پیام سپاهان

آخرين مطالب

منزوی در داخل و خارج؛ روایت «گاردین» از وضعیت نتانیاهو مقالات

منزوی در داخل و خارج؛ روایت «گاردین» از وضعیت نتانیاهو
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا /متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
روزنامه انگلیسی گاردین تحلیل کرد «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان در حال منزوی‌تر شدن در عرصه سیاست داخلی این رژیم و در خارج است.
روزنامه «گاردین» انگلیس در تحلیلی درباره وضعیت «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته است: «هفته گذشته برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شاید بدترین هفته از زمان حمله 6 ماه قبل حماس در هفتم اکتبر گذشته که جنگ کنونی را کلید زد، بود. بعد از آنکه او دو شب را در بیمارستان به خاطر عمل جراحی سپری کرد شاهد بازگشت اعتراضات خانواده‌های گروگانها (اسرای صهیونیست تحت کنترل حماس) و مخالفانش به قصد انتقام در سراسر اسرائیل بود. پس از آن بنی گانتس، رقیب سیاسی اصلی او با درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام اتحاد در کابینه زمان جنگ را تضعیف کرد. متحدان ائتلافی افراطی نتانیاهو هم از او به خاطر اختلاف بر سر خدمت سربازی یهودیان ارتدوکس خشمگین هستند.»
گاردین در ادامه این مطلب با اشاره به معضل دیگری که حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به گروه امدادرسان‌های خارجی سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در روز دوشنبه 13 فروردین در غزه و کشته شدن هفت امدادرسان در این حمله برای نتانیاهو در پی داشت نوشته است: «توضیح اولیه سطحی نتانیاهو درباره کشته شدن شش امدادرسان خارجی در این حمله پهپادی مبنی بر این که چنین اتفاقی در زمان جنگ می‌افتد با خشم در سطح جهانی همراه شد. چند روز بعد از آن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واکنشی منفی را به این قتل‌ها نشان داد که حتی احتمالا خبر از آغاز پایان حمله اسرائیل می‌دهد. با این حال به رغم یک چنین فشار بین‌المللی و داخلی عظیمی به نظر نمی‌رسد "بی‌بی"، لقبی که نتانیاهو به آن مشهور است، بخواهد کناره‌گیری کند. از نظر او ماندنش در قدرت بهترین فرصت را به او برای شکست دادن اتهامات فسادش که رد کرده، می‌دهد.»
این در حالی است که یک مقام ناشناس به نشریه هاآرتص اسرائیل چند روز پیش گفت: «تنها هدف نتانیاهو از مطرح کردن مسائلی همچون قانون خدمت سربازی و توافق بر سر گروگانها که هدف نهایی آنها کاملا روشن نیست، این است که در جریان محاکمه برای خودش زمان بخرد.»
این مقام اضافه کرد: «شاید او فکر می‌کند عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی آخرین خوشحالی او خواهد بود اما این احتمال دارد کمرنگ می‌شود.»
جدیدترین نظرسنجی که از سوی شرکت افکارسنجی موسوم به «انستیتوی دموکراسی اسرائیل» انجام شده نشان می‌دهد 57 درصد از رای‌دهندگان ساکن سرزمین‌های اشغالی عملکرد نتانیاهو به عنوان یک «رهبر زمان جنگ»‌ را «ضعیف» یا «خیلی ضعیف» توصیف می‌کنند. 51 درصد از آنها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام به جای انتظار برای برگزاری انتخابات در پاییز 2026 هستند.
«ناحوم بارنیا»، ستون نویس اسرائیلی روز جمعه در مطلبی نوشت: «نتانیاهو مسئول بخشی از اتفاقات هفتم اکتبر گذشته است اما مسئول تمام و کمال همه اتفاقاتی است که از آن روز به بعد افتادند.»
او در ادامه عنوان کرد: «او مسئول اهمال کاری در هر مساله مربوط به کمک‌های بشردوستانه است؛ او مسئول توقف زودهنگام دورهای مذاکرات مربوط به آزادسازی گروگانها است؛ او مسئول تبدیل کردن تصرف رفح به جنگی است که اسرائیل را در برابر کل دنیا و تمام کشورهای سنی قرار داد. و او مسئول نزاع فزاینده با دولت مستقر در کاخ سفید است.»
«بتان مک‌کرنان»، ستون‌نویس روزنامه گاردین در این مطلب بر این باور است حتی اگر انتخابات در سرزمین‌های اشغالی زودتر از 2026 برگزار شود این احتمال که نتانیاهو بتواند بار دیگر یک ائتلاف را تشکیل دهد منتفی نیست.
او ادعا می‌کند: «با وجود پیام‌های واضحی که از سوی عامه و مقام‌های تشکیلاتی درباره ضرورت کناره‌گیری نتانیاهوی 74 ساله یک بار برای همیشه متشر می‌شوند ائتلاف او همچنان باثبات است. چهار انتخابات از سال 2019 برگزار شد که در آنها رای‌دهندگان دچار دودستگی بر سر شایستگی نخست وزیر رسوا شده اسرائیل برای ادامه رهبری بودند اما بعد از این چهار انتخابات بلوکی از احزاب مذهبی و افراطگرا تحت رهبری حزب محافظه‌ کار لیکود نتانیاهو پیروزی قاطعی را در انتخابات پنجم که در نوامبر 2022 برگزار شد کسب کرده و برای تشکیل دادن راستگرا ترین دولت در تاریخ اسرائیل تلاش کردند.»
گاردین به این مساله اشاره کرد که نتانیاهو تا سالها خوشایند متحدان یهودی ارتدوکس افراطی خود عمل کرده و در این راستا بودجه‌های آنها را افزایش داده و تصمیمات حقوقی درباره معافیت اعضای این جامعه از خدمت سربازی را به تاخیر انداخته و باعث خشم مابقی جامعه یهودیان رژیم صهیونیستی شده است.
همچنین به نظر می‌رسد با وجود رای چند روز پیش دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به پایان دادن یارانه‌های دولتی برای مردان یهودی «حریدی» که از خدمت سربازی در ارتش این رژیم معاف هستند اما همچنان بعید است که آنها او را ترک کنند.
رسانه‌های عبری گزارش دادند، رهبران دو حزب حریدی حاضر در کابینه به نتانیاهو گفته‌اند معتقدند زمانبندی این مساله نشان می‌دهد که دادگاه عالی، دادستان کل و برخی از عناصر دیگر کابینه زمان جنگ شامل گانتس و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم امیدوار به سقوط این ائتلاف و ضروری کردن برگزاری انتخابات هستند.
گاردین همچنین تحلیل کرد، در گذشته بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از وزیران تندروی کابینه این رژیم هستند تهدید به ترک این کابینه ائتلافی عمدتا در ارتباط با موضوع اصلاحات جنجالی قضایی این کابینه که اکنون متوقف شده، کرده بودند اما هنوز تهدیدات آنها عملی نشده است.
گاردین نوشت، اگر انتخاباتی زودتر از سال 2026 در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود اینکه نتانیاهو بتواند باز هم کابینه‌ای ائتلافی تشکیل دهد غیرممکن نخواهد بود.

ترجمه علی مدنی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/840129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

تحقق 135 درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

نجوای عاشقانه شمع و پروانه

شاعرانه/تو خواهی رفت، دیگر حرف چندانی نمی‌ماند

گلکسی C55 با نامی متفاوت از نو متولد می‌شود

گوشی جدید HTC U24 یا U24 Pro با اسنپدراگون 7 نسل 3 در راه است

استعفا، تغییر شغل و ترک کار پرستاران

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؟ توقف در بدیهیات

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری

قطعی 2 ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر

سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود

رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است

59 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند

اصفهان پایان هفته بارانی است

داستانک/ راه زندگی

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

این گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را دریافت نمی‌کنند

زارع پور مطرح کرد؛ خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است

ربات‌های سازمان جاسوسی اوکراین در تلگرام مسدود شدند

آیپد مشمول قوانین DMA اتحادیه اروپا می‌شود؛ سایدلودینگ اپ‌ها در راه iPadOS

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟

اینستاگرامی‌ها ماندند و پس گرفتند

خروج علیه شهردار

از 40 درصد اقتصاد کشور مالیات اخذ نمی‌شود/ برخی شان به نهادهای دولتی و برخی ارگان‌ها وابسته هستند/ بین بخش خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد

راز پروند مفقودی دختر بچه 11 ساله اصفهانی فاش شد

تصویری از مهمانان خاص امروز بهارستان

خط لوله میلی‌متری 300 آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد

مصالحه 70 درصدی پرونده‌ها در اصفهان

خط لوله 300 میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد

18 رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند

تخصیص 400 میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز

ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود

صدور 2 هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان

هر کیلومتر آسفالت 3.5 میلیارد تومان هزینه دارد

تعهد اشتغال برای هزار و 558 نفر در سمیرم

زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!

ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟

◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست