پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

بسیج از ظرفیت دانشجویان در مسیر جهاد تبیین بهره ببرد سیاسی

بسیج از ظرفیت دانشجویان در مسیر جهاد تبیین بهره ببرد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای جهاد تبیین، بسیج که ضروری‌ترین نهاد است باید از ظرفیت دانشجویان بهره‌ببرد و تنها نگرانی‌ کنونی در انجام وظیفه در راستای جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی شامگاه چهارشنبه در برنامه گفت و گوی آزاد دانشجویی پیرامون جایگاه سازمان تبلیغات به عنوان بزرگترین نهاد تبلیغی و ترویجی کشور در حوادث اخیر اظهار داشت: مجموعه‌های مردمی که کار فرهنگی می‌کنند باید تقویت شوند و سازمان موظف به حمایت است.
وی ادامه داد: فردی که دوره‌ای را در مجموعه‌های فرهنگی گذرانده باید مروج حرف حقی باشد که یاد گرفته و دانشجو در قالب فعالیت‌های فرهنگی کنشگر و مسئله حل کن و روشنگر ظاهر شود و در این مسیر حق را به گوش سایران برساند، از این رو سعی شده تا چنین برنامه‌هایی که مروج حق و آموزش افراد هستند را در اولویت حمایت قرار گیرند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در ابتدا مردم باید یکدیگر را دعوت به خوبی کنند، خاطر نشان کرد: ماهیت تبلیغات اسلامی به تعبیر امام (ره) شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آنهاست و همه مردم باید تبلیغات اسلامی را ترسیم کنند.
اولویت تقویت مجموعه‌های مردمی
وی ادامه داد: وظیفه سازمان تقویت مجموعه‌های مردمی در این مسیر است و کار اقناعی زمانی مؤثر است که از بالا نباشد.
حجت الاسلام قمی با اشاره به تعداد بی‌شمار نهادهای مرتبط با مسئله حجاب، گفت: هر نهادی باید در سبد وظایف خود موضوع حجاب را قرار دهد و در حوزه اقناع ضعیف هستیم.
وی ادامه داد: حمایت همیشه مالی نیست و هیأت مذهبی، مجالس قرآنی، کانون‌های فرهنگی نمونه‌هایی از مجموعه‌های مردمی هستند که نیاز به حمایت دارند و حرکت در مسیر ساخت ایران و ترویج امید هم از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته که حتی انیمیشن‌هایی هم توسط حمایت‌های سازمان تولید شده است.
ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص گزارش عملکرد به خبرگزاری مهر به عنوان یکی از فعالیت‌ها سازمان اشاره کرد و گفت: این خبرگزاری اخبار بسیاری را در مسیر روشنگری تولید کرده و بیشترین ویوو را در بین سایر خبرگزاری‌ها داشته است.
وی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را مهم‌ترین موضوع دانست و گفت: تعدد دستگاه‌های فرهنگی و موازی کاری یکی از آفات است که باعث می‌شود مسئله‌ها روی زمین بماند و مسئله‌های مهم مسئول مشخص ندارد.
حجت الاسلام قمی مسجد را مورد توجه سازمان عنوان کرد و گفت: جوانان جذب هیئت مذهبی است می‌شوند و در مقابل مساجدی وجود دارد که بحران مخاطب دارند و این ضرورت را نشان می‌دهد که باید سرمایه‌های فرهنگی را به سمت مسجد سوق داد.
کنش مردمی راه مؤثر فعالیت‌های فرهنگی است
وی افزود: در حال حاضر با 30 هزار مسجد به صورت واقعی مرتبط شدیم اما برای حل آشفتگی فعالیت فرهنگی پیگیری مؤثری نشده که البته ما یک سازمان در کنار سایر نهادهای فرهنگی هستیم، درواقع سازمان یک قطعه کوچک در پازل بزرگ قرار دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: حکمرانی فرهنگی گاهی منظور سیاست‌گذاری است که از شورای عالی فرهنگی توقع می‌رود اما موضوع حمایت‌ها به سازمان برمی‌گردد و البته در مجموعه‌های فرهنگی و در پیوند زدن ظرفیت‌های مردمی به آنها نارسایی وجود دارد.
وی راه مؤثر در فعالیت فرهنگی را کنش مردمی دانست و افزود: اغلب جوانان و دوستانم را به مطالبه و گفت‌و گو مجبور می‌کنم و البته مطالعه مؤثر راه تفکر و ایجاد سوال است.
توجه و چاره‌اندیشی دانشجویان برای آموزش و پرورش
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است که اگر چیزی قانون است باید مراعات شود البته نه با روش‌های سلبی نادرست که اثر منفی داشته باشد و الزام درست سلبی هم باید در کنار اقناع قرار گیرد، بنابراین در صورتی که التهاب‌ها کم شود، باب گفت وگو باز می‌شود.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده با آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در این تفاهم‌نامه سعی شده تا ظرفیت سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش را به هم‌افزایی برسانیم که آموزش ضمن هدایت مربیان و آموزگاران به عهده سازمان شده است و در کنار آن دانشجویان برای کمک به آموزش و پرورش هم چاره‌اندیشی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قمی در خصوص مدارس صدرا گفت: این مدارس در دسته دولتی است و سازمان به عنوان کمک به آموزش و پرورش رفته و وظایف ما به مدارس صدرا محدود نمی‌شود؛ اداره مدرسه جز وظایف ما نیست.
تحولی با اراده جمعی
وی در خصوص اعتراضات و اتفاقات اخیر خاطر نشان کرد: تغییر رویه باید داد و چاره‌ای غیر از تحول نداریم و بستر آن گفت‌وگو به ویژه بین دانشجویان است که یک ضرورت حیات انسانی و اجتماعی و اجتناب ناپذیر است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از میان دستگاه‌های حاکمیتی، سازمان تبلیغات رابطه خوبی با برادران اهل سنت و قومیتی دارد، گفت: البته برای گسترش فعالیت‌ها محدودیت منابع آزار دهنده است که موظف به بازآرایی هستیم.
وی در پاسخ به اینکه تحول چگونه رخ می‌دهد، گفت: حتماً حرکت محصول اراده است و اگر به اراده جمعی تبدیل نشود تحول رخ نمی‌دهد.
عمل به وصیت حاج قاسم و مراقبت از اصل ولایت فقیه
حجت الاسلام قمی خاطر نشان کرد: در اصل اینکه دشمن در حال دشمنی است، شکی نیست و شواهد آشکاری وجود دارد و به وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان حکیمی که فعالیت‌هایش متقن است و معیار او تحسین و ملامت دیگران نیست، دلگرم هستیم.
وی به نقل از شهید حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: باید صحبت‌های ایشان را مد نظر قرار داد که از اصول مراقبت کنیم و اصول یعنی ولی فقیه و حرمت رهبر معظم انقلاب را مانند مقدسات بدانیم و می‌کوشیم آنچه را که رهبر برای خیر جامعه در نظر دارد با رویکرد تحولی به زمین بنشانیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به جوانان گفت: اسلام ناب را تبیین کنید و به گفت وگوهای هوشمندانه و قاعده‌مندی اهتمام داشته باشید و بدانید که بی‌اعتنایی به راهبردهای رهبری موجب این اتفاقات شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای جهاد تبیین، بسیج که ضروری‌ترین نهاد است باید از ظرفیت دانشجویان بهره‌ببرد که مشمول فرمان امام (ره) است و تنها نگرانی‌ها در انجام وظیفه در راستای جهاد تبیین است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/382363/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود