پیام سپاهان

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛

انهدام 144 باند سرقت در اصفهان/کشفیات مواد مخدر صنعتی افزایش یافت سیاسی

انهدام 144 باند سرقت در اصفهان/کشفیات مواد مخدر صنعتی افزایش یافت
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انهدام 144 باند سرقت در استان، گفت: 401 سارق طی 10 ماه گذشته دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری صبح یکشنبه با اشاره به اینکه در ماه گذشته 144 باند سرقت در استان اصفهان متلاشی و 401 سارق دستگیر شدند، اظهار داشت: در سال جاری هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم شده که یکی از مشکلات سرقت قطعات، وجود تقاضا و خرید این قطعات استوک است که این با فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه ما همخوانی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: استقبال نشدن از خرید از این اقلام و نبود تقاضا سبب می‌شود فرد سارق به این سمت و سو کشیده نشود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انهدام 60 باند سرقت از منازل، ادامه داد: همچنین پنج باند سرقت احشام، 18 باند سرقت موتورسیکلت، 24 باند سرقت سیم برق و سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت از کامیون‌ها در 10 ماه اخیر متلاشی شد.‌
سردار میرحیدری با بیان اینکه ارزش دستاورد انهدام باندهای سرقت 560 میلیارد تومان اموال مسروقه بوده است، افزود: پرونده سارقان به مراجع قضایی ارسال شده و تعدادی در حال سپری شدن فرآیند قضایی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به تغییراتی که در روند اداره کشور همسایه (افغانستان) شکل گرفته و ایجاد محدودیت در تولید کشت خشخاش، شاهد افزایش تولید مواد مخدر صنعتی هستیم، اضافه کرد: تولید و کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان نیز افزایش قابل توجهی داشته با وجود این اصفهان نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری دارد و در 10 ماهه اخیر در مجموع 39 درصد کاهش کشفیات انواع مواد مخدر را شاهد هستیم‌.
کشفیات هروئین 109 درصد و شیشه 78 درصد افزایش یافت
سردار میرحیدری با بیان اینکه افزایش کشفیات هروئین 109 درصد و ماده صنعتی شیشه 78 درصد افزایش یافته است، افزود: کشفیات ماده مخدر تریاک کاهش 41 درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 22 قبضه سلاح از باندهای مواد مخدر کشف شد، اظهار داشت: طی 10 ماه اخیر 466 خودرو سنگین و سبک و 26 دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
سردار میرحیدری با اشاره به اینکه درمدت 10 ماه گذشته 2 هزار 202 طرح مقابله با مواد مخدر اجرا شده، خاطرنشان کرد: برخورد با خرده فروشان کاهش یافته و میزان دستگیری آنان به 6 درصد رسیده است و قریب به 327 قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه دستگیری‌ و برخورد با بانوان درگیر اعتیاد در سال جاری چهار درصد کاهش داشته است، ابراز داشت: برخورد و دستگیری با اتباع در حوزه مواد مخدر سه درصد افزایش داشته و این مهم جزو اولویت‌های نیروی انتظامی است.
سردار میرحیدری تصریح کرد: با توجه به گلایه‌ها و نگرانی‌هایی که در ارتباط با راه اندازی ماده 16 مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر وجود داشت، در روزهای پیش رو مرکز نگهداری معتادان متجاهر فدک راه اندازی می شود.
613 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد
وی مبارزه با قاچاق کالا را از مهمترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: طی 10 ماه اخیر تعداد پرونده های بالای یک میلیارد تومان 75 درصد و پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان 190 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 613 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال کشفیات کالاهای قاچاق در استان 66 درصد افزایش نشان می‌دهد.‌
سردار میرحیدری با اشاره به اینکه تعداد خودروهای شوتی توقیف شده افزایش 200 درصدی داشته، اضافه کرد: 517 دستگاه خودرو شوتی طی امسال در جاده‌ها توقیف شدند.
وی با بیان اینکه میزان سوخت مکشوفه 186 درصد افزایش داشته، تصریح کرد: لازم است رسانه‌ها مردم را از خسارات و خطراتی که خودروهای سنگین و سبکی که مبادرت به حمل و قاچاق مواد سوختی می کنند، آگاه کنند.‌
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه قاچاق ارز 209 درصد ارز افزایش یافته، ادامه داد: همچنین طی 10 ماه گذشته افزایش 191 درصدی قاچاق لوازم خانگی، 4.10 درصدی زمین خواری و کاهش هفت درصدی اخلال در نظام اقتصادی را شاهد هستیم که حدود پنج هزار درصد افزایش ریالی ماحصل این حوزه بوده است.
سردار میرحیدری با اشاره به افزایش 25 درصدی احتکار کالا در استان، خاطرنشان کرد: عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا امسال هشت درصد رشد داشته و 261 درصد هم ارزش ریالی ماحصل کار همکاران بوده است.
آمار جرائم خشن در اصفهان 3 درصد افزایش یافت
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آمار جرائم خشن در این استان طی 10 ماه گذشته سه درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: سه باند سرقت مسلحانه در این مدت در اصفهان متلاشی شده است. 
سردار میرحیدری اظهار داشت: متاسفانه برغم اینکه چند سال پی در پی کاهش تعداد فوتی‌ها در تصادفات درون شهری را شاهد بودیم امسال افزایشی داشته که از دلایل آن کاهش برخورد با موتورسیکلت‌ سواران و افزایش نگران کننده مصرف مسکرات بوده است. 
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی ساعات برخی محلات زمانیکه از افراد آزمایش گرفته می‌شود نشان گر این است که بی توجهی به ارزش‌های الهی و تغییر سبک زندگی و نگاه برخی جوانان پیامدهای ناگواری برای جامعه دارد. 
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه شمار فوتی‌ها در تصادفات درون شهری طی 10 ماه اخیر 33 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این در حالی است که برخورد با تخلفات و صدور جریمه 14 درصد افزایش داشته است. 
وی با بیان اینکه تصادفات جرحی درون شهری نیز یک درصد افزایش یافته، ادامه داد: در حوزه جاده‌ای، خوشبختانه شمار تصادفات منجر به فوت در سال جاری هفت درصد کاهش داشته اما تصادفات جرحی 25 درصد افزایش نشان می‌دهد. 
سردار میرحیدری با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا میزان وقوع جرم و پرونده‌ها 7.1 درصد رشد داشته است، ادامه داد: کلاهبرداری رایانه ای 6.7 درصد کاهش و برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی 38 درصد افزایش یافته است. 
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: نیروی انتظامی با توجه به 10 ماه تلاش در برقراری نظم و امنیت عمومی به ویژه در سه- چهار ماه اخیر به دلیل شیطنت دشمنان و ایادی آنان، با مجاهدت ایام سختی را پشت سر گذاشت و همکاران ما صبورانه در برقرار نظم عمومی تلاش کردند.‌
تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ضروری است
سردار میرحیدری با بیان اینکه یکی از مواردی که باید به آن توجه شود تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به موضوع تبیین بعنوان جهاد اشاره فرمودند اما تابحال نتوانستیم حق مطلب را برای روشنگری نسل جدید و آحاد مردم بجا آوریم. 
وی ادامه داد: در قیاس با گذشته در همه حوزه ها توفیقات بسیار ارزشمندی را پس از انقلاب شاهد هستیم در حالی که در گذشته غالب کارها در دست خارجیان بود و به حرمت افراد صاحب نظر داخلی توجه نمی شد و نه تنها آنان را کمک نمی کردند بلکه سیاست‌های حاکم بر این کشور به نحوی بود که اگر کسی در رابطه با حل مشکلات جامعه گره از کار مردم باز کند او را به عنوان سد می دانستند و رفتار نابخردانه ای که مسئولان گذشته با این افراد داشتند به نحوی بود که آنان را یا جذب کشورهای خارجی می شدند یا اینکه ذهنیت و روح آنان را آزرده می کردند. 
سردار میرحیدری افزود: امروز شاهد هستیم در همه رشته ها و حوزه ها جوانان ما موفق شدند بدون تکیه به خارج مرزها پیشرفت‌های بزرگی داشتند. 
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و اسلام یکی از قدرتهایی است که نه تنها در منطقه که در سطح بین الملل در تصمیم گیری ها نقش موثر دارد و بویژه در جبهه مقاومت پرچمدار مظلوم خواهی است. 
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: راهبرد امروز پلیس در جهت تحقق فرمان فرماندهی کل قوا و رسیدن به جایگاهی است که د تمامی ابعاد در تراز جمهوری اسلامی باشد و در مسیر اصلاح فرآیندها و بهبود روش‌ها و اصلاح رفتاری که باید در نوع برخورد خود با آحاد جامعه داشته باشد، گام بر می دارد.‌ 
سردار میرحیدری اضافه کرد: امسال علی رغم اینکه به لحاظ اعتباری شرایط دولت، خاص بود به دلیل وجود تحریم ظالمانه، توجهات در زمینه توسعه و تقویت و پشتیبانی پلیس در حد انتظار نبود اما با افزایش سطح آموزش کارکنان و دانش تخصصی پلیس‌های تخصصی ما در ارتباط با افزایش بهره وری مجموعه شاهد توفیقات قابل توجه بودیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/397463/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم