پیام سپاهان

آخرين مطالب

اتصال بدند معدنی به بدنه صنعت/ اردستان دومین مقصد گردشگری در استان اقتصادی

اتصال بدند معدنی به بدنه صنعت/ اردستان دومین مقصد گردشگری در استان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- سید محمدهادی احمدی طباء در پاسخ به این سؤال که آیا عدم نگاه متوازن و عادلانه مدیران کل استانی سبب شده شهرستان‌های کوچک از قبیل اردستان رشد مناسبی نداشته باشند؟ اظهار کرد: با توجه به ضریب جمعیتی و نگاه‌هایی که مدیران اردستان در سطح شهرستان داشته‌اند و اکنون هم دارند شاهد هستیم که صنعت رشد می‌کند که این رشد در نتیجه نگاه مدیران اردستانی و حمایتی است که از استان دریافت می‌کنیم. از روزی که فرماندار اردستان شدم اولویت اصلی شهرستان را با حمایت نماینده مردم اردستان در مجلس، توسعه راه‌ها قرار دادیم که برای نیل به این مقصود مدیران استان ما را یاری می‌کنند.

وی افزود: در حوزه ساخت مسکن طرح‌ها و ایده‌هایی داشتیم که با حمایت مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و مدیران ستادی استان این مهم در حال انجام است. به نظر می‌رسد موضوعات بیشتر در شهرستان باید برنامه‌ریزی شود به این معنا که یک برنامه‌ریزی و طرح ایده‌آلی داشته باشیم و به نسبت همان طرح رو به جلو حرکت کنیم. در چند وقت اخیر با تمام مدیران کل استان ارتباط داشته‌ایم و موضوعات مختلفی از قبیل بودجه، میراث، آب، برق، گاز و خدمات مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

فرماندار اردستان تصریح کرد: یکی از شهرستان‌هایی هستیم که در حوزه گاز رسانی اتفاقات خوبی را رقم زده‌ایم و دو روستایی که گاز رسانی نشده بود این مهم در دستور کار و برنامه قرار گرفت. در حوزه آبرسانی مقداری ضعیف هستیم به طوری که بیش از 60 روستای اردستان آبرسانی به شکل تانکر دارند که این مشکل را با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، نماینده مردم اردستان در مجلس و مجموعه اداری شهرستان مرتفع خواهیم کرد.

احمدی طباء گفت: بنابراین به نظر می‌رسد برخی نواقص بیشتر به مجموعه شهرستان بر می‌گردد تا استان، چراکه با وجود امام جمعه اصفهان مشکلی در سطح استان نداریم و مسئولان اردستان باید بهتر عمل کنند تا امور نامتوازن نشود.

نخستین مؤلفه پیشرفت، جمعیت جوان است

وی در پاسخ به این پرسش که در چشم‌انداز 1404 این پیش بینی شده که اردستان سومین مقصد گردشگری استان اصفهان باشد، اظهار کرد: معتقدم اردستان با توجه به پتانسیل‌های فراوانی که دارد باید دومین مقصد گردشگری استان اصفهان باشد، اما زمانی می‌توانیم به این مقصود برسیم که زیرساخت‌های کاملی داشته باشیم. چشم‌انداز ما اردستان جوان در مسیر پیشرفت و توسعه است که این پیشرفت و توسعه مؤلفه خاص خود را دارد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه نخستین مؤلفه پیشرفت و توسعه، قشر جوان هستند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که ترکیب جمعیتی اردستان جوان شود. اگر جمعیت پویا و مؤثری نداشته باشیم عملاً نمی‌توانیم نیروی متخصص داشته باشیم. اگر در حوزه گردشگری قرار باشد به رقابت بپردازیم در وهله اول به راهنمای گردشگر نیاز داریم که اکنون نداریم که علت آن کاهش جمعیت جوان اردستان است. بنابراین مؤلفه اول ما جوانی جمعیت است که در حال کار روی این مهم هستیم به همین دلیل در ساخت منزل و توسعه امور آموزشی در حال فعالیت هستیم.

احمدی طباء افزود: با حمایت از مؤلفه‌های جوان‌تر شدن جمعیت خوشبختانه برخی نخبگان به اردستان بازگشته‌اند و از 4 ماه گذشته شاهد مهاجرت معکوس هستیم. دومین شاخص مهم توسعه زیرساخت‌هایی مانند راه‌ها، آب و دیگر خدمات ضروری است. با بودجه‌ای که برای راه‌ها گذاشته‌ایم باید حداقل 20 درصد راه‌های شهرستان را به حد استاندارد برسانیم تا بتوانیم شعارِ «اردستانِ جوان در مسیر پیشرفت و توسعه» را تا حد زیادی محقق کنیم.

وی ادامه داد: با چشم‌اندازی که می‌بینم معتقدم با توجه به استعدادهای فراوانی که در اردستان وجود دارد این شهرستان باید بعد از اصفهان حرف اول را در زمینه‌های مختلف بزند. اردستان دارای آثار طبیعی، تاریخی و جاذبه‌های زیادی است و اکنون 4 هتل سنتی و 12 خانه بومگردی شهری و روستایی داریم. خانه‌های تاریخی بی‌نظیر، حسینیه‌های با قدمت و 2 مسجد جامع دارای شهرت جهانی بخشی از جاذبه‌های فراوان اردستان هستند. برای مثال مسجد جامع اردستان اولین مسجد چهار ایوانی دو طبقه جهان اسلام با بیش از 900 سال قدمت است.

فرماندار اردستان گفت: این پتانسیل‌ها نوید این موضوع را می‌دهد که اگر کار کنیم می‌توانیم یکی از قطب‌های گردشگری در کل کشور باشیم.

اردستان سرزمین معادن است

احمدی طباء در پاسخ به این سؤال که ظرفیت‌های معدنی در ارستان چه تأثیری در توسعه این شهرستان دارد؟ گفت: اردستان سرزمین معادن است و بیشتر مواد معدنی که در جهان وجود دارد در اردستان موجود است. طلا، مس، روی از جمله معادن شاخص شهرستان هستند و برخی مواد معدنی و آلیاژی که در صنعت خودرو و هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند در معادن اردستان تولید می‌شود. چند ماه پیش معدن طلای کوه دُم زواره در شورای برنامه‌ریزی استان با حمایت استاندار تصویب شد و این معدن به نوعی خواهر خوانده معدن طلایِ موته میمه است.

وی افزود: در این معدن حجم طلای زیادی به همراه نقره وجود دارد. همچنین یکی از بزرگ‌ترین معادن آهن را در اردستان داریم. معادن خاک برای تولید آجر را داریم که می‌طلبد اداره محیط‌زیست و صنعت و معدن روی آن کار کنند چراکه در بحث آلاینده‌ها کارخانه‌های آجرِ محدوده برخوار از خاک رُس استفاده می‌کنند که غبار ایجاد شده در ورودی اصفهان ناشی از این خاک است که اگر بتوانیم خاک مخصوصی را جایگزین خاک رُس کارخانه‌ها کنیم آلاینده‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند.

انتقال حسابِ بانکی معادن به بانک‌های اردستان

فرماندار اردستان گفت: به طور مستقیم حدود 60 نفر در معادن مختلف اردستان کار می‌کنند و اشتغال دارند که این تعداد در دو یا سه سال آینده به 200 نفر افزایش می‌یابد. به تمام معادن اعلام کرده‌ایم که یکی از حساب‌های بانکی خود را به بانک اردستان منتقل کنند تا گردش مالی خوبی وارد اردستان شود و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی اردستان با همین راهکارها ارتقا می‌یابد. سه بانک در اردستان، زواره و مهاباد در حد باجه هستند که این امر قابل قبول نیست و از باجه به شعبه باید ارتقا یابند.

احمدی طباء تصریح کرد: معدن داران باید پول خود را به این بانک‌ها بیاورند تا تراکنش‌های مالی بالا رود و حقوق‌ها از طریق همین بانک‌ها پرداخت شود. وقتی اقتصاد رشد یابد اشتغال را سبب می‌شود. یکی از اقدامات مؤثر در اردستان اتصال بدند معدنی به بدنه صنعت است. معادن اردستان در دل خود مواد اولیه برخی از صنایع از جمله کارخانه فولاد این شهر را دارند و از هفته گذشته اتصال بدند معدنی به بدنه صنعت را آغاز کرده‌ایم که بر همین اساس دو جلسه با معدن کاران ترتیب دادیم.

وی افزود: درصد بیکاری اردستان پایین‌تر از حد نرمال است و بیشتر افراد بیکار در شهرستان کسانی هستند که تمایلی به شغل کارگری ندارند. از نظر استخدام این افراد در کارخانه‌های صنعتی هیچ مشکلی نداریم و در 6 ماه اخیر در دیدارهای مردمی فقط یک مورد داشتیم که درخواست اشتغال داد که این فرد هم در تماس فوری که با یکی از کارخانه‌ها داشتیم مشغول کار شد.

فرماندار اردستان ادامه داد: با توجه به پتانسیل حوزه‌های گردشگری، صنایع و معادن انتظار داریم باز هم درصد بیکاری اردستان تا دو سال آینده کاهش پیدا کند. یکی از پیرترین شهرستان‌های استان اصفهان هستیم، اما تمام برنامه‌ریزی‌مان به شکلی است که بتوانیم این جمعیت را برگردانیم و به جوانی جمعیت برسانیم که طلیعه‌هایی از این مهم به ما نشان داده شده است به طوری که جمعیت اردستان روبه رشد است و به نظر می‌رسد تا پایان سال رشد جمعیتی خوبی را بعد از 6 سال داشته باشیم.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی 

احمدی طباء گفت: در حوزه زیرساخت‌ها و به ویژه راه‌ها دچار مشکل جدی هستیم. همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی فضاهایی برای تفریحات سالم جوانان در اردستان، زواره و مهاباد نداریم. باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم که بتوانیم فضاهای سالم برای تفریح سالم ایجاد کنیم. هنوز شهربازی در اردستان نداریم و یکی از برنامه‌های ما این است که فضای تفریحی و فرهنگی در کل شهرستان توسعه یابد که ایجاد پارک تفریحی کوچک برای کودکان از جمله این برنامه‌ها است و این مهم از دغدغه‌های اصلی در حوزه فرهنگ اجتماعی شهرستان است.

وی تصریح کرد: امسال در باغ‌های زواره و اردستان اَنار خوبی برداشت شد و در بخش مهاباد برداشت گندم قابل توجه بود. اردستان تنوع انار زیادی دارد هرچند که در شهرستان برخی باغات انار به دلیل کمبود آب دچار مشکل شد. یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه کشاورزی در حال رخ دادن است ورود گلخانه است. قصد داریم کشاورزی را از شکل دِیم خارج کنیم و به کِشت گلخانه‌ای روی آوریم.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: سینمای اردستان گنجایش 200 نفره دارد که می‌تواند بر ظرفیت آن افزوده شود، اما هنوز سالن یا فضای ویژه تاتر نداریم که هنرمندمان بتواند روی آن کار هنری و نمایشی انجام دهد. در حوزه ورزش‌ کارهای خوبی انجام شد به طوری که تیم تکواندو دختران اردستان هفته گذشته چند مدال طلا و برنز در استان گرفتند. در کشتی و ورزش زورخانه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و به نظر می‌رسد در حوزه ورزش شاهد اتفاقات خوبی باشیم چراکه یکی از کارهایی که آغاز کردیم مطرح کردن مسئولیت اجتماعی کارخانه‌ها و معادن است به طوری که ورزش را وسط آورده‌ایم و این نهادهای صنعتی در حال حمایت از ورزش برای توسعه آن هستند.

احمدی طباء افزود: در کل خداوند نعمت را بر اردستان تمام کرده است که اگر از این نعمت‌ها بهره نبریم کفران نعمت کرده‌ایم. موقعیت جغرافیایی خاص، وجود معادن، منابع انسانی قوی، وجود نخبگان ملی و جهانی بخشی از این نعمات هستند که می‌توانیم با این پتانسیل‌ها اتفاقات خوبی را برای اردستان رقم بزنیم. ظرفیت خیران اردستان بسیار است به طوری که یکی از این خیران تا کنون 30 میلیارد تومان هزینه کرده است. منابع انسانی را باید بیش از پیش دریابیم تا به نتایج خوبی برسیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/380716/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل

مبارزه با «سِن گندم» در 12 هزار هکتار از اراضی استان

احداث 86 کیلومتر راه روستایی طی سال 1402 در استان اصفهان

ورود بیش از 3800 معلم به مدارس ابتدایی در استان

رفع 48 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

خسارت بارش‌های بهاره به 6 هزار هکتار از مزارع استان

گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی

پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس)

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت

طبیعتِ تماشایی بهارِ میمه

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان

◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا

راهپیمایی مردم اصفهان در حمایت از مردم غزه

حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

بارش‌های فروردین به بیش از 6 هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت زد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی

1مصدوم و 3 حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد

یک کشته و یک مصدوم بر اثر حادثه واژگونی نیسان در میمه

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد

شب سعدی فردا در کاشان

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 + آخرین وضعیت

گزارش اختصاصی از تمرین ذوب آهن پس از دربی اصفهان / فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار

شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش 4 درجه‌ای دما

آسمان مال من است

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

42هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند

55 تن خشکبار قاچاق از یک انبار در بهارستان کشف شد

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه ها تعطیل است!

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟

شناسایی 2613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

حوادث شبانه‌روز گذشته در اصفهان 18 مصدوم بر جا گذاشت

منطقه زیبای پامنار خوزستان