پیام سپاهان

آخرين مطالب

درآمد ریالی و هزینه دلاری کامیون داران اجتماعی

درآمد ریالی و هزینه دلاری کامیون داران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - تین نیوز
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار ضمن انتقاد از ورود نهادهای نظارتی به نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: هزینه های دلاری و درآمد ریالی کامیون داران در آینده ای نزدیک موجب خروج آنها از چرخه فعالیت های اقتصادی خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرخودرو، رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار ضمن انتقاد از ورود نهادهای نظارتی به نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: هزینه های دلاری و درآمد ریالی کامیون داران در آینده ای نزدیک موجب خروج آنها از چرخه فعالیت های اقتصادی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عبدالله خانعلی با اشاره به روزهای پرچالش ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور عنوان کرد: کامیون داران سال جدید را با مشکلات بیشتری نسبت به سال گذشته آغاز کردند و سازمان راهداری نیز پس از گذشت دو ماه از سال با افزایش 30 درصدی، نرخ جا به جایی‌‌ کالا‌ به ازای هر تن کیلومتر را 5500 ریال اعلام کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته حمل و نقل نیز به دستور معاون اول رییس جمهور مشمول نرخ گذاری شد و همواره شاهد هستیم که نرخ تعیین شده توسط سازمان راهداری نیز از سوی نهادهای نظارتی تقلیل پیدا کرده و این حداقل میزان افزایش نرخ موجب عدم همخوانی درآمد و هزینه های رانندگان شده است.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار تصریح کرد: اگر سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار خود را متولی و تعیین کننده نرخ کرایه های حمل و نقل می دانند بهتر است برای اداره ناوگان نیز از کارشناسان خود استفاده کنند.
خانعلی وی با انتقاد از روش تعیین کرایه حمل بار در کشور عنوان کرد: نرخ شاخص کرایه حمل به ازای حمل هر تن کیلومتر در سال 97، 1033 ریال تعیین شد که قیمت هر جفت لاستیک در همان سال 3 میلیون تومان بود و نرخ جابه جایی کالا در سال گذشته 4233 ریال تعیین شده و هم اکنون قیمت هر جفت لاستیک 33 میلیون تومان است. به عبارتی درآمد کامیون داران از سال 97 تا کنون 3 برابر و هزینه های آنها 11 برابر شده است.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار با صراحت بیان کرد: قطعا کامیون داران با هزینه های دلاری و درآمد ریالی در آینده ای نزدیک به سرنوشت مالکان اتوبوس دچار شده و از چرخه فعالیت های اقتصادی خارج خواهند شد.
خانعلی با بیان اینکه نیمی از ناوگان جاده ای کشور فرسوده است و ناوگان فعال نیز به واسطه تصمیمات غیراصولی در رکود به سر می برند، افزود: اگر دولت اعتقاد دارد که درآمد حوزه حمل و نقل مناسب است چرا خود به سرمایه گذاری در این بخش اقدام نمی کند و یا زمینه سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل را برای سرمایه گذاران فراهم نمی کند.
وی افزود: سازمان راهداری در تعیین نرخ تن کلیومتر سود سرمایه گذاری خرید کامیون را 3 درصد و بر پایه اقتصاد مهندسی محاسبه می کند در صورتی که حداقل سود بانکی برای سرمایه گذاری 20 درصد است. در واقع کامیون داران از ترس این آشفته بازار و رشد تورم تمایلی به فروش سرمایه های خود ندارند.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار در ادامه با انتقاد از افزایش هزینه های نگه داری، گرانی و کمبود قطعات یدکی ناوگان جاده ای اذعان داشت: متاسفانه قطعات موجود در بازار به قدری بی کیفیت هستند که رانندگان مدام در حال تعمیر کامیون های خود بوده و استفاده از قطعات باکیفیت نیز با درآمدها همخوانی ندارد. به عنوان مثال قیمت هر جفت لاستیک اروپایی بر اساس نرخ روز یورو حدود 85 میلیون تومان بوده و قیمت لاستیک های چینی نیز کمتر از 30 میلیون تومان نیست.
خانعلی اظهار داشت: عدم تناسب درآمد و مخارج در حوزه حمل و نقل بار تمایل رانندگان به حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی را کاهش داده است چراکه با نرخ فعلی تن کیلومتر حمل یک تن بار نیز برای کامیون داران صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: زیرساخت حمل و نقل با کامیون های ولوو، اسکانیا، بنز، داف و رنو اروپایی ممکن است نه با کامیون های بی کیفیت چینی.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار درباره تاثیر اعتصابات سراسری کامیون داران بر رفع مشکلات این صنف گفت: اعتصاباتی که کامیون داران سال 97 برای افزایش نرخ تن کیلومتر و راه اندازی درگاه ملی اعلام بار و پرداخت کرایه داشتند هنوز بعد از گذشت 5 سال اجرایی نشده است و در واقع چون اعتصابات هدفمند و مدیریت شده نیست بر رفع مشکلات این بخش تاثیری نخواهد داشت.
خانعلی تصریح کرد: سازمان راهداری در حالی عوارض جا به جایی کالا را از 4 درصد به 9 درصد افزایش داد که قرار بود 50 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای بازسازی جاده های کشور را از این محل تامین کند اما نه تنها اقدامی برای بازسازی جاده ها صورت نگرفت بلکه اخیرا اعتبار لازم برای نوسازی جاده ها را 190 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.
وی ادامه داد: سازمان راهداری از طرفی با هدف کنترل نرخ تورم مانع افزایش نرخ تن کیلومتر می شود و از طرف دیگر مجوز واردات لاستیک و روغن موتور به کامیون داران می دهد.
رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار درباره تاثیر تحریم های خارجی بر رکود صنعت حمل و نقل گفت: اگر تحریم های خارجی بر ناوگان جاده ای تاثیرگذار بوده چگونه 30 هزار دستگاه کشنده اروپایی وارد کشور شده است. لذا باید گفت مشکلات اقتصادی کشور چه در حوزه حمل و نقل و چه در سایر بخش ها نه از تحریم های خارجی بلکه از تحریم های داخلی نشأت می گیرد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/735056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از تمبر مسابقات کشتی جام تختی

این درخت کهن منم

مقاومت غیرمنتظره؛ گوشی گوگل 4 روز در جکوزی ماند و سالم بیرون آمد

جانباز 70درصد «حاج حسن خیری» به مقام والای شهادت نائل آمد

سرمایه‌گذاری بر سلامت روان کارکنان، تضمین بهره‌وری سازمانی است

امیرحسین زارع پس از واکنش احساسی پدر: او ناراحتی قلبی دارد و خواستم به ورزشگاه نیاید، اما آمد!

فولاد مبارکه؛ تامین‌کننده کلیدی مواد اولیه در پروژه‌های خطوط انتقال

همایش آشنایی با واحد رباتیک و هوش مصنوعی آزمایشگاه صنعت 4.0

روایت اسماعیل آذر از عجیب‌ترین نامه بی نقطه ادبیات فارسی

تو شبی تنگ در آغوشم کش!

طراحی دایره‌ای گلکسی واچ سامسونگ اصلاح می‌شود

عضو سابق راکستار: GTA 6 در مقایسه با دیگر عناوین ارزش 80 دلار را دارد

احتمال استفاده از تراشه اگزینوس 2600 در سری گلکسی S26 افزایش یافت

اکونومیست: پوتین چه می‌خواهد؟

هشدار امام جمعه اصفهان درباره پیامدهای بی‌حجابی

واکنش مجتبی جباری به شایعه راه‌رفتن در اصفهان!

زارع: رقابت‌های سختی داشتیم؛ برای جهانی تلاش مضاعفی خواهیم داشت

شبا نذاره غصه و تنهایی مزاحمت شه!

ز دور باش حوادث دلم

جدیدترین تصاویر تبلیغاتی گلکسی S25 اج از عمر باتری 1 روزه خبر می‌دهند

صدا، دوربین، سیگار، حرکت!

صعود مقتدرانه بسیجیان منتخب به قله برف انبار

حقایق تاریخی ایران با سیاست بازی قابل حذف و انکار نیست

لیموچی به اصفهان برنگشت!

امام جمعه اصفهان: بی‌حجابی و بی‌عفتی نشانه کم‌حیایی است/ اگر انسان از درون اهل حیا باشد، این ویژگی در پوشش و رفتار او نیز تجلی می‌یابد

اصفهان، آیینه‌ای از حرم در شب میلاد امام رضا(ع)

وضع مالی بد فردوسی!

داره فعل مجهول رو درس میده!

ویجت نوار جستجو گوگل در اندروید بازطراحی خواهد شد

سهمیه قیر استان اصفهان کفاف نیاز استان را نمی‌دهد/

تحقق شعار استفاده بهینه از سوخت و هوای پاک با توسعه خودروهای برقی در شهرها

افتتاح بوستان شورا در گلپایگان با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان

کشف نیمه پنهان اصفهان هدفگذاری آینده جذب گردشگر در اصفهان است

اصفهان به دنبال احیای گونه‌های متنوع گردشگری است

برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزشی در اصفهان پیام‌های مثبتی دارد

دیگه به هیچ خوشی اعتماد ندارم!

حتی اگر نباشی می آفرینمت!

نینتندو به پشتیبانی از کنسول سوییچ ادامه می‌دهد

دولت دوم ترامپ به دنبال تغییر بنیادین در سیاست خارجی آمریکاست

پیگیری رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در اصفهان

آمریکا در تیران و صنافیر مستقر می‌شود؟؛ تشدید رقابت میان واشنگتن و پکن – آفتاب نو | اخبار ورزشی

نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی پنج وزن دوم کشتی آزاد جام تختی مشخص شد

امام جمعه موقت اصفهان: مدیریت ناترازی انرژی نیازمند همکاری همگانی است

سازمان‌های بین المللی در زمینه جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند

شعرخوانی زیبای دکتر کاکاوند

اپراتور آمریکایی با تحویل‌گرفتن گوشی‌های شکسته، دستگاه نو به مردم تحویل می‌دهد

گریۀ شهید رئیسی با شنیدن رنج کشاورزان اصفهانی

آمریکا در تیران و صنافیر مستقر می‌شود؟؛ تشدید رقابت میان واشنگتن و پکن

یک هندی طلایی وزن عموزاد شد؛ چهارمین ملی‌پوش از اصفهان درآمد/ بذری قهرمان غیرمنتظره!

اصفهان گرم‌تر می‌شود