پیام سپاهان

آخرين مطالب

شهید آیت‌الله رئیسی احیاگر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود اجتماعی

شهید آیت‌الله رئیسی احیاگر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - امام جمعه چادگان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی احیاگر اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بود و همچون مسئولان اوایل انقلاب ساده‌زیست،مردمی و بی‌تکلف بود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی، ظهر امروز_ چهارم خرداد_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: هفته گذشته هفته‌ای سخت و پرغصه‌ای برای ملت ایران بود که داغ بزرگی بر دل ملت ما نشست که این مصیبت عظمی را به محضر امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری، ملت ایران و مردم شهیدپرور شهرستان چادگان تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: ما در غم فقدان رئیس‌جمهور مردمی، محبوب، جهادی و خستگی‌ناپذیر، وزیر امور خارجه انقلابی هستیم و امام جمعه‌ای انقلابی و استانداری کارآمد و توانمند و کادر پرواز و سرتیم حفاظت که همگی از نخبگان این کشور بودند.
امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: آن‌ها به آرزوی خود که شهادت بود، رسیدند و ما را داغدار کسانی چون شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان و شهید آل هاشم کردند که همگی شریف و عزیز بودند و توانستند به مرتبه رفیع شهادت دست پیدا کنند.
حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: رئیس‌جمهور عزیزمان خستگی را خسته و نا امیدی را مأیوس کرده بود؛ ما از اوایل دوران انقلاب که مسئولان ساده زیست بودند، شنیده بودیم ولی این نسل به چشم خود ندیده بود و شهید رئیسی نشان داد که این افراد دست یافتنی هستند.
وی اضافه کرد: تمام آن اصولی را که شنیده بودیم عینیت بخشید و برای ما مجسم کرد، مردم هم به خوبی تجلیل کردند و وفاداری نشان دادند و به زیبایی قدرشناسی کردند و صحنه‌های باشکوهی خلق کردند.
امام جمعه چادگان گفت: این ملت همان ملتی بود که شهید رئیسی به خوبی آن‌ها را شناخته بود، دست این ملت بوسیدنی است و باید به آن‌ها خدمت کرد و این شاخص انقلابی‌گری است.
حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: تمام این صحنه‌ها نشانه انقلابی‌گری و تدین ملت ایران است که برای خادم خود که طلبه‌ای بود، به میدان آمدند و نشان داد که مردم چنین انسان‌هایی را دوست دارند و نشانی از انقلابی‌گری ملت است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه چنین شاخص‌هایی را مد نظر دارند که نباید فراموش شود، هرکس فکر می‌کند مردم ایران انقلابی و متدین نیستند، خطا می‌کند و دلیلش هم استقبال بی‌نظیر مردم از رئیس جمهور شهیدشان است.
امام جمعه چادگان تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی شاگرد مکتب و امامین انقلاب بود، تجلیل از رئیسی تجدید عهد با رهبری و انقلاب است که نباید نادیده گرفته شود.
حجت‌الاسلام بنی‌جمالی اضافه کرد: دکتر رئیسی مظلوم زیست و یادگاری از شهید بهشتی داشت که مظلومیت بود و ساده زیستی و مردمی بودن او یادگاری از شهید رجایی بود.
وی افزود: رئیس جمهور ما ترسی از گذشته خود نداشت و همواره به یاد فقرا بود و همین ویژگی شهید جمهور را فرد ویژه‌ای می‌کند.
امام جمعه چادگان با اشاره به شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری از رئیس جمهور شهید ارائه داده بودند، گفت: شهید رئیسی خستگی ناپذیر، جهادی، انقلابی و مؤمن بود که همگی این ویژگی‌ها را دارا بود.
حجت‌الاسلام بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند ما رئیس‌جمهوری از دست دادیم که جامع‌الاطراف بود و به تمام جهات توجه داشت، توجه به یک بعد او را از سایر ابعاد و زوایا غافل نمی‌کرد.
وی افزود: کسانی بودند در این کشور که قصد داشتند کار اقتصادی انجام دهند و همین امر آن‌ها را از مستضعفین غافل کرد و زیر فشار اقتصادی از بین رفتند.
امام جمعه چادگان تصریح کرد: دکتر رئیسی کار اقتصادی انجام داد ولی از مستضعفین و محرومان جامعه غافل نشد، هرچند دغدغه اقتصادی داشت ولی از فرهنگ و آموزش و پرورش غافل نشد و انقلابی بود اما منادی وحدت بود که حتی در شهادت او هم شاهد بودیم که از همه اقشار آمده بودند.
حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه بیان کرد: شهید دکتر رئیسی انقلابی بود که این ویژگی را با منادی وحدت بودن آمیخته بود و عقلانیت داشت، مدیر ستاد و میدان بود تا با موانع میدانی آشنا شود که نشانی از جامع‌الاطراف بودن او داشت.
وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما هم سیاستمدار و هم متخلق بود که این دو در معنای واقعی جامع الاضداد است، سیاستمداری بود که برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه نکرد و صداقت و اخلاق را مد نظر داشت.
امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: شهید رئیسی با مردم مهربان و با مسئولان مقتدر بود و در عین مردمی بودن به نخبگان توجه زیادی داشت و از کارگزاران غافل نشد.
وی اضافه کرد: در عرصه بین‌الملل و دیپلماسی هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود و شهید امیر عبداللهیان را راهنمایی کرد، دیپلماسی را پیگیری کرد و در میدان هم کار مقاومت را انجام داد و با همسایگان روابط خوبی داشت که از جوامع بین‌المللی هم بی توجه نبود.
امام جمعه چادگان بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور عدالت‌خواهی او بود و با فساد مبارزه می‌کرد و کسی متوجه ساده زیستی ایشان نشده بود چون اهل ریا و تزویر نبود.
وی افزود: ویژگی مردمی بودن رئیس جمهور را برخی به پوپولیستی بودن تعبیر می‌کردند که هیچیک از این‌ها مانع از حرکت او نشد که نشانی از روح بزرگ این مرد داشت و با سرعت و با قدرت کار خود را انجام می‌داد.
امام جمعه چادگان تصریح کرد: دیپلماسی او یک دیپلماسی عزتمند بود و نه دیپلماسی التماسی و کارهای بزرگی از پیش برد، هرچند برخی معتقد بودند که او زبان دنیا را بلد نیست.
وی افزود: شاهد بودیم که 67 کشور دنیا در مراسم این شهیدان شرکت کردند و سازمان ملل پرچم خود را نیمه برافراشته کرد، شورای امنیت سازمان ملل به احترامشان یک دقیقه سکوت کرد و سخنگوی امور خارجه و ناتو پیام تسلیت دادند.
امام جمعه چادگان تاکید کرد: همه دنیا متوجه شدند که شهید رئیسی اهل تسلیم نبود و با عزت زندگی کرد و عزت مردم ایران را در زمان حیات و شهادت خود به دنیا نشان داد و عظمت مردم ایران را مخابره کرد.
وی اضافه کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید احیاگر اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بود، نسل دهه 50 اصول انقلاب را به یاد دارند که مسئولان ساده زیست، مردمی و بی تکلف بودند که به دست فراموشی رفته بود و آقای رئیسی این را احیا کرد.
امام جمعه چادگان تاکید کرد: شهید رئیسی نشان داد می‌شود در تراز انقلاب اسلامی و به شکلی اسلامی مدیریت کرد و عاشق مردم و خدمت به آن‌ها بود.
حجت‌الاسلام بنی‌جمالی گفت: تمام این شهیدان خورشیدی در آسمان انقلاب اسلامی هستند و یک عمری خدمت کردند و مزد خدمت خود را هم گرفتند و ما نباید اجازه دهیم کار ایشان ابتر بماند.
کد خبر 756687

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/852460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کنسول بازی اختصاصی روسیه در دست ساخت است

بازی چندنفره‌ Battle Vision Network برای کامپیوتر و موبایل معرفی شد؛ تریلر آن را ببینید

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

دیدگاه مردم مهاباد درباره برنامه های زنده وگفتگو محورکاندیداهای ریاست جمهوری

مراسم پر فیض دعای عرفه در شهرستان‌های اصفهان

کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل و iOS 18 احتمالاً همزمان با آیفون 16 عرضه نمی‌شوند؟

عقب‌نشینی دولت از ممنوعیت واردات آیفون رفرش

انتخابات 76؛ پیروزی در اوج ناامیدی

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

قطعی برق چاه‌های آب کشاورزی مشکل‌زا شده است

طرح علم‌داران خمینی(ره) لبیک به فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب است

مدیر امور حراست بانک مسکن بر تداوم راه شهید جمهور تاکید کرد

مشخصات کامل گوشی آنر X60i لو رفت

ریمستر بازی The Thing برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم معرفی شد

خودزنی به سبک اصولگرایان

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده

چند سوال از دکتر پزشکیان

مبارزه با اژدهای هفت سر نیاز به رئیس‌جمهور پاکدست دارد

پویش نذر قربانی همزمان با عید قربان در مهاباد

بررسی پرونده‌های توقیف خودرو اتباع متخلف در اصفهان

پزشکیان چهارشنبه به اصفهان می‌آید

انفجار پیک نیک در اصفهان 4 مصدوم داشت

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

برنامه/ تمرینات ورزشی برای عضله سازی

شرکتی حقوقی، اینتل را به دست‌بردن در گزارش مالی متهم کرد

بلومبرگ: اپل می‌خواهد نازک‌ترین آیفون، مک‌بوک پرو و اپل واچ را بسازد

فتح پاستور با وعده‌های خیالی

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

پلیس گمرک در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

جوان 18 ساله در استخر کشاورزی در شاهین شهر جان باخت

فیلمی از آسمان ابری آران و بیدگل در واپسین روز‌های بهاری

تاکسی 133 کاشان هوشمند شد

جوان 18 ساله در استخر کشاورزی شاهین شهر جان باخت

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

چرا «افزایش مشارکت» اولویت نخست است؟

زمان پاسخگویی درباره کارنامه سه ساله

تاکید مدیر حراست بانک مسکن بر تداوم راه شهید جمهور

دامنه نوسان از تاریخ 9 تیرماه به 6 درصد تغییر می‌کند

کاپوتاژ از فردا به روی صحنه می‌رود

مراسم دعای عرفه در اصفهان و اهواز

بهره برداری از مرحله اول مزرعه تولید بوقلمون در روستای گشنیز جان

پلمب باشگاه بدنسازی زیرزمینی در اصفهان

هشدار زرد هواشناسی با فعالیت ناپایداری‌های همرفتی در استان اصفهان