پیام سپاهان

آخرين مطالب

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان اجتماعی

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، غلامرضا اسماعیلی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در آستانه سالروز ایجاد حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از هر ارگان دیگری در کشور تاسیس شده است که نشان از اهمیت موضوع ساخت مسکن در هر همان زمان بوده است.
وی با اشاره به اینکه طرح هادی به منظور قانونمند کردن فعالیت های عمرانی در سطح روستاها مورد استفاده بوده است، تاکید کرد: تمام اقداماتی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن توسط این نهاد دنبال می شود در حوزه مسکن روستایی است.
اسماعیلی ادامه داد: همه روستاهای استان اصفهان دارای طرح هادی هستند و نقشه و برنامه برای ساخت مدرسه یا مسکن در مناطق مختلف روستایی و پیاده روسازی. ساخت معابر برای ما کاملا مشخص است.
در ادامه این نشست محمود فقیه نیا معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان تعداد 935 روستای بیش از 20 خانوار و دو هزار و 562 روستای کمتر از 20 خانوار داریم که از این تعداد 356 روستا دارای جمعیت هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن روستایی تهیه طرح هادی است، تاکید کرد: طرح هادی برای تمامی روستاهای بیش از20 خانوار تهیه شده است و از 356 روستای دارای جمعیت زیر 20 خانوار، 152 مورد تعیین محدوده و طرح هادی آنها تعیین تکلیف شده است.
معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان تاکید کرد: صدور اسناد اماکن روستایی و شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر، از دیگر وظایف بنیاد مسکن روستایی است که از طرف راه و شهرسازی در این راستا نمایندگی داریم که با همکاری اداره ثبت اسناد صادر می شود.
فقیه نیا گفت: در تیرماه سال گذشته در راستای انجام نهضت ملی روستاها یک هزار و 833 هکتار زمین در 169 روستا شناسایی شد که 803 هکتار از آنها در شورای مسکن استان برای 87 روستا مصوبه دریافت کرد و مصوبات کمیته تصویب بنیاد مسکن استان اصفهان نیز 733 هکتار برای 51 روستا بوده است که تملکات در حال انجام است.
وی اضافه کرد: 17 هزار و 232 قطعه پلاک را در سامانه راه و شهرسازی ثبت و یک ‌سوم تا یک ‌دوم این زمین‌ها را در اختیار روستاهای زمین تملک شده قرار می گیرد؛ ثبت‌نام در این راستا آغاز شده است و زمین ها به شکل 90 ساله واگذار می شود.
معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان تاکید کرد: 19 هزار و 897 تن قیر در سال گذشته به شکل یارانه ای در اختیار این بنیاد قرار گرفته است و از طریق اعتبارات ملی، استانی و هم همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن نیز سال گذشته دو میلیون و 984 هزار متر مربع در 348 روستا اجرای آسفالت انجام شد.
تعریف 12 روستای دارای بافت با ارزش و 9 روستای هدف گردشگری
فقیه نیا اضافه کرد: در استان اصفهان 12 روستای دارای بافت با ارزش و 9 روستا با هدف گردشگری داریم که به شکل ویژه به آنها پرداخته می شود تا بافت آن به شکل سنتی حفظ شود چراکه بومگردی در این مناطق برای مردم روستا درآمدزایی به همراه دارد.
معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: 9 روستای دیگر در این راستا تعریف و کارگروه های مربوطه تشکیل شده است که از این تعداد دو مورد دارای بافت با ارزش وهفت مورد روستای با هدف گردشگری تعریف شده است.
وی ادامه داد: مصوبات اولیه در ارتباط با این روستاها، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی طی شده و به شورای عالی در پایتخت ارسال شده است که در صورت تصویب هر ساله برای آنها اعتبارتی در راستای بهسازی در نظر گرفته می شود.
فقیه نیا تاکید کرد: از دیگر اقدامات بنیاد اصفهان، صدور اسناد است که سال گذشته در زمینه قانون الحاق سال گذشته 10 هزار جلد سند در حوزه روستایی وشهری با هماهنگی اداره ثبت صادر و تحویل مردم شده است که در حوزه روستایی پنج هزار و 435 و شهری چهار هزار 573 جلد سند تحویل شده است، به طور کلی از سال 1385 تا کنون 280 هزار و 181 جلد سند تحویل مردم شده است.
تحویل 287 پلاک زمین در قالب قانون «جوانی جمعیت»
وی گفت: همچنین در قالب قانون «جوانی جمعیت» سال گذشته 287 پلاک زمین تحویل جوانان دارای فرزند سوم و چهارم در روستاها شده است.
در ادامه معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اصفهان با بیان اینکه این بنیاد را در حوزه معاونت مسکن شهری در دو جبهه فعالیت دارد، اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌ها از جمله مسکن مهر توسط دولت‌های مختلف به بنیاد تکلیف می‌شود که در این راستا 27 هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل و به متقاضیان تحویل دادیم.
محمد اصفهانی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز 15 هزار واحد در دست اقدام داریم که برخی از آنها توسط بنیاد مسکن و با تسهیلات دریافتی توسط ما ساخته می‌شود (بنیاد ساخت ) و برخی از این واحدها در زیرمجموعه گروه ساخت محسوب شده و زمین تحویل مرم شده تسهیلات و متولی ساخت مسکن خود مردم هستند.
وی ابراز کرد: در پروژه بنیاد ساخت هشت هزار و 95 واحد در دست احداث داریم که در قالب 36 پروژه در شهرستان‌های مختلف سطح استان اجرا می‌شود و میانگین پیشرفت 48 درصدی در کل استان دارد.
تحویل 7004 واحد زمین روستایی در قالب «گروه ساخت»
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اصفهان گفت: هفت هزار و چهار واحد زمین نیز در قالب گروه ساخت به مردم تحویل شده که به صورت واحدهای یک، دو و سه طبقه در قالب پنج هزار و 173 پروژه مجزا در سطح استان اصفهان توسط مردم در حال ساخت است.
وی با تاکید بر اینکه برخی زمین ها در شهرهای مختلف متعلق به خود بنیاد مسکن هستند که در سال جدید دو هزار 102 واحد در قالب 61 پروژه مجزا در برنامه بودجه سال جدید قرار گرفته است، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها در بودجه سال 1402 بوده که هنوز به اتمام نرسیده که شامل دو هزار و 591 واحد می‌شود.
اصفهانی با بیان اینکه جمع پروژه های در حال ساخت توسط بنیاد مسکن در اراضی مربوط به خود بنیاد در مجموع چهارهزار و 693 واحد است، بیان کرد: در زمینه آماده‌سازی اراضی در پروژه نهضت ملی مسکن نیز آماده سازی 28 سایت با بنیاد است که هم اکنون مساحتی معادل 278 هکتار در حال آماده سازی است.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896019

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/842037/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با مجموعه حراست

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان

پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال

گیتی‌پسند پیروز نبرد همشهری‌ها

ماجرای عصبانی شدن امیراسماعیل آذر در یک برنامه تلویزیونی بخاطر بحث کالای ایرانی

خاطره‌ی اسماعیل آذر از جلیل شهناز و رهی معیری

درآمد مدیاتک از فروش تراشه‌های پرچمدار 50 درصد افزایش یافت

مدل 2024 نوکیا 225 با طراحی دوست‌داشتنی لو رفت

شکایت از OpenAI؛ ChatGPT با مشکل «توهم»، قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است

ائتلاف‌سازی عربی؛ یک سیاست غربی

همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار

برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/2500میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در 1402

آیین بهره‌برداری بیش از 15 پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

مستندی از آثار و زندگی امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی

شیائومی حتی چراغ مطالعه هوشمند هم می‌سازد

بریتانیا با قانونی جدید، امنیت گجت‌های هوشمند را افزایش می‌دهد

افزایش رومینگ ملی به 27 میلیون مکالمه

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

تحقق 135 درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

نجوای عاشقانه شمع و پروانه

شاعرانه/تو خواهی رفت، دیگر حرف چندانی نمی‌ماند

گلکسی C55 با نامی متفاوت از نو متولد می‌شود

گوشی جدید HTC U24 یا U24 Pro با اسنپدراگون 7 نسل 3 در راه است

استعفا، تغییر شغل و ترک کار پرستاران

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؟ توقف در بدیهیات

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری

قطعی 2 ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر

سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود

رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است

59 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند

اصفهان پایان هفته بارانی است

داستانک/ راه زندگی

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

این گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را دریافت نمی‌کنند

زارع پور مطرح کرد؛ خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است

ربات‌های سازمان جاسوسی اوکراین در تلگرام مسدود شدند

آیپد مشمول قوانین DMA اتحادیه اروپا می‌شود؛ سایدلودینگ اپ‌ها در راه iPadOS

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟