پیام سپاهان

آخرين مطالب

در جریان بررسی منابع و مصارف لایحه بودجه 1403 شهرداری مطرح شد؛

از کاهش ده درصدی سهم درآمدهای ناپایدار تا تحویل 70 اتوبوس تا آخر ماه شهرداری تهران

از کاهش ده درصدی سهم درآمدهای ناپایدار  تا تحویل 70 اتوبوس تا آخر ماه
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - در نوبت دوم دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران منابع و مصارف لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی در نوبت دوم دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی منابع و مصارف لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری 169 همت بود که به 150 هزار و 950 میلیارد تومان رسید، اظهار کرد: سهم درآمدها از کل بودجه 79 درصد به میزان 119 همت، واگذاری دارایی سرمایه ای 16 هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی مالی 15 هزار میلیارد تومان است.
وی با اعلام اینکه سهم درآمدهای پایدار در لایحه شهرداری 19 درصد بود که به 29 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: عوارض ارزش افزوده به 32 هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به اتفاقات امسال، عملیاتی خواهد شد.
کاهش ده درصدی سهم درآمدهای ناپایدار
آخوندی با اشاره به اینکه عوارض ناشی از توسعه شهر و شهرسازی از 93 همت به 67 همت رسیده است، یادآور شد: سهم این بخش از 55 به 45 درصد کاهش یافت. تمام درآمدهای ناپایدار 10 درصد کاهش یافته که اتفاق بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه بر اساس مجوزهای صادر شده می توان از طریق تهاتر با دولت و بانک، اتوبوس خریداری کرد، گفت: 19 هزار و 600 میلیارد تومان برای 40 دستگاه ون، دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس و 500 مینی بوس برای امسال و سال آینده در نظر گرفته شده است.
تخصیص 48 درصد بودجه به حمل و نقل و ترافیک
آخوندی همچنین خاطرنشان کرد: 10 درصد از اعتبارات به مأموریت های اجتماعی و فرهنگی اختصاص دارد. اتفاق بسیار مهم دیگر این است که 48 درصد بودجه به حمل و نقل و ترافیک اختصاص دارد که اتفاق مهمی است.
وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری و محیط زیست سهم به میزان 15 درصد ثابت ماند، یادآور شد: سهم ایمنی و مدیریت بحران پنج درصد، شهرسازی و معماری دو درصد، توسعه و مدیریت هوشمندسازی 20 درصد از بودجه است.
آخوندی تأکید کرد: در لایحه شهرداری رقم 14 هزار و 400 میلیارد تومان به بخش اتوبوسرانی پیشنهاد شده بود که به 16 هزار و 370 میلیارد تومان رسید؛ همچنین درنهایت برای خرید اتوبوس سرجمع رقم 11 هزار و 200 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
70 دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل می‌گیریم
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس بر اساس قراردادهای داخلی مشخص است، خاطرنشان کرد: 220 هزار یورو نیز برای خودروهای خارجی جهت تحویل در بندرعباس پیش بینی شده است.
وی افزود: هر دستگاه اتوبوس هشت میلیارد تومان هزینه داشته و اتوبوس های برقی نیز هزینه بالاتری دارد که ماهیت آن متفاوت است. بر اساس آنچه ملک به پیمانکار تحویل دهیم، اتوبوس تحویل می گیریم. تعداد اتوبوس ها مبتنی بر میزان واگذاری ملک است.
هرمزی با بیان اینکه 300 دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب مطالبه داریم چراکه ملک تحویل داده ایم، یادآور شد: از شرکت اسنا نیز 70 دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل خواهیم گرفت.
در ادامه مهدی چمران با تأکید بر اینکه اگر برای هر اتوبوس 10 میلیارد تومان پیش بینی شود، تعداد اتوبوس ها هزار و 100 دستگاه خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی 20 هزار میلیارد تومان برای دو سال، تعداد اتوبوس ها به 2 هزار دستگاه خواهد رسید. ما تا پایان سال 1403 تعداد 2 هزار دستگاه اتوبوس جدید خواهیم داشت و این ترجمان بودجه نقد خرید اتوبوس است. ممکن است خرید اتوبوس از محل منابع غیرنقد بیش از این باشد.
آخوندی نیز با بیان اینکه در حوزه هزینه 64 درصد بودجه سال آینده غیرهزینه ای است و یا تملک دارایی سرمایه ای و یا مالی است که از 52 درصد در سال قبل به 56 درصد در سال جاری رسیده است، گفت: تنها 36 درصد از اعتبارات سال 1403 هزینه ای است که در سال 1402 این اعتبارات 36 درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به افزایش 58 درصدی بودجه مناطق 22 گانه در سال آینده، یادآور شد: مناطقی که میزان افزایش اعتبارات آنها اندک بوده؛ یا ظرفیت اجرا نداشته و یا درخواستی نداشته اند.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با اشاره به بودجه مناطق و ضمن اشاره به پیشنهادهای اصلاحی گفت: یکی از این پیشنهادها در خصوص ردیف‌های تاکسیرانی است؛ کمک به جایگزینی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی در بودجه ذکر شده است. وقتی درخصوص کمک به جایگزینی صحبت می‌کنیم یعنی کمک به خرید و نوسازی است. همچنین در ردیفی دیگر درخصوص کمک به نوسازی ناوگان ون از محل منابع عمومی صحبت شده است. در جای دیگر نیز کمک فنی و عمرانی نوسازی تاکسی مطرح شده و در نهایت از خرید ون صحبت شده و به نظر می‌رسد هر چهار ردیف باید اصلاح شوند.
وی با بیان اینکه 150 دستگاه ون که دریافت شده از میدان ونک به سمت صادقیه و میدان آزادی تردد می کنند، گفت: در شأن شهرداری نیست که تاکسی داری کند. ما می خواهیم مشکل تاکسیرانی تهران را حل کنیم. آقای زاکانی دلسوز است و ما نیز این موضوع را قبول داریم.
تشکری هاشمی ادامه داد: سهام داری در شرکت سهامی عام بسیار محترم است. اینکه شهرداری ون بخرد و شرکت خودروسرویس شهر از این میدان به آن میدان مسافربری کند، مناسب نیست و باید به راننده ای که خودروی او فرسوده شده کمک کنیم تا نوسازی انجام دهد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/826575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهم‌ترین غایب امروز لیگ در اصفهان!

ارتباط پدر و دختر در مرکز توجه جشن خانوادگی فولاد مبارکه

پنل تخصصی تأمین پایدار مواد معدنی با رویکرد توسعه تعاملات بین‌المللی برگزار شد

فولاد مبارکه؛ نماد توانمندی صنعتی ایران با 30 هزار نیروی کار

انعقاد قرارداد همکاری تجاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و 4کشور آفریقایی

کارترون: تمام تلاشمان را برای کسب 9 امتیاز باقی‌مانده می‌کنیم

تأمین مالی شرکت‌های بزرگ نظیر فولاد مبارکه از بورس اوراق بهادار

اصفهان و آفریقا تبادل دانش می‌کنند

حضور صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2025)

اختصاص 50 میلیارد تومان برای جاده چمسرخ به دهلران

انگار که لال شده باشم ؛ شاید هم کور و کر !

«طهورا»؛ نگاهی متفاوت به زنان در دوره امامت امام رضا(ع)

گوشی اقتصادی ویوو Y19 5G با نمایشگر 90 هرتزی معرفی شد

استارتاپ سم آلتمن در زمینه اسکن چشم رسماً در آمریکا آغاز به کار می‌کند

جهان دیوانه‏‌وار تسلیحات می‏‌خرد

روایت زیدآبادی از مناظره با حسین الله‌کرم

ظرفیت اروپا در مذاکرات؛ سازنده یا تخریبی؟!

تحلیلگر ارشد آمریکایی: برچیدن برنامه غنی‌سازی ایران غیرممکن است

مقدار واقعی پول‌های بلوکه‌شده ایران چقدر است؟

آیا گاز ایران می‌تواند آینده انرژی اروپا را نجات دهد؟

ویتکاف؛ دیپلماتی که چیزی از دیپلماسی نمی‌داند

دلایل و زمینه‌های خودکشی دانش‌آموزان

احمد جمشیدی، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شد

استاندار: مرکز همکاری‌های علمی ایران و آفریقا در اصفهان تاسیس شود

هیچ کس، هیچ کس اینجا به تو مانند نشد

نوجوانانی که عازم حج هستند این سفرنامه را بخوانند !

مدیرعامل گوگل از احتمال ادغام جمینای با آیفون در پایان 2025 خبر داد

قیمت ایکس‌باکس و بازی‌های این کنسول افزایش یافت

از اصفهان تا تهران پیامک برای زنان

مهرۀ CFT را قبل از توافق نسوزانیم

مذاکره‌‏کننده جدید آمریکا کیست و چه می‌‏خواهد؟

نفرین میانکاله

اشغالگران ناگهان در آتش؛ علت: نمی‌دانند

«توبه» بابک زنجانی

انگشت اتهام به سمت «اتابک» در انفجار اسکله شهید رجایی

بارش تگرگ در روستای نیسیان اردستان

انتصاب سرپرست جدید شرکت عمران، آب و خدمات کیش

درآمد 500 میلیون یورویی ایران از صنایع دستی

چاپ بیست‌وهشتم کتاب «اتاق شماره 6» منتشر شد

واتس‌اپ از مرز 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرد

متا روی نسخه پریمیوم هوش مصنوعی اختصاصی‌اش کار می‌کند

شیپور جنگ در هندوستان

راه حامیان دولت جدا شد؟

رژیم جولانی تسویه حساب با علوی‌ها و مصادره اموالشان را کلید زد

انفجار اسکله شهید رجایی؛ فرصت تندروها برای حذف؟

کشف مار پیتون در اتوبوس مسافربری نایین

نیروی کار، ستون فقرات توسعه پایدار جزیره است

گسترش خزنده پیامک‌های حجاب در ناتوانی دولت پزشکیان | یک استان دیگر هم شروع شد +عکس

گرد و غبار قم زیر ذره‌بین مجلسی ها

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه