پیام سپاهان

آخرين مطالب

مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی اجتماعی

مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) در تداوم مداخله جویی و ادعاهای حقوق بشری آمریکا در امور سایر کشورها درباره حکم بدوی دادگاه درباره توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی ایران نوشت: «حکم اعدام توماج صالحی خواننده رپ ایرانی را به شدت محکوم می کنیم.
»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی که درباره سرکوب دانشجویان آمریکایی در روزهای اخیر در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و مخالفت با کمک ها و حمایت های نظامی و امنیتی آمریکا از اسرائیل سکوت کرده است، درباره توماج صالحی نوشتن هشتگ نام او به انگلیسی، همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران از این نظام بعنوان رژیم یاد کرد و مدعی شد: «صدای او آرزوهای مردم ایران و همه کسانی را که توسط رژیم ساکت شده اند تقویت می کند. ما خواستار آزادی فوری او هستیم.»
پیش از این نیز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»
این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.
دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم 5 سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».
بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.
گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.
به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه 1401 به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.
وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/845241/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ چرایی فاصله اقتصاد از اعتماد!

سرمقاله کیهان/ اگر غفلت کنید بعد از اسرائیل، نوبت شماست!

سرمقاله وطن امروز/ تله مرگبار رفح

سرمقاله فرهیختگان/ پیشروی تاریخ از آوارهای غزه تا هاروارد

سرمقاله شرق/ ژئوپولیتیسین‌ها

سرمقاله اعتماد/ در نومیدی بسی امید است

سرمقاله ایران/ 3 پیشنهاد برای رونق سینمای مستند در 1403

سرمقاله دنیای اقتصاد/ بازارها و رفاه اجتماعی در ایران

وزیر احمدی نژاد با 73 هزار رأی در مجلس ماندگار شد /نوش آبادی شکست خورد، خزائی راهی بهارستان شد /نمایندگان رامهرمز و پیله سوار مشخص شدند

اکبر پولادی‌ باغبادرانی منتخب مردم لنجان شد

آیا دیگر هیچ وقت اعتماد به بورس باز نمی‌گردد؟ /بورس به زودی سقف قبلی را پس خواهد گرفت/ در شرایط تورمی بدترین چیز نگهداشتن ریال است

نتایج غیررسمی انتخابات ورامین، سمیرم و لنجان

مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید سپاهان اصفهان کیست؟

«فهیمی» کرسی‌نشین بهارستان شد

محمد طاهری از شبستر راهی بهارستان شد

اکبر پولادی‌باغبادرانی منتخب مردم لنجان شد

اولین نتیجه غیر رسمی انتخابات در سمیرم و لنجان

رحیم کریمی در حوزه انتخابیه سمیرم از رقیب خود پیشی گرفت

نتایج غیررسمی انتخابات ورامین، سمیرم و لنجان /خزایی 2 برابر رقیش رأی آورد

مدیرعامل باشگاه سپاهان مشخص شد

اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی از شیراز و زرقان راهی بهارستان شدند

بحران بی‌سابقه بین آمریکا و اسرائیل

کاروان زیرسایه خورشید غبار از دل‌ها می‌زداید

فوت 2 مأمور انتظامی اصفهان در مأموریت

مدیرعامل باشگاه سپاهان منصوب شد

تصاویر واقعی از نجات جان 6 نفر در اصفهان توسط پهپاد آتش نشان

مدیرعامل سپاهان اصفهان معرفی شد + سوابق

کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با مشخصات جذاب معرفی شد

اظهارات تازه گروسی درباره فعالیت‌های هسته‌ای پس از بازدید اصفهان

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیری که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیر دهه شصتی که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

ورود سامانه جدید بارشی به کشور؛ شروع بارنگی در این استان‌ها

داستانک/ زمین‌ گرد است

طراحی ماژول دوربین OnePlus 13 و OnePlus 13R متفاوت از نسل قبل است

گوشی پرچمدار 2024 سونی در حوزه دوربین قدرت‌نمایی خواهد کرد

اپل جنجال تبلیغ جدیدش را گردن ال‌جی انداخت!

جانبازان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس هستند

سومین مدیرعامل طلایی پوشان در یک فصل

اصلاح هندسی معابر منطقه 5 اصفهان برای روان‌سازی ترافیک

پایان زمان اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان

مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان معرفی شد

آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان شد

مدیرعامل باشگاه سپاهان معرفی شد

شعر خوانی دلنشین باران نیکراه

قلم لمسی اپل پنسل پرو چه قابلیت‌های جدیدی دارد؟

چیزهایی که دوست نداریم در GTA 6 شاهد آن‌ها باشیم

به‌لطف هوش مصنوعی، انویدیا برترین طراح تراشه در دنیا شد

تاکید مخبر بر حل مشکلات و مسائل ناشران و کارخانه های تولید کاغذ ایرانی

اپل برای آیفون های تاشوی خود دست به دامان سامسونگ شد!

خطای شدید؛ چرا انتقال مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اشتباه است؟