پیام سپاهان

آخرين مطالب

شهردار منطقه 13 شهرداری اصفهان:

روزانه 400 میلیون تومان در منطقه 13 شهر اصفهان هزینه می‌شود سیاسی

روزانه 400 میلیون تومان در منطقه 13 شهر اصفهان هزینه می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان گفت: روزانه 400 میلیون تومان بابت هزینه‌های جاری چون رُفت‌ و روب، آبیاری فضای سبز و جمع آوری پسماند تر و خشک در منطقه 13 شهر اصفهان خرج می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار مهر ، جواد کشانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه امسال بودجه منطقه 13 شهرداری اصفهان 423 میلیارد تومان بوده که تاکنون 50 درصد این مبلغ جذب شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت شهرداری‌ها اکنون همه وظایف شهری را بر عهده دارند و از این رو لازم است که مسئولان استان به شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری منطقه 13 کمک کنند.
وی با بیان اینکه منطقه 13 شهرداری اصفهان در حال حاضر درآمدی خارج از بودجه ندارد، افزود: از اعتبار 423 میلیاردی حدود 120 میلیارد تومان ردیف بودجه‌های جاری و مستمر است که برای نظافت و رفت و روب ، آبیاری فضای سبز، تعمیرات و نگهداری و روشنایی منطقه باید هزینه شود.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان توضیح داد: 120 میلیارد تومان ردیف بودجه جاری را اگر برای 12 ماه تقسیم کنیم 12 میلیارد تومان و اگر روزهای جمعه را کنار بگذاریم ماهانه 10 میلیارد تومان هزینه جاری منطقه 13 است که 400 میلیون تومان روزانه باید هزینه‌های جاری شهر بابت رفت و روب و نظافت، جمع آوری پسماند تر و خشک، آبیاری و فضای سبز هزینه شود و می‌طلبد که مدیران استان به شهر کمک کنند.
کشانی با بیان اینکه از اعتبار امسال منطقه 13 شهرداری 300 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: از این مبلغ 100 میلیارد تومان به محلات کمتر برخوردار منطقه و مابقی برای طرح‌های عمرانی مانند تملک ایستگاه آتشنشانی و تکمیل پایانه جنوب غرب و سایر محلات منطقه اختصاص یافته است.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریم قانونی این منطقه 2 هزار هکتار است، ادامه داد: جمعیت ساکن در این منطقه از 132 هزار نفر در سال 1395 به حدود 150 هزار نفر در سال 1400 افزایش یافت.‌
پروژه انتقال پساب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است
وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه 18 متر مربع و فضای تفرجگاهی سه متر مربع برای هر فرد است، خاطرنشان کرد: این فضا با در نظر گرفتن اراضی پارک جنگلی ناژوان در محدوده منطقه 13 در نظر گرفته شده است.
کشانی با اشاره به اینکه آبیاری فضای سبز این منطقه بابت کرایه تانکرها ماهانه یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه دارد، ابراز داشت: در این راستا پروژه خط انتقال پساب از پارک کوهستانی صفه به سمت اتوبان شهید اقارب پرست برای آبیاری فضای سبز این محدوده برنامه ریزی شده که با اعتبار هشت میلیارد تومان به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وجود 88 هکتار بافت فرسوده در منطقه 13 شهر اصفهان
وی با بیان اینکه احیای بافت فرسوده را یکی از ابر پروژه‌هایی منطقه 13 دانست و گفت: هویت و آثار تاریخی ما درون این محلات و بافت فرسوده قرار گرفته و داخل محدوده قانونی منطقه 13 حدود 88 هکتار معادل چهار درصد مساحت منطقه بافت فرسوده است که به لحاظ قدمت دو محله باغ فردوس- دستگرد و قائمیه را در برمی گیرد.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه در رتبه دوازدهم به لحاظ دارا بودن کمترین بافت فرسوده در این شهر است، خاطرنشان کرد: بافت فرسوده این منطقه به لحاظ موقعیت و جایگاه و دسترسی فضای بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است زیرا اراضی ناژوان و رینگ سوم شهر اصفهان در این محدوده قرار گرفته است.
کشانی با بیان اینکه سیاست دوره جدید مدیریت شهری، مشارکت حداکثری شهروندان و مردم در تصمیم گیری ها و خدمات فرهنگی و عمرانی است، گفت: بسیاری از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی و خدماتی این منطقه بر همین اساس تعریف شده است.
رتبه برتر منطقه 13 در صدور پروانه‌های الکترونیک
وی ابراز داشت: یکی از دستاورد این دوره مدیریت شهری ارائه خدمات غیر حضوری شهرداری اصفهان بود که یکی از آنها صدور الکترونیکی پروانه شهرسازی است و منطقه 13 شهرداری در بین مناطق پانزده‌گانه رتبه برتر را در صدور پروانه الکترونیکی دارد.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان با بیان اینکه اکنون جذب درآمدهای پایدار شهرداری مغفول مانده و به سمت جذب درآمدهای ناپایدار متمرکز شده است، تصریح کرد: تمرکز ما بر این است که با فاصله گرفتن از درآمدهای ناپایدار به سمت و سوی جذب درآمدهای پایدار و مشارکت‌های مردمی حرکت کنیم.
کشانی با اشاره به اینکه 45 کیلومتر از رینگ حفاظتی از داخل محدوده و حریم شهر اصفهان می‌گذرد که منطقه 13 در دو نقطه میزبان این رینگ است، افزود: یک هزار و 100 متر در انتهای قائمیه 1100 و همچنین از سمت اتوبان ذوب آهن از این منطقه می‌گذرد که برای اجرای این پروژه در این نقطه با سه درشت مالک چون ارتش جمهوری اسلامی، اداره کل زندان‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان و همچنین 16 خرده تعارضاتی وجود دارد و می‌طلبد که در جهت کمک به شهر ما را یاری کنند که رینگ حفاظتی را احیا کنیم.
وی با بیان اینکه برخی منازل مسکونی در طرح‌های تفصیلی گذشته در معبرها قرار گرفته است، اظهار داشت: از همین جا از همه ساکنان منطقه 13 درخواست دارم که به کمک شهرداری بیایند و شهرداری نیز در این راستا حداکثر امتیاز را در اختیار افراد قرار می‌دهد زیرا اگر کمک شود که با ساخت یک معبر مردم با آسایش عبور کنند مانند ساخت مدرسه، مسجد و بیمارستان برای خیران ثواب دارد.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای بازگشایی گلوگاهها در سال جاری 48 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: امسال 15 منزل مسکونی که در گلوگاه‌ها وجود دارد شناسایی شده و روال قانونی آزادسازی آن در حال سپری شدن است‌.‌
چالش‌های شهرداری برای معابر مجهول‌المالک
کشانی ادامه داد: شهرداری از سنوات گذشته برخی معابر مجهول المالک را آزاد سازی کرده که در سال 1400 با پرونده‌های آنان درگیر شدیم و حکم اجرایی مبنی بر پرداخت هزینه به مالک جدید برای شهرداری ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: یکی از این آزادسازی‌های معابر مجهول المالک مربوط به میدان 9 دی یا قائمیه ورودی گل هاست که سال 1380 آزاد سازی شده اما اکنون مالک آن زمین اجراییه 10 میلیاردی آورده که چاره‌های جز پرداخت نیست و شهرداری علاوه بر بودجه‌های پیش بینی شده با این موارد و مبالغ سنگین نیز مواجه است.
جمع آوری روزانه 65 تن پسماند تر و خشک از منطقه 13
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه 60 تن سماند تر و پنج تن پسماند خشک از این منطقه جمع اوری می‌شود، اضافه کرد: روزانه 35 تن نخاله ساختمانی در منطقه 13 جمع آوری می‌شود که برخی افراد متأسفانه بدون هماهنگی در نقاطی از شهر تخلیه می‌کنند.
کشانی با بیان اینکه زیرگذر پل اندیشه با مبلغ 40 میلیارد تومانی در حال اجرا است، گفت: این پروژه که پیشرفت 65 درصدی دارد تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/383029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

حال و هوای ابری و بارانی جاده بوئین میاندشت به روایت فیلم

خودنمایی زمستان در بهار سمیرم

اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

آسیب بارندگی‌ها به 70 واحد مسکونی در کاشان

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

10 واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

احتکار 35 میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان