پیام سپاهان

آخرين مطالب

دغدغه این روزهای مرد نارمک نشین مقالات

دغدغه این روزهای مرد نارمک نشین
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| این روزها بحث‌های زیادی درباره کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح است و اخبار قابل تامل که برخی از آنها تکراری هستند، به گوش می‌رسد مانند خبری که روز گذشته مبتنی بر تجمع برخی در مقابل منزل محمود احمدی‌نژاد برای درخواست از او جهت کاندیداتوری مطرح شد. دولت بهار منتسب به رئیس دولت‌های نهم و دهم نوشته بود: «جمعی از افرادی که خود را نماینده اقشار مختلف مردم قم معرفی می‌کردند، روز گذشته با اجتماع در برابر منزل دکتر احمدی‌نژاد، مصرانه از ایشان خواستند تا برای به سامان رساندن مشکلات و‌ شرایط سخت امروز کشور، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد و در انتخابات پیش‌رو، ثبت‌نام نماید.» فیلم منتشر شده نشان می‌دهد افراد حاضر در مقابل منزل محمود احمدی‌نژاد از انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کند و همین موضوع حضور نمایندگان اقشار مختلف برای دعوت انتخاباتی از احمدی‌نژاد را با تردید مواجه کرده است! 
اما احمدی‌نژاد چه در سر دارد؟
مرد نارمک‌نشین به افرادی که در مقابل منزلش حضور داشتند، گفت: «دارم شرایط را بررسی می‌کنم و می‌سنجم که چه اقدامی به نفع کشور و مردم است و به صلاح ایران امروز است.» او افزوده که در حال «جمع‌بندی» است و نتیجه را اعلام خواهد کرد. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید منتظر تحولات شیرینی در کشور باشیم » این اظهارات با تصمیم برای حضور بیش از عدم ثبت‌نام همخوانی دارد، اما ..
شرط گذاشت
دیروز علیرضا بیگی، نماینده مجلس و از افراد نزدیک به احمدی‌نژاد در خصوص این‌که آیا محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات شرکت خواهد کرد، بیان داشت: باید به آقای احمدی‌نژاد اطمینان داده شود که از جانب شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شود. اگر بنا باشد آقای احمدی‌نژاد بیاید کاندیدا شود و بعد هم تایید صلاحیت نشود، این هم باعث سرخوردگی ملی در کشور می‌شود و آسیب وارد می‌کند و هم در عین حال بدون هیچ گناه و دلیلی که ردصلاحیت می‌شود. وی گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد بیاید نفر نخست انتخابات خواهد بود. نظرسنجی‌ها هم همین را می‌گویند که امروز احمدی‌نژاد یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشور است و اگر او مورد تایید صلاحیت شورای نگهبان قرار گیرد، می‌تواند پیروز انتخابات پیش‌رو باشد. این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر بنا باشد آقای احمدی‌نژاد بیاید و وارد صحنه انتخابات شود و بعد هم رد صلاحیت شود یک پیامد ناگوار خواهد داشت و سبب سرخوردگی می‌شود هواداران ایشان که تعدادشان کم نیستند سرخورده خواهند شد. وی ادامه داد: به‌نظرم آقای احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد اول از این جهت به او اطمینان داده شود که تایید صلاحیت می‌شود یا خیر بعد وارد انتخابات شود واِلا اگر بیاید وارد انتخابات شود و بعد هم ردصلاحیت شود همان بهتر که به صحنه نیاید تا خسارتی وارد نشود.
احمدی‌نژاد آماده بود
احمدی‌نژاد آماده حضور در انتخابات است و به‌نظر می‌رسد اگر انتخابات دوره چهاردهم به سبب شهادت رئیس جمهور به‌صورت زودهنگام برگزار نمی‌شد، او برای انتخابات 1404 برنامه‌ریزی کرده بود. مانند 24 فروردین سال گذشته که در مراسم تشییع و تدفین مرحوم محمد بقایی، پدر حمید بقایی حضور پیدا نکرد. این در حالی است که او قبلا حامی بقایی بود چنانکه وقتی سال 96 برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد، چنین گفت: «آقای بقایی ویژگی‌های خاصی دارد که 9 ماه بازداشت شد و بر همگان معلوم شد که او فردی پاک است و دیدیم همه کسانی‌که به آقای بقایی تهمت زدند با زدن نامه عذرخواهی کردند.» احمدی‌نژاد اظهار داشت: من با تمام توان در خدمت آقای بقایی به‌عنوان خدمتگزار مردم هستم؛ زندگی من و آقای بقایی و مشایی فدای مردم. حضور من هم فقط برای حمایت از آقای بقایی است. مقام معظم رهبری سفارش کردند که در انتخابات شرکت نکن من هم پذیرفتم، اما این یک توصیه بود، اما فشار و خواست اقشار مختلف بر من برای شرکت است؛ من بر تعهد اخلاقی خود هستم و تنها برای حمایت از آقای بقایی آمده‌ام.» از سوی دیگر نباید فراموش کرد یاران احمدی‌نژاد برای ورود به مجلس دوازدهم سیاست سکوت را در پیش گرفتند که شاید بخشی از برنامه انتخاباتی رئیس دولتشان بوده باشد. به هر حال عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس یازدهم و از وزرای احمدی‌نژاد نیز در مرحله دوم بالاخره رأی مردم کرمانشاه را گرفت و باردیگر حضورش در پارلمان را تمدید کرد. اما او تنها وزیر احمدی‌نژاد در پارلمان دوازدهم نیست و شمس‌الدین حسینی نیز از نمایندگان استان مازندران و حوزه انتخابیه رامسر است که بر نمایندگی مجلس همچنان تکیه خواهد زد. حمیدرضا حاجی‌بابایی هم، همچنان در مجمع نمایندگان استان همدان حضور خواهد داشت و مقصد اصلی رفت و آمدهای او بهارستان خواهد بود. رضا تقی‌پور و نیکزاد نیز دیگر وزرای احمدی‌نژاد هستند که از حوزه‌های انتخابیه تهران و اردبیل در پارلمان دوازدهم حضور دارند. حضور این نمایندگان و احتمال ثبت‌نام احمدی‌نژاد برای انتخابات قابل تامل است. احمدی‌نژاد به چند کشور خارجی هم سفر کرد تا نامش درعرصه بین‌المللی زنده بماند که این امر هم می‌تواند سرفصل قسمتی از برنامه‌‌ریزی‌های احمدی‌نژاد برای حضور مجدد در پاستور باشد. در نهایت او به هیچیک از مراسم‌هایی نرفت که برای شهادت رئیسی وهمراهانش برگزار شد و دلیل آن را می‌توان تداوم چهره مرموز او برای انتخابات ریاست جمهوری دانست. او فقط در مراسم مجلس خبرگان با پیراهن سفید شرکت کرد.
لاریجانی سانسور شد، اما....
دیروز بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما و در گزارش مجلس ترحیم در حسینیه امام خمینی- محل ملاقات‌های عمومی رهبری- و با حضور ایشان در یادبود رئیس‌جمهوری فقید، تصویر حسن روحانی رئیس‌جمهوری پیشین در کنار علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی را پخش نکرد. ‌‌این در حالی است که تصویرمحمود احمدی‌نژاد دیگر رئیس جمهوری پیشین را نشان داد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/852944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افتتاح یک نیروگاه خورشیدی در نایین/ 4 نیروگاه دیگر به این شهرستان اضافه می‌شود

گردوخاک، میهمان استان اصفهان/ سفرهای غیرضروری ممنوع شد

کمک 3 میلیارد ریالی خیران برای توزیع گوشت نذری در تیران

برگزاری نشست خبری ستاد انتخاباتی جلیلی در تسنیم اصفهان

شعرخوانی زیبا با صدای استاد شهریار

Light Phone III رونمایی شد؛ گوشی هوشمندی که کلافه‌‌تان می‌کند!

گردوخاک تا 2 روز آینده مهمان اصفهان است

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

کنگره شهدا باید نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس پیوند بزند

ستاره سپاهان از پرسپولیس فاصله گرفت

انتشار رمان منتشر نشده احمد دهقان در ایتالیا

با خواندن چند بیت نمی‌توان مظلومیت مردم فلسطین را نشان داد

خواندن شعری در وصف مردم مظلوم فلسطین

مجلس آمریکا لایحه ممنوعیت فروش پهپادهای DJI را تصویب کرد

اپل به‌دنبال کاهش ضخامت دستگاه‌های تولیدی آینده خود است

عبدالکریمی: هر کاندیدایی بگوید با آمدن من مسائل کشور حل می‌شود شارلاتان سیاسی است

دوشنبه های تسهیل گری در ایستگاه سوم

آغاز فعالیت تاکسی اینترنتی هوشمند در کاشان

ایمن سازی محور ارومیه ـ مهاباد

بیش از 3 میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و سیلاب در اصفهان اجرا شد

کتاب «تجارت در روایات» روانه بازار نشر شد

تصاویر منتسب به گوشی قدرتمند وان‌پلاس Ace 3 Pro فاش شد

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

دفاتر خدمات گردشگری، سفیران معرفی کیش در سراسر کشور هستند

امام جمعه بهارستان: انتخابات فرصتی برای آزمون اخلاق مداری است

تغییر دامنه نوسان بورس

دامنه نوسان بورس از 9 تیر به روال سابق برمی‌گردد

خرید تضمینی جو از کشاورزان بوکانی آغاز شد

وقوع باد نسبتا شدید در کاشان/ هشدا زرد صادر شد

کتاب «جامعه شناسی سینما» روانه بازار نشر شد

تریلر جدید بازی !Thank Goodness You’re Here را ببینید

گلکسی رینگ ظاهراً با این قاب شارژ می‌شود

هوش مصنوعی به کمک صاحبان گربه‌ها می‌آید

مشرق: اصلاح طلبان تغییر تاکتیک داده اند

پلیس گمرک در اصفهان راه اندازی می شود

اصفهان، فاتح مسابقات بدمینتون کارگران کشور شد

پیش بینی رشد 30 درصدی کشتار دام در روز عید قربان

امام جمعه موقت اصفهان: انتخاب رئیس‌جمهور مؤمن و انقلابی برای شرایط کنونی کشور ضروری است

قربانی عشق در ره او

هوای اصفهان رکوردار آلودگی در کشور است/شاخص کیفی 20 شهر سالم و پاک ثبت شد

صف آرایی نمازگزاران در امامزاده هلال بن علی (ع) به مناسبت عید قربان + تصاویر

5 روستای فلاورجان محروم از هرگونه امکانات مخابراتی

جشن بدرقه گاو قربانی به قربانگاه درروستای مرق

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

رونمایی ال جی از نسل جدید تلویزیون‌های خود برای گیمرهای پولدار!

تندباد فصلی سبب خیزش غبار و افزایش چشمگیر آلودگی هوای اصفهان شد

پرسپولیس ستاره سپاهان را نخواست

منشا 99 درصد آلودگی گسترده هوای اصفهان گردوغبار است

افزایش چشمگیر آلودگی هوای اصفهان در پی تندباد فصلی

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم