پیام سپاهان

آخرين مطالب

اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد اجتماعی

اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برگزاری اجلاس ACD فضای اقتصادی، تجاری و بین‌المللی شهر را تغییر خواهد داد و به دنبال مطرح کردن اصفهان در بین شهرهای مهم حوزه سرمایه‌گذاری هستیم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از، اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD به میزبانی ایران در روزهای 10 و 11 اردیبهشت در اصفهان برگزار خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری این اجلاس که در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شهریور ماه سال گذشته دبیرکل ACD پیشنهاد برگزاری اجلاس در اصفهان را مطرح کردند که پس از موافقت وزارت امور خارجه، قرار شد که دومین اجلاس عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در اصفهان برگزار شود.
وی افزود: از شهریور ماه تاکنون برای برگزاری هر چه بهتر اجلاس ما موضوعات مختلفی را طی کردیم و وزارت امور خارجه نیز همکاری بسیار خوبی با ما داشت و به نظر می‌رسد با وجود همه مشکلات ایجاد شده، از نظر تعداد اتاق‌های بازرگانی حاضر در اجلاس بی‌‌توجهی اتاق‌های بازرگانی رکورد خواهیم داشت.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری اولین دوره این اجلاس در استانبول ترکیه، یادآور شد: اولین دوره این اجلاس به صورت مجازی برگزار شد، اما در این دوره نمایندگان اتاق‌های بازرگانی به حضوری در اجلاس حاضر خواهند شد و از این جهت حضور این تعداد از نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، یک رکورد محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی در جهان 3 وظیفه مهم را بر عهده دارند،گفت: آموزش‌ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری، رابطه بین صنعت و دانش‌ها و آموزش‌های ویژه یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی است و علاوه بر آن اتاق‌های بازرگانی وظیفه ارتباط با حاکمیت، دولت، مجلس و چانه‌زنی با نهادهای حاکمیتی و دفاع از حقوق و تولیدات بخش خصوصی بر عهده دارند و ایجاد ارتباطات تجاری داخلی و خارجی سومین وظیفه اتاق بازرگانی به شمار می‌رود.
کشانی با بیان اینکه متأسفانه اتاق‌های بازرگانی کشور به وظیفه‌شان در حوزه ارتباطات‌ تجاری به ویژه از نوع خارجی چندان توجه نداشته‌اند، گفت: در این راستا تلاش کردیم تا این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و در همین زمینه اولین تجربه ما برگزاری ICC بود و تجربه خوبی شد تا بتوانیم اجلاس ACD به بهترین نحو برگزار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه آموزش اتاق‌های بازرگانی اشاره کرده و افزود: آمارها نشان می‌دهد که میزان و نحوه آموزش‌ها در اتاق اصفهان با سایر نقاط کشور قابل مقایسه نیست و پیشرفت بسیار خوبی داشتیم، همچنین در طول سال گذشته و امسال بنا به مناسبت‌های مختلف به حوزه چانه‌زنی با دولت و نهادهای حاکمیتی در موضوعات مختلف از جمله بازگشایی زاینده‌رود، اختصاص ارز و غیره توجه ویژه داشتیم و تلاش کردیم به بهترین شکل وظیف‌مان را انجام دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: در بحث ارتباطات بین‌الملی نیز تلاش داریم تا بتوانیم با شهرهای مختلف آسیایی میزهای مشترک داشته باشیم. اجلاس ACD یک فرصت مناسب بود و تلاش کردیم تا به سرعت آماده برگزاری اجلاسی با این سطح در اصفهان شویم و زمینه رشد اتاق بازرگانی اصفهان را فراهم کنیم. در این خصوص تدارکات خوبی اندیشیده شده و هیئتی از اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در اصفهان حاضر خواهند شد و فضای اقتصادی، تجاری و بین‌المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با بیان اینکه این اجلاس در 6 زمینه مختلف برگزار خواهد شد، گفت: این اجلاس در حوزه‌های ارتباطات، علم، فناوری و نوآوری، آموزش و توسعه منابع انسانی، ارتباط متقابل امنیت غذایی، انرژی و آب، فرهنگ و گردشگری و رویکردهای تدریجی توسعه پایدار و فراگیر برگزار خواهد شد و به دنبال مطرح کردن اصفهان در بین شهرهای مهم حوزه سرمایه‌گذاری هستیم.
برگزاری بیش از 600 نفر ساعت جلسه در شورای سیاست‌گذاری
در ادامه این نشست حمیدرضا امیدان دبیر اجلاس، درباره روند برگزاری این اجلاس گفت: هیئت نمایندگان مجلس در دوره دهم برگزاری اجلاس ADC را با دو رویکرد توسعه صادرات و دیپلماسی تجاری تصویب کرد.
وی افزود: در این راستا شورای سیاست‌گذاری چارت اجلاس را مشتمل بر 5 کمیته مصوب کرد و بر اساس شرح وظایف اعضاء، ابلاغ صادر شد و تاکنون در شورای سیاست‌گذاری 650 نفر ساعت جلسه داشتیم و همچنین در ستاد برگزاری کمیته اجرایی نیز هزار و 200 نفر ساعت در 20 جلسه برگزار نمودیم.
اعلام آمادگی 24 کشور برای حضور در اجلاس
در بخش دیگری از این جلسه سعید ابراهیمی، گفت: اجلاس ACD به منظور ایجاد گفت‌وگو بین کشورهای آسیایی ایجاد شده و اگر چه این سازمان به معنای حقوق بین‌المللی نیست، اما بیشترین دامنه شمول را در آسیا بر عهده دارد.
وی افزود: با احتساب جمهوری اسلامی ایران 35 کشور عضو اجلاس ACD هستند و با هماهنگی وزارت خارجه به 32 کشور دعوت‌نامه فرستادیم و از طریق دبیرخانه مجمع در کویت و همچنین دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور و دفاتر نمایندگی در تهران پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا هفته گذشته 24 کشور اعلام آمادگی کرده بودند که در این اجلاس حاضر شوند.
قائم‌مقام دبیر اجلاس با بیان اینکه در مبحث دیپلماسی تجاری، روابط بین‌الملل به دو شکل دیده می‌شود، گفت: اول روابط جمهوری اسلامی با همه کشورهای هدف و موضوع دوم روابط چندجانبه است؛ روابط چندجانبه، بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های می‌پردازد که بیشتر روابط دو جانبه را تسهیل خواهد کرد. بنابراین در روابط دوجانبه اهداف کوتاه و میان‌‌مدت و در روابط چندجانبه اهداف بلندمدت هدف‌گذاری خواهد شد.
وی ادامه داد: اتاق‌‌های بازرگانی بر اساس قانون و سیاست کلان کشور، وظیفه روابط چندجانبه را بر عهده دارند، اما متأسفانه ظرف چند سال اخیر بررسی و توسعه روابط چندجانبه مغفول مانده است.
انتهای پیام/170

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/844392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نواحی غربی کشور 17 اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور

اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب

برخی شرکت‌ها از کوپایلوت مایکروسافت به‌عنوان کارآموز استفاده می‌کنند

روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد

موشک‌های ایرانی، امارات را بر سر عقل آورد؟

سیگنال نگران‌کننده واشنگتن برای تل‌آویو

کودک 6 ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد

ما را ز تو غیر از تو تمنّایی نیست

سری ردمی K80 احتمالا در اواسط پاییز عرضه خواهد شد

درخت‌کُشی در تهران

مهدی نصیری و شتاب منحصر به فردش

اشتیاقی که گم شد؛ گذری بر 34 دوره نمایشگاه کتاب تهران

بازگشت احتمالی ترامپ و ضرورت آرایش تازه

دخل و خرج نابرابر

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا 2 برابر است

تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود

نواحی غربی کشور 17 اردیبهشت ماه بارانی می‌شود

چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان

مرغ خوشخوان را بشارت باد کاندر راه عشق

حافظه عجیبی که 60 ساعت در دمای 600 درجه کار می‌کند!

کنسول دستی Rog Ally 2 ایسوس احتمالاً در کامپیوتکس 2024 معرفی می‌شود

جراح فلسطینی که اسرائیل او را ربود و زیر شکنجه به شهادت رساند

گسترش ماموریت سپاه به نیمکره جنوب

نظام درمانی را به کجا می‌برند؟

مورایس: بازی حساسی با استقلال خوزستان داریم

فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران

عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر

هوش مصنوعی iOS 18 را زیر و رو می‌کند

پیش‌ بینی قیمت دلار 17 اردیبهشت 1403 / دلار تغییر مسیر می دهد؟

انفجار نقدینگی در 22 سال!

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

تقابل تیم‌ هندبال آلومینیوم در اصفهان

پذیرش53 درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها

اشعارش چنان بی‌نقص بود که باور نمی‌کردند کار اوست!

آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌کند

آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا

سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!

طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه

طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد

فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال 1402

اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان

نبرد هندبالیست‌های آلومینیوم در اصفهان

به مناسبت سالروز درگذشت شاعر غزل‌سرای ایرانی، حسین منزوی

رندر وان پلاس 13 طراحی متفاوت این محصول را نشان می‌دهد

آماده‌باش برای حضور ترامپ

پیشنهاد ظریف

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد