پیام سپاهان

آخرين مطالب

میزبانی مسابقات بین‌المللی نمایشگاهی برای ارائه توانمندی‌های ایران اجتماعی

میزبانی مسابقات بین‌المللی نمایشگاهی برای ارائه توانمندی‌های ایران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیران ورزشی معتقدند میزبانی‌ها تأثیر به‌سزایی در رشد یک رشته ورزشی خواهد داشت و مهم نیست که میزبانی‌ها در کدام شهر از کشور برگزار شود، مهم برگزاری آن مسابقات در کشور است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی است که ورزش در کشور ما حال‌وهوای دیگری پیدا کرده است و به‌طور جدی‌تری دنبال می‌شود. در اکثر رشته‌ها مدال‌آوران بسیاری داریم و در بسیاری از رشته‌ها در رنکینگ‌های بالا جهانی همان رشته قرار گرفته‌ایم.
همین امر موجب شده است تا مسئولان باشگاه‌ها، هیئت‌ها و مقام‌های بالاتر به فکر گرفتن میزبانی رشته‌های مختلف در شهرهای مختلف ایران باشند.
ایران تاکنون در بیشتر رشته‌های میزبانی نداشته است و میزبانی‌های محدودمان هم به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد. پس از گذشته سال‌های فراوان، سال گذشته ایران در شهر اصفهان و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان موفق به کسب میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا شد و این موضوع آغازی برای اخذ میزبانی‌های مختلف در ایران شد.

پیام سپاهان

در سال جاری تاکنون ایران موفق شده است در مسابقات ملی هندبال نوجوانان پسر و مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای به ترتیب در شهرهای شیراز و اصفهان میزبانی کسب کند.
کسب میزبانی مسابقات جهانی برای اولین‌بار جواد محمدی، مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در رابطه با میزبانی جهانی اصفهان در مسابقات زورخانه‌ای به خبرنگار ایمنا می‌گوید: با پیشنهاد و پیگیری‌های خوبی که داشتیم موفق شدیم میزبانی مسابقات جهانی زورخانه‌ای را کسب کنیم که این مسابقات در تیر سال جاری برای اولین‌بار در اصفهان برگزار خواهد شد.

پیام سپاهان

وی می‌افزاید: این رویداد با همکاری و مشارکت فدراسیون و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای، اداره‌کل ورزش و جوانان، اداره فولاد مبارکه، شهرداری اصفهان و با مدیریت استانداری اصفهان کلید خواهد خورد.
احتمال میزبانی گیتی‌پسند برای جام باشگاه‌های آسیا مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان می‌کند: در دیداری که با استاندار اصفهان روز اهدای جام قهرمانی تیم فوتسال گیتی‌پسند داشتیم، صحبت‌هایی مبنی بر گرفتن میزبانی اصفهان برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فوتسال شد که باشگاه گیتی‌پسند در حال پیگیری این موضوع است.
وی تصریح می‌کند: امیدواریم که در سال جاری بتوانیم میزبانی تیم گیتی‌پسند را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فوتسال شاهد باشیم همانند سال گذشته که میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیای هندبال را در اصفهان پس از نزدیک 20 سال به میزبانی باشگاه سپاهان داشت.
پیگیر گرفتن میزبانی در رشته‌های دیگر محمدی عنوان می‌کند: برای برخی دیگر از رشته‌ها مانند کاراته درخواست میزبانی دادیم و به احتمال زیاد مسابقات شمشیربازی و تور جهانی تنیس را در اصفهان میزبانی خواهیم کرد.
برگزاری مسابقات جهانی زورخانه‌ای در اصفهان حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای اصفهان در رابطه با شرایط اصفهان برای میزبانی مسابقات جهانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: میزبانی مسابقات را کسب کردیم و مسابقات جهانی زورخانه‌ای در تیر 1403 در اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی ایران برگزار خواهد شد.

پیام سپاهان

وی می‌افزاید: شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود اسپانسر و حامی اصلی این رویداد است و هدف اصلی برگزاری این مسابقات توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان ورزش اصیل، باستانی و ملی ایران است و تاکنون 15 کشور جهان که دارای زورخانه و دارای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی هستند برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند. وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هم از این رویداد حمایت می‌کنند. بزرگان و پیشکسوتان ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان هم بسیار خوشحال هستند که این رویداد بین‌المللی برای اولین‌بار در اصفهان برگزار خواهد شد.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای اصفهان بیان می‌کند: اعتقاد قلبی ما این است که برگزاری این رویداد باعث گسترش فرهنگ پهلوانی و ارتقای سطح مهارت‌های فردی و ورزش‌های زورخانه‌ای خواهد شد. همچنین این رویداد در معرفی اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و پایتخت و پهلوانی و جوانمردی به سایر کشورهای جهان، برای جذب توریست و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتر اصفهان مؤثر خواهد بود.
وی تشریح می‌کند: اداره‌کل ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضلاع مثلثی هستند که کمک‌های شایان‌ذکری را به ما در این مسابقات می‌کنند.
حسین‌زاده تصریح می‌کند: مشارکت آحاد ورزشکاران و پیشکسوتان این ورزش در برگزاری این رویداد و تشریک مساعی آنها اساسی‌ترین اتفاقاتی است که رخ داده است و ما سعی می‌کنیم به نحو شایسته میزبانی را انجام دهیم.

پیام سپاهان

تبدیل ورزشگاه به زورخانه برای مسابقات جهانی رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای اصفهان عنوان می‌کند: مسابقات در یکی از ورزشگاه‌های بزرگ اصفهان با توجه به تعداد شرکت کنندگان برگزار می‌شود که آن سالن را تبدیل به یک زورخانه بزرگ برای مسابقات می‌کنیم و مسابقات در آنجا برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان می‌کند: ایران قطب ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای جهان است، این ورزش باستانی از گذشتگان ما به ما به یادگار رسیده است، سراسر معنویت و شور اهل‌بیت را همراه دارد نباید فراموش کنیم که ایران سرآمد این ورزش و اصفهان سرآمد ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ایران است.

پیام سپاهان

حسین‌زاده بیان می‌کند: مطمئن هستیم که ما جزو تیم‌های برگزیده این مسابقات خواهیم بود. از تمام هم استانی‌ها که علاقه به ورزش‌های زورخانه‌ای دارند تقاضا دارم که به هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای اصفهان در راستای بهتر برگزار شدن مسابقات کمک کنند.
بیش از 90 درصد از اقدامات لازم برای میزبانی انجام شده است رضا غلامشاهی، رئیس هیئت هندبال استان فارس در رابطه با شرایط ایران برای میزبانی مسابقات هندبال نوجوانان پسر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: چهار روز میزبان نایب رئیس فدراسیون جهانی و مسئول اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا جهت بازدید از اماکن ورزشی و هتل‌هایمان در شیراز بودیم. سه سالن شرکت عمران صدرا، دانشگاه آزاد شهرک صدرا و شهید سلیمانی را برای میزبانی این مسابقات انتخاب کردیم که از آنها بازدید کردند و هر سه سالن پذیرفته شد که در نهایت دو سالن را برای میزبانی نهایی انتخاب می‌کنیم.
وی می‌افزاید: در ابتدا با رئیس فدراسیون هندبال، رئیس هیئت ورزش و جوانان استان فارس و استاندار فارس جلسه‌ای داشتیم که در نهایت مقرر شد یک ستاد برای انجام کارهای این مسابقات تشکیل شود. باید سالن‌هایمان را به حالت استاندارد روز در می‌آوردیم که این اتفاق بیش از 90 درصد آن انجام شده است، در بحث هتل مشکلی وجود نداشت چرا که شیراز دارای هتل‌های بسیار خوبی است. همه اقدامات برای انجام یک میزبانی شایسته در حال انجام است.

پیام سپاهان

رئیس هیئت هندبال استان فارس بیان می‌کند: مشکلات خاصی نیست چرا که ما در سال 1399 قرار بود میزبانی مسابقات جوانان آسیا را در شیراز برگزار کنیم که متأسفانه به دلیل کرونا آن مسابقات لغو شد، در حال حاضر تنها بحث آماده‌سازی سالن مطرح است.
وی تصریح می‌کند: میزبانی‌ها تأثیر به‌سزایی در رشد یک رشته ورزشی خواهد داشت به‌خصوص در رشته‌ای مانند هندبال؛ مهم نیست که میزبانی‌ها در کدام شهر از کشور برگزار شود، مهم برگزاری آن مسابقات در کشور است.
غلامشاهی تشریح می‌کند: شیراز یک شهر تاریخی و باستانی است که برگزاری چنین مسابقاتی در شهر شیراز کمک شایانی به معرفی شیراز به قاره آسیا و دیگر کشورها است.
وی عنوان می‌کند: این مسابقات به صورت مستقیم در شبکه قطر بخش می‌شود، مسابقات از شبکه استانی تماماً پخش خواهد شد، همچنین شبکه ورزش مسابقات تیم ملی کشور خودمان را پخش خواهد کرد، اما تمام تلاش‌مان را مبنی بر آماده کردن یک ویژه برنامه برای شبکه ورزش انجام خواهیم داد تا حداقل 80 درصد مسابقات از این شبکه پوشش داده شود.

پیام سپاهان

رئیس هیئت هندبال استان فارس خاطر نشان می‌کند: تیم ملی کشورمان سال گذشته در مسابقات نوجوانان آسیا موفق به کسب نایب قهرمانی مسابقات شد، در رده نوجوانان‌مان جزو سه کشور برتر هستیم و امیدواریم با اردوهایی که فدراسیون تدارک دیده است در این مسابقات روی سکو باشیم، حتی قهرمانی در این مسابقات دور از انتظارات نیست.
به گزارش ایمنا، گرفتن میزبانی مسابقات در هر کشور نوعی افتخار محسوب می‌شود چرا که علاوه بر رشد آن رشته در کشور خود موجب رشد و شناخت آن شهر و کشور به دیگر نقاط جهان و تغییر نگاه آنها می‌شود. به گفته مسئولان برگزاری این میزبانی‌ها ایران در رشته‌های ورزشی مختلف موفق است و با دریافت میزبانی‌های مختلف رشد و پیشرفت در آن رشته بیشتر می‌شود.
یک میزبانی خوب همت و یاری مردم آن شهر و کشور، داشتن پخش زنده و تجهیزات مناسب برای میزبانی را نیز می‌طلبد.
گزارش از مهسا زین‌العابدینی، خبرنگار ایمنا
کد خبر 755173

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/852836/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پلیس گمرک در اصفهان راه اندازی می شود

اصفهان، فاتح مسابقات بدمینتون کارگران کشور شد

پیش بینی رشد 30 درصدی کشتار دام در روز عید قربان

امام جمعه موقت اصفهان: انتخاب رئیس‌جمهور مؤمن و انقلابی برای شرایط کنونی کشور ضروری است

قربانی عشق در ره او

هوای اصفهان رکوردار آلودگی در کشور است/شاخص کیفی 20 شهر سالم و پاک ثبت شد

صف آرایی نمازگزاران در امامزاده هلال بن علی (ع) به مناسبت عید قربان + تصاویر

5 روستای فلاورجان محروم از هرگونه امکانات مخابراتی

جشن بدرقه گاو قربانی به قربانگاه درروستای مرق

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

رونمایی ال جی از نسل جدید تلویزیون‌های خود برای گیمرهای پولدار!

تندباد فصلی سبب خیزش غبار و افزایش چشمگیر آلودگی هوای اصفهان شد

پرسپولیس ستاره سپاهان را نخواست

منشا 99 درصد آلودگی گسترده هوای اصفهان گردوغبار است

افزایش چشمگیر آلودگی هوای اصفهان در پی تندباد فصلی

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم

جدیدترین گوشی موتورولا با قابلیت‌های کاربردی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه معرفی شد

گلوگاه‌های منطقه 5 اصفهان طبق اولویت‌بندی آزادسازی می‌شود

عشقی: دامنه نوسان بورس از 9 تیرماه به 6 درصد تغییر می کند

بازدید از باغ گل ایرانی در تابستان | همنشینی گل ها و کاشی های فیروزه ای در باغ گل ایرانی

جذب 700 میلیاردی سفر ریاست جمهور برای تعاونی‌های کاشان

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

Lords of the Fallen 2 در سال 2026 منتشر خواهد شد

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

قیمت طلا، سکه و ارز 28 خردادماه 1403؛ قیمت سکه به مرز حساس رسید

اعطای زمین به 46 مشمول قانون جوانی جمعیت در شهر بادرود

سفر به برزک نگین سبز زاگرس مرکزی در کاشان+فیلم

رندرهای جدیدی از گلکسی واچ اولترا منتشر شد

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

گمانه‌زنی درباره حضور فرشاد احمدزاده در پرسپولیس

آسفالت محور ترانزیت اردستان- بادرود- کاشان در دست اجرا

گرد و خاک تا 2 روز آینده مهمان اصفهان است

عامل آلودگی هوای اصفهان چیست؟

فیلم| مراسم دعای عرفه در اصفهان

جذب 100 درصدی استخدام معلمان در استان

بدون اطلاع قبلی برق هیچ واحد صنعتی و اقتصادی در استان اصفهان قطع نشود

حج، درس زندگی است

معرفی کتاب «غروب بازی»

قیمت گوشی جدید HMD با طراحی مشابه نوکیا لومیا 920 لو رفت

اقامه نماز عید قربان در اردستان

شماره 10 سپاهان جایی برای بازگشت به پرسپولیس ندارد

فعالیت 64 مرکز و کشتارگاه برای ذبح بهداشتی وشرعی دام قربانی دراستان

اقامه نماز عید قربان در مهاباد

هوای اصفهان امروز در موقعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) ثبت شد/ شاخص کیفی 17 منطقه آلوده است

تقدیر از بانوان فعال حوزه نساجی سنتی کاشان در هفته جهانی صنایع دستی

دامنه نوسان بورس به 6 درصد تغییر می‌کند

فرصت ثبت نام کلاس اولی ها تا 15 تیر

پورمحمدی پدیده مناظرات می‌شود؟

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان به شرایط «خطرناک» رسید

شفافیت برداشت‌ها از زاینده‌رود با استفاده از تحلیل تصاویر ماهواره‌ای