، هزینه‌های بالا و پیچیدگی‌های زندگی امروزی، و همچنین پیشرفت روزافزون تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی را مدنظر قرار دهد. این صنعت باید مسیر خود را از کلیشه‌های تکراری و محتوای جنسی محدود در بستری پرهزینه، به‌سوی داستان‌سرایی خلاقانه و عمیق تغییر دهد.حال باید دید برنده میدان جذب مخاطب در سال‌های پیش رو چه کسی خواهد بود: الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، یا صنعت پُرسابقه سرگرمی در آمریکا.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/951468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چانگان های سایپا به تاکسی های بابک زنجانی تبدیل شدند؟

عینک هوشمند با توانایی تشخیص چهره؛ متا پروژه بزرگی در سر دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش: از نسل جدید جاماندیم

احتمال یک اشتباه محاسباتی

سردرگمی در آمریکا بر سر جنگ اوکراین

بازی تهران و ترامپ با تحریف احتمالی نام خلیج فارس به هم می‌خورد؟

ساخت 39 مدرسه جدید در بهارستان کلید خورد

رسمی؛ نساجی مازندران به لیگ دسته یک سقوط کرد

پسندیده : بازی در خور و شأن خوزستان را انجام دادیم

معنی ضرب المثل "نفسش از جای گرم درمی‌آید"

کتاب‌های تازه محمدرضا شفیعی کدکنی در نمایشگاه امسال

قیمت کنسول بازی ممکن است تا 70 درصد به دلیل تعرفه‌های ترامپ افزایش یابد

این ربات کوچک 25 گرمی می‌تواند دنیا را نجات دهد

گوگل مپ از این‌ پس اسکرین‌شات‌های شما را اسکن می‌کند

اپلیکیشن هوش مصنوعی جمنای برای آیپد سرانجام منتشر شد

ما به تو افتخار می‌کنیم

تنها راه نجات تهران از زیر زمین می‌گذرد

جلف و سخیف نباش وزیر سابق!

حذف خاموش مکمل‌‏های دارویی رایگان برای زنان باردار

کیش، قطب تجاری جدید ایران و پاکستان؛ تأکید بر آغاز عملیاتی همکاری‌ها از امروز

مسابقه بزرگ فرهنگی «شهدای خدمت»برگزار می‌شود

برگزاری نشست بررسی مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مازندران با حضور رئیس بنیاد شهید

گز، مزه ماندگار هویت ایرانی؛ اصفهان صحنه شیرین یک رویداد ملی شد

نتایج زنده 8 دیدار لیگ‌برتر فوتبال تا دقیقه 40/ پرسپولیس و تراکتور گل خوردند

مجموعه کامل آثار نادر ابراهیمی در نمایشگاه کتاب تهران

آپدیت One UI 7 برای گلکسی A35 منتشر شد

رفراندوم علیه پاپ فرانسیس

تکلیف خانواده قربانیان مفقود چیست؟

علیه هم‌صدایی با نتانیاهو؛ واکنش مدیرمسئول «هم میهن» به منتقدانش

ربع‌قرن در قدرت

خاموشی‏‌های تبعیض‌‏آمیز در تهران

وزش باد شدید و گردوخاک در انتظار مناطق مختلف استان اصفهان

گام بلند کیش برای تبدیل شدن به قطب سرمایه‌گذاری بین‌المللی

انهدام باند تولید روغن تقلبی

ورود تیم ملوان به ورزشگاه امام خمینی شهر اراک

تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان

جام تختی پیامی از ایران برای مشارکت بین‌المللی با محوریت ورزش است

جام بین‌المللی تختی؛ فرصت طلایی برای کشتی‌گیران ایرانی/ یزدانی در مسابقات جهانی غایب است

استاندار اصفهان در مراسم افتتاحیه جام تختی: کشتی پیوند دهنده دل‌ها در جهان است

تمرکز آموزش و پرورش خوانسار بر نوسازی مدارس برای ارتقای محیط‌های آموزش

حضور استاندار اصفهان و علیرضا دبیر در سالن مسابقات جام تختی

«استراتژی‌های کوچینگ» روانه بازار نشر شد

طراحی خطرناک

وقتی تاریخ بازیچه سیاست می‌شود

تکرار مواضع و کارشکنی های ادامه دار

سناریوهای حضور ترامپ در خاورمیانه

دیدار مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با مادران شهدای محله جوادیه

جشن کیلومتری غدیر در سراسر استان اصفهان برگزار می‌شود

گزارش تصویری از یخ زدگی مزارع گندم در بوئین میاندشت

صحبت های میرزایی رئیس هیئت کشتی اصفهان