پیام سپاهان

آخرين مطالب

اجرای 770 برنامه‌ فرهنگی با مشارکت شهروندان و نخبگان در 1402 اجتماعی

اجرای 770 برنامه‌ فرهنگی با مشارکت شهروندان و نخبگان در 1402
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای 770 برنامه‌ فرهنگی در سال جاری گفت: بیشتر برنامه‌های فرهنگی این منطقه با حضور شهروندان، به‌ویژه نخبگان، جوانان، نوجوانان، فعالان فرهنگی و تمام اقشار جامعه به هدف ایجاد شور و نشاط فرهنگی در دل محله‌های این منطقه برگزار شده است.
محمد مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان شامل سه فرهنگسرا، یک سالن مطالعه، دو سالن مطالعه واگذار شده به بخش خصوصی، 16 ایستگاه ورزش صبحگاهی و مدیریت و اجرای برنامه‌های فرهنگی تفریحی در پارک کوهستانی صفه را برعهده دارد.
وی با اشاره به اینکه در اداره فرهنگی، اجتماعی منطقه 5 تلاش شده است در تمام محله‌ها به مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و اجتماعی بپردازیم، افزود: بیشتر برنامه‌های فرهنگی این منطقه با حضور شهروندان، به ویژه نخبگان، جوانان، نوجوانان، فعالان فرهنگی و تمام اقشار جامعه به هدف ایجاد شور و نشاط فرهنگی در دل محله‌های این منطقه برگزار شده است.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان تصریح کرد: با پژوهش‌هایی انجام شده، نیاز شهروندان به فرهنگسرا احساس شد و در همین راستا از دو سال قبل تأسیس فرهنگسرای ادب در دستور کار این منطقه قرار گرفت.
مصطفایی با بیان اینکه فرهنگسرای چهار طبقه ادب در سال جاری افتتاح شد و شهروندان با توجه به ظرفیت ورزشی و آموزشی این مرکز استقبال بی‌نظیری از آن داشتند، گفت: در فرهنگسرای ادب ورزش صبحگاهی نیز برقرار است، روزانه 200 نفر از مردم از مخاطبان این فرهنگسرا هستند و از کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی این فرهنگسرا بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به فرهنگسرای سبحان واقع در سپاهان شهر که یکی‌دیگر از فرهنگسراهای منطقه 5 است، اضافه کرد: در سال جاری سالن ورزشی این فرهنگسرا تکمیل شد و سالن اجتماعات جدیدی نیز در آن احداث شده است.
منطقه 5 اولین منطقه‌ای است که یک مرکز، ویژه شهروندان ارشد افتتاح کرده است
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فرهنگسرای سبحان بیش از 9 رشته ورزشی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در فرهنگسرای سبحان انجام گرفت، ظرفیت آن افزایش پیدا کرد و مخاطبان بیشتری را جذب کرد، این فرهنگسرا بین 300 تا 400 نفر را در انواع کلاس‌های آموزشی و ورزشی خود جذب می‌کند.
وی با بیان اینکه منطقه 5 اولین منطقه‌ای است که یک مرکز، ویژه شهروندان ارشد افتتاح کرده است، بیان کرد: این مرکز در دو طبقه با عنوان «پاتوق گنجینه‌های زندگی» در حسین‌آباد افتتاح شده است که کلیه فعالیت‌ها و خدمات آن بر محور شهروندان ارشد است.
مصطفایی با بیان اینکه مرکز ویژه شهروندان ارشد با ارائه فعالیت‌های ورزشی، هنری و آموزشی درخواست شهروندان سالمند را برطرف می‌کند، خاطر نشان کرد: حدود 600 عضو ثابت از شهروندان ارشد این مرکز زن و 280 شهروند ارشد آن مرد هستند و از فعالیت‌های این مرکز به صورت ثابت استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به مرکز ویژه شهروندان ارشد ادامه داد: در این مرکز اردوهای خاص برای شهروندان ارشد در نظر گرفته شده است، در این محل برنامه‌های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود و شهروندان ارشد با ایجاد گردهمایی می‌توانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند تا این مرکز به رفع آن‌ها بپردازد.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم مراکز ویژه بزرگسالان ارشد را در دیگر محلات نیز افتتاح کنیم و در هر محله‌، مرکزی با عنوان «گنجینه‌های زندگی» داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشنهاد برنامه‌های شاخص 1403 گفت: یکی از این برنامه‌ها اصفهان آرت است که یک ویژه برنامه‌ای در خصوص اجرای موسیقی سنتی ایروان و اصفهان است که در اردیبهشت به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در نظر گرفته شده که امیدواریم به مرحله نهایی برسد.
مصطفایی ادامه داد: کنگره سرداران و 400 شهید منطقه 5 برنامه‌ای است که برای شهریور در نظر گرفتیم، جشنواره خانواده، بازی و تفریح که برنامه‌ای خانوادگی و هیجانی است را نیز همچون سال جاری در مجموعه کوهستان صفحه برگزار خواهیم کرد، همچنین برای جشن سال نو میلادی یک ویژه برنامه‌ای را با شورا خلیفه‌گری ارامنه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم به نحو احسن انجام گیرد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های 1403 برگزاری نمایشگاه خاص و فرهنگ عامه‌ای است که بین ایروان و اصفهان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: یک دیگر از برنامه‌هایی که به طور ویژه در سال جدید به آن می‌پردازیم جشن تولد سی‌وسه پل است.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان با بیان اینکه سی و سه پل در سال 1005 هجری قمری احداث شد و سال 1310 ثبت ملی شد، ادامه داد: ما قصد داریم در دی ماه که مصادف است با ثبت ملی این پل، ویژه برنامه‌ای را به عنوان جشن تولد سی‌وسه پل برگزار کنیم تا شاید این برنامه یک تلنگری برای جاری شدن همیشگی آب در زاینده رود باشد.

پیام سپاهان

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌هایی را در نیز برای متروپل در نظر گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در تیر، مرداد شهریور با نمایشگاه‌های موضوع محور و اجرای برنامه‌های هنری و نمایشی برگزار می‌شود.
مصطفایی ادامه داد: برنامه‌های منطقه 5 باید در دل محلات و در مساجد و با حضور بسیجیان اجرا شود تا کامل و به صورت نقطه‌ای به طرح مباحث فرهنگی و اجتماعی محلات پرداخته‌شود.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات این منطقه می‌توان به تجهیز ورزشگاه بانوان اشاره کرد، در سال جاری یک مکانی را به عنوان ورزشگاه به اداره فرهنگی و اجتماعی تحویل دادند,، ما نیز در تلاش هستیم با راه‌اندازی آن به عنوان ورزشگاه ویژه بانوان، رشد سرانه ورزشی را در سپاهان شهر افزایش دهیم.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث زمین ورزشی روباز در محله کوی سپاهان، درخواست چند ساله شهروندان است، گفت: با برگزاری جلساتی با دانشگاه امام علی (ع) قرار بر این شد، زمین کنار دانشگاه به زمین ورزشی روباز تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال آینده با کمک شهروندان دغدغه‌مند به انجام فعالیت‌ها و کاهش معضلات اجتماعی بپردازیم.
مصطفایی با اشاره به مدرن بودن شهروندان این منطقه تصریح کرد: این شهروندان با فضای رسانه ارتباط تنگاتنگی دارند، امیدواریم در این فضا نیز آگاه‌سازی خوبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.
برنامه‌های انجام شده در 1402 وی ادامه داد: اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهردار، اصفهان 770 برنامه فرهنگی‌تفریحی در سال 1402 انجام داده است.
مصطفایی بیان کرد: تعداد مسابقات کتابخوانی، همچنین مسابقات تفریحی 52 برنامه بوده است، این منطقه 34 اردو گردشگری نیز برگزار کرد.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان تصریح کرد: حدود 1280 کلاس و کارگاه‌های آموزشی که در مراکز منطقه 5 برگزار شده است، 470 مشاوره به‌صورت گروهی و فردی برای شهروندان برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم تمام رویدادها و برنامه‌ها را به صورت مشارکتی با سازمان‌های دیگر انجام دهیم، همچون برنامه‌ای که شهرداری با ارتش داشت، این برنامه 110 میلیون تومان هزینه در برداشت که سهم شهرداری 35 میلیون تومان شد، تصریح کرد: در سال جاری دو میلیارد تومان صرف هزینه‌های رویدادها و سه میلیارد و صد نیز برای خدمات عمرانی منطقه هزینه شده است که مقداری از آن هم صرف زمین‌های ورزشی روباز کرده‌ایم.
مصطفایی با بیان اینکه دو میلیارد تومانی هزینه رویدادهای منطقه 5 شده است افزود: رویدادهایی همچون مردان بی‌ادعا که گردهمایی برای رزمندگان منطقه 5 بود و در هفته دفاع مقدس برگزار شد.
وی ادامه داد: جشنواره بادبادک‌ها نیز به صورت خانوادگی برگزار شد، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر و اجرای برنامه‌های ویژه و موسیقی اقوام در سالن نگین سپاهان شهر برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه‌هایی نیز در فصل تابستان برای اوقات فراغت شهروندان برگزار شد، همچنین این منطقه با تعامل با مدارس برنامه‌هایی را در موضوع ترافیک برای دانش‌آموزان برگزار کرد تا نوجوانان با فرهنگ ترافیک آشنایی پیدا کنند.
کد خبر 737287

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/834572/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد