پیام سپاهان

آخرين مطالب

3 سکانس متفاوت از آقای جمهور اجتماعی

3 سکانس متفاوت از آقای جمهور
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دو سفر طی سه سال دوره ریاست‌جمهوری، رهاورد رئیس‌جمهور شهید برای نصف‌جهان بود تا نامش برای همیشه تاریخ بر تارک قلب مردمان این دیار حک شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو سال از آن سفر تاریخی‌اش ب شهر شهیدان اصفهان قهرمان می‌گذرد؛ بیست و ششم اردیبهشت، بیست‌وپنجمین سفر استانی آقای جمهور بود؛ سفری که با درد و دل مردم شرق اصفهان برای آب و حقابه شروع شد و نتیجه اش هم 217 مصوبه و تصویب 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های مختلف استان اصفهان بود.
سفر آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی و وزیران وی به اصفهان، همچون روزنه امید از میان هزارتوی دردهای نصف جهان درخشید و مردم این دیار امیدوار شدند با همت دولتمردان فصل تازه ای از خدمت در این دیار به بار بنشیند.

پیام سپاهان

سکانس اول آنچه بهانه شد تا رئیس دولت مردمی به اصفهان پاگشا شود و مهمان اهالی صبور این خطه باشد، درد آب و «زاینده‌رود» بود، گویی رئیس‌جمهور صدای ضجه آب اصفهان را شنیده بود که در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود به نصف جهان آمد.
آقای جمهور در بدو ورودش گفت: «استان اصفهان سرزمین استعدادها است و نقش مثال زدنی در دفاع مقدس دارد. 23 هزار شهید استان اصفهان حدود 50 هزار ایثارگر در این استان گواه بر آن است که استان اصفهان استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ این صفات برای همه به‌ویژه برای ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است. یکی از مشکلات استان اصفهان آب شرب و کشاورزی است که دولت برای رفع این مشکل برنامه دارد و با کمک مردم و اعمال نوعی مدیریت مشکل رفع می‌شود، هرچند باید بررسی شود چرا طرح‌ها از دهه 60 تاکنون به سامان نرسیده است. سفر ما برای آغاز طرح جدید نیست، عمده هدف ما نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام است که گاهی 10 تا 20 سال طرحی در یک استان و شهرستان مانده و مردم را رنج می‌دهد.»

پیام سپاهان

آقای رئیسی که خوب از درد نصف جهان باخبر است، از همان فرودگاه سوار بالگرد می‌شود و می‌رود در دل کشاورزان شرق اصفهان، می‌نشیند پای درد و دلشان.
می‌گوید: «با همکاران و مسئولان در جمع شما آمدم تا مسائل را از زبان شما بشنوم. بعضی‌ها پیشنهاد دادند وقتی به اصفهان بیایم که زاینده‌رود پر آب باشد، اما گفتم باید خودم مشکلات را از نزدیک ببینم. رفع مشکلات خشکسالی و کشاورزی بیش از هر چیز در گرو همت مسئولان و همکاری مردم و کشاورزان است و برنامه برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی و معضلات کشاورزی وجود دارد. یک سوم از اعتبارات مصوبات سفر استانی دولت به اصفهان برای حل مسئله آب در این خطه اختصاص پیدا کرده است، زیرا این مسئله وقتی‌که برای مردم در اولویت است، به‌طور طبیعی برای دولت هم در اولویت قرار دارد.»
پاسخ رئیسی به نامه یک‌خطی پسربچه اصفهانی در بیست‌وپنجمین سفر استانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به اصفهان همچون دیگر سفرهای استانی رئیس‌جمهور، تعداد زیادی از مردم با ارسال نامه‌های خود برای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به بیان گزارش‌ها و درخواست‌های خود از بالاترین مقام اجرایی کشور پرداختند، اما در میان نامه‌ها، نامه‌ای کودکانه نظر آیت‌الله رئیسی را جلب کرد.

پیام سپاهان

خانمی از اهالی جوی‌آباد خمینی‌شهر که همسرش کارگر و البته به‌دلیل درآمد اندک اجاره‌نشین هستند، نامه‌ای برای آیت‌الله رئیسی می‌نویسد و به‌جای طرح درخواست‌های مادی از رئیس‌جمهور، خواستار آن می‌شود که دولت شرایط سفرشان به مشهد برای زیارت امام مهربانی‌ها را فراهم کند.
همراه این نامه، تکّه کاغذی بریده شده از یک دفتر مشق قرار داشت که روی آن با خطی کودکانه و متنی بدون تعارف و تکلُّف نوشته شده بود: «با سَلام خدمت رئیس جمهور. از شما درخاست یک دُچَرخه دارَم. دوستون دارَم. امیرحسین»
هنگامی که مسئولان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نامه را به آیت‌الله رئیسی می‌دهند، با دیدن نامه لبخندی بر لبانش می‌نشیند و می‌گوید: «شاد کردن دل این کودک نیاز به گذراندن مراحل پیچیده اداری ندارد و از ساده‌ترین کارهاست؛ اگر همین امروز هم می‌توانید این کار را انجام دهید، تأخیر نکنید».

پیام سپاهان

حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی نیز بلافاصله دستور لازم برای تهیه و تحویل دوچرخه را صادر می‌کند و تیمی از این مرکز هم پس از تهیه دوچرخه، عصر همان روز و در فاصله‌ای کمتر از نصف روز برای تحویل هدیه رئیس جمهور به «امیرحسین» راهی خمینی‌شهر شدند و البته با توجه به بررسی وضعیت اقتصادی خانواده او قرار شد تسهیلاتی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
خانواده «امیرحسین» که از دیدن نماینده رئیس جمهور غافلگیر شده بودند، ضمن تشکر از توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به درخواست فرزندشان که اولین نامه‌ای بود که در جریان سفر رئیس جمهور مورد رسیدگی قرار گرفت، تقاضا داشتند به خواسته‌های همه کسانی که برای رئیس جمهور نامه نوشته‌اند با همین فوریت توجه شود که مسئولان مرکز ارتباطات مردمی به آن‌ها اطمینان دادند تمام نامه‌های مردمی در در یک فرایند زمانی کوتاه بررسی و پاسخ داده می‌شود.

پیام سپاهان

رئیس جمهور در پایان این سفر در پاویون فرودگاه بین المللی شهید بهشتی گفت: «در بازدید از روستاها و مناطق شرق اصفهان، مردم نگران آب آشامیدنی و کشاورزی بودند و ما حل این مشکل را دنبال می‌کنیم؛ درباره موضوع فرونشست زمین نیز مقرر شد با تشکیل کارگروهی علت‌های فرونشست مشخص و راهکارها برای حل این مشکل ارائه شود، البته مدیران استان و معاون اجرایی رئیس‌جمهور باید پیگیر مصوبات این سفر باشند و از بخشی‌نگری و منطقه‌ای‌نگری باید پرهیز شود.
یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به اصفهان موضوع اراضی علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود 75 هکتار بود و نماینده وی تمام دستگاه‌ها را جمع کرد و تصمیم بر این شد گره کور این اراضی برطرف شود که این اقدام اجرایی شد.
رفع چالش اراضی علی آباد کلنگان، از مصوبات بیست‌و پنجمین سفر استانی سید ابراهیم رئیسی به اصفهان بود که پس از پنج دهه بلاتکلیفی 3500 خانوار، حل و فصل شد.
این زمین‌ها سال 1349 توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تفکیک و به نظامیان واگذار و سال 1350 اسناد مالکیت این پلاک‌ها صادر و تحویل مالکان شدT اما به دلایل مختلف از جمله قرارگیری این زمین‌ها خارج از محدوده، مشکلات فراوانی برای مالکان به وجود آمد و به یک گره کور در شهر، تبدیل شد.
شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 1390 درخواست شهرداری اصفهان مبنی بر در محدوده قرار گرفتن زمین‌های علی آباد کلنگان را تصویب نکرد، اما پیگیری و نامه نگاری‌ها توسط شهرداری اصفهان همچنان تا سال 1397 ادامه یافت.
سرانجام طی ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی به استانداری اصفهان این زمین‌ها در محدوده شهری قرار گرفت و در پی آن شهرداری طرح‌های تفکیکی لازم که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود را ارائه کرد که به دلایل نامشخص و برخلاف مطالبات مردم، پرونده این زمین‌ها مجدد از سال 1398 راکد شده بود.
سال 1400 معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مجدد پرونده را به جریان انداخت تا اینکه در سفر رئیس جمهور به اصفهان در مهر 1402، در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و مدیران ارشد استان برگزار شد، موضوع مطرح شد و مستندات توسط این معاونت به سمع و نظر حاضران رسید؛ در ادامه طی نامه‌ای از سوی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی، الحاق زمین‌های علی‌آباد کلنگان به شهر اصفهان و طرح تفکیکی آن تصویب نهایی و این مصوبه توسط استاندار اصفهان به شهرداری اصفهان ابلاغ شد.

پیام سپاهان

سکانس دوم هفتم مهر 1402 باز هم آقای جمهور مهمان اصفهانی‌ها می‌شود؛ جایزه مصطفی بهانه‌ای است تا نصف جهان با خادم خود دوباره دیدار کند. اما رئیسی که خوب مشکلات اصفهان را می‌شناسد باز هم پروژه‌های آبی را در اولویت بازدید انتخاب می‌کند.
باز هم سوار بر بالگرد می‌شود و می‌رود چند کیلومتر آن طرف‌تر از مرکز اصفهان، تا از خط انتقال آب دریای عمان به این استان بازدید کند.
«آزادکردن منابع آبی که بتواند به استان اصفهان کمک کند اهمیت بسیاری دارد؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که زمان اجرای این طرح به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این کار آبرسانی مسئله بسیار مهمی است.» این‌ها بخشی از سخنان شهید جمهور در بازدید از خط انتقال آب بود؛ با حضور او فاز دوم این پروژه هم به بهره‌برداری رسید؛ افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه و پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان از دیگر ثمرات سفر خادم ملت ایران در اصفهان بود.
سکانس آخر رئیسی باز هم برای خدمت به مردم، با گذر از پایتخت به صفر مرزی می‌رسد و آنجا پس از دیدار با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور، سد مرزی مشترک قیزقلعه‌سی را افتتاح می‌کند. سپس سوار بر بالگرد می‌شود.

پیام سپاهان

روستایی‌ها برای او دست تکان می‌دهند. کمی بعد که خادم‌الرضا بر فراز جنگل‌های ورزقان قرار گرفت، هوا مِه می‌شود، ابرها می‌آیند و آسمان غبار می‌گیرد تا سید عزیز ما را، از ما بگیرد و این چنین هم می‌شود. همین لحظات بود که اخبار ضد و نقیض از سقوط بالگرد به گوش می‌رسد و کمی بعد مردم ایران از سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور باخبر می‌شوند.
جسم سوخته شهید جمهور به دست همان روستایی‌ها جمع می‌شود...
آقای رئیس‌جمهور؛ می‌توانستی پشت میزت در همان پایتخت و پاستور بنشینی و دستور بدهی؛ می‌توانستی واقعاً رئیس جمهور باشی، اما ترجیح می‌دادی خاکی باشی و در راه این ملت فدا شوی؛ آخر هم اینگونه شد و جسم و تنت سوخت تا وطنت پایدار بماند.
کد خبر 756382

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/852384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پویش نذر قربانی همزمان با عید قربان در مهاباد

بررسی پرونده‌های توقیف خودرو اتباع متخلف در اصفهان

پزشکیان چهارشنبه به اصفهان می‌آید

انفجار پیک نیک در اصفهان 4 مصدوم داشت

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

برنامه/ تمرینات ورزشی برای عضله سازی

شرکتی حقوقی، اینتل را به دست‌بردن در گزارش مالی متهم کرد

بلومبرگ: اپل می‌خواهد نازک‌ترین آیفون، مک‌بوک پرو و اپل واچ را بسازد

فتح پاستور با وعده‌های خیالی

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

پلیس گمرک در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

جوان 18 ساله در استخر کشاورزی در شاهین شهر جان باخت

فیلمی از آسمان ابری آران و بیدگل در واپسین روز‌های بهاری

تاکسی 133 کاشان هوشمند شد

جوان 18 ساله در استخر کشاورزی شاهین شهر جان باخت

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

چرا «افزایش مشارکت» اولویت نخست است؟

زمان پاسخگویی درباره کارنامه سه ساله

تاکید مدیر حراست بانک مسکن بر تداوم راه شهید جمهور

دامنه نوسان از تاریخ 9 تیرماه به 6 درصد تغییر می‌کند

کاپوتاژ از فردا به روی صحنه می‌رود

مراسم دعای عرفه در اصفهان و اهواز

بهره برداری از مرحله اول مزرعه تولید بوقلمون در روستای گشنیز جان

پلمب باشگاه بدنسازی زیرزمینی در اصفهان

هشدار زرد هواشناسی با فعالیت ناپایداری‌های همرفتی در استان اصفهان

نمایش «کاپوتاژ» در اصفهان روی صحنه می‌رود

اکنون دل من شکسته و خسته هست

درخواست فعالان فاوا از رئیس‌جمهور آینده؛ از رفع تعدد رگولاتورها تا کاهش محدودیت‌های اینترنت

متا آموزش هوش مصنوعی با داده‌های کاربران اروپایی را متوقف می‌کند

ضد رانت

عباس عبدی: مردم متدین بیش از دیگران از این اوضاع عصبانی‌اند

آیا مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد؟

کف حقوق با همسان سازی چقدر می شود؟

طنین دعای عرفه در گوشه وکنار استان اصفهان + فیلم

آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد و نمونه دولتی در استان اصفهان

قرائت دعای پرفیض عرفه در تکایا، مساجد و اماکن مقدس مختلف شهرستان کاشان

غرق شدگی یک نفر در استخر کشاورزی محدوده شاهین شهر

طنین‌ دعای پرفیض عرفه در اردستان

تحویل حدود 4 میلیون تعرفه اخذ رای به فرمانداریهای استان+ فیلم

بایسون با استریت فایتر 6 از مرگ باز می‌گردد

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند سالی یک میلیارد دلار محصول صادر کند

برق واحد‌های صنعتی بدون اطلاع قبلی قطع نشود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز یکشنبه 27 خرداد