پیام سپاهان

آخرين مطالب

زاکانی در بیست و یکمین یادواره شهدای مسجد رضایی:

تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی در این 43 سال نسبتی با اسلام نداشتند/ اکسیر نجات‌بخش فرهنگ بسیج، رمز موفقیت در دفاع مقدس بود شهرداری تهران

تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی در این 43 سال نسبتی با اسلام نداشتند/ اکسیر نجات‌بخش فرهنگ بسیج، رمز موفقیت در دفاع مقدس بود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - بیست و یکمین یادواره شهدای مسجد رضایی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران - شامگاه جمعه اول مهر 1401- برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، بیست و یکمین یادواره شهدای مسجد رضایی با حضور شهردار تهران، شهردار منطقه 15 و جمعی از شهروندان این منطقه برگزار شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه به هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره آن ایام درخشان‌ رسیدیم، اظهار کرد: جنگ همراه خود تلخی می آورد و ناراحتی و مشکلات؛ جنگ ما در کنار این ناراحتی اما برکات زیادی را برای ما به ارمغان آورد و توفیق پیدا کردیم که بعد از 200 سال که هر کسی بخشی از کشور ما را جدا می کرد دشمنان مان را این بار حتی با دست خالی ناکام بگذاریم.
وی با بیان اینکه در آن دوره متفاوت از امروز بودیم، افزود: در آن دوره شوروی و آمریکا در جلوگیری از پیروز شدن انقلاب تفاهم داشتند و در ادامه با دیوانه ای به نام صدام سعی کردند ادامه انقلاب را مانع شوند.
شهردار تهران درباره رموز موفقیت در دفاع مقدس اضافه کرد: علت آن موفقیت این بود که مکتبی به نام اسلام، رهبری و امام (ره)، ملتی به نام مردم ایران و یک خواصی از این ملت صاحب یک فرهنگی به نام بسیج شدند که آن فرهنگ اکسیری است که نجات بخش است.
وی عنوان کرد: در این 43 سال هر جا به اسلام عمل کردیم موفق شدیم، در حالی که تعدادی از مسئولان ما در این 43 سال عنوان مسئولیت در جمهوری اسلامی را داشتند اما نسبتی با اسلام نداشتند، مسئولی که خودش را مقدم بر مردم و منافع خود را مقدم بر منافع مردم می داند نسبتی با اسلام ندارد؛ اسلام به ما یاد داده که یک تار موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهیم و در واقع مشکلات ما مربوط به عمل نکردن به اسلام است.
زاکانی بیان کرد: نسبتی که بچه‌رزمنده‌ها با رهبری خود داشتند این بود که او را جانشین امام زمان (عج) می دانستند و هر جا که به اوامر رهبری عمل کردیم به موفقیت رسیدیم و به لطف الهی امروز شاهد یک رهبری دینی و پاک و حرکت در مسیر خواست حضرات معصومین (ع) در تحقق اسلام هستیم.
شهردار تهران گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد رزمنده ها در پوست خود نمی‌گنجیدند که آن کار کارستان را انجام دادند اما امام (ره) فرمود که مواظب باشید دچار غرور نشوید چرا که خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما را از خواب غفلت و غرور بیدار کرد.
وی با تاکید بر اینکه در منطق امام (ره) و رهبری پیروزی چهار قدم به جلو رفتن نیست بلکه عمل به تکلیف است، خاطرنشان کرد: نعمت رهبری و ولی فقیه امروز با ما هست ولی فرهنگ برقراری نسبت درست با ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده است؛ اگر نسبت مان را با اسلام، ولی فقیه و مردم درست برقرار کنیم موفق خواهیم بود.
شهردار تهران ادامه داد: یکی از اشکالات جدی که انقلاب توسط برخی از مسئولان به آن گرفتار شد این بود که برخی از مسئولان مردم را فراموش کردند و مردم تبدیل به عنصر دست دوم شدند.
وی اضافه کرد: امروز که هفته دفاع مقدس است در آیینه رفتار شهدا ببینیم و دریابیم که باید چه کنیم؛ امروز دنیا در حال تغییر است و تبدیل به یک دنیای چند قطبی می شود که هر کس مبتنی بر اراده و توان و شرایط خود از آن سهم می برد.
زاکانی افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه ما فقدان فرهنگ حاکم بر دوره دفاع مقدس است و به خصوص این غفلت در مسئولین و نخبگان مان بیشتر وجود دارد و باید به فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی بازگردیم، شرایط امروز کشور زیبنده مردم و انقلاب نیست؛ بخش عمده ای از سختی ها به کسانی بر می‌گردد که نسبت شان را با امام و رهبری و مردم به درستی تعریف نکردند.
شهردار تهران عنوان کرد: اما می توانم به شما شهادت دهم که شرایط در حال بهبود است و این بهبود کاملا ملموس است اما اثرات آن با فاصله به جامعه می رسد و نیاز به زمان دارد.
وی با بیان اینکه در شهرداری تهران اعلام کردیم که برای ما معیشت مردم مهم است، یادآور شد: بر همین اساس سراغ قرارگاه مسکن رفتیم چرا که بزرگترین ضربه بد مسکنی و بی مسکنی است و به لطف خدا سالی 180 هزار واحد می سازیم.
زاکانی با اشاره به اینکه درک این مسأله که باید برای حل مشکلات مردم مسئولیت پذیر باشیم بسیار مهم است، بیان کرد: بر همین اساس در روزهای اخیر تفاهم 30 هزار واحد مسکن استطاعت پذیر را با مجموعه ای از بانک‌ها و شرکت ها امضا کردیم.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به ناآرامی ها و آشوب های اخیر در کشور گفت: سر یک موضوع، افرادی با جمعیت حداکثر 15 هزار نفر کل شهر را به هم می زنند اما بقیه مردم 9 میلیونی شهر چه گناهی کردند که برخی افراد، آمبولانس و ماشین آتش نشانی را آتش بزنند؛ هر چند به برکت حضور نیروهای انقلاب‌، مردم، بسیج، ناجا و سپاه و سایر نیروهای انقلابی ناکام ماندند.
وی یادآور شد: هر چند این افراد ضربات خود را وارد کردند و به 43 اتوبوس و 25 ماشین آتش نشانی خسارت زدند و پاکبان ما که در حال جارو کردن خیابان بود را زدند؛ خداوند آن خانم را رحمت کند که باید دلایل نهایی فوت ایشان اعلام شود و حتی دلایل اولیه آن از یک مشکل قبلی حکایت می کند که در گذشته عمل جراحی انجام داده بود.
زاکانی اضافه کرد: به لطف خدا این اتفاقات وظیفه مردم و به ویژه مسئولین را سنگین تر می کند تا مسئولین بیشتر نوکری مردم را کنند.
در پایان این مراسم از جلد اول کتاب "ره صد ساله" که درباره شهدا است، توسط شهردار تهران رونمایی شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/376173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد