پیام سپاهان

آخرين مطالب

مس کرمان - ذوب‌آهن اصفهان/ تساوی‌ممنوع! ورزشی

مس کرمان - ذوب‌آهن اصفهان/ تساوی‌ممنوع!
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - تیم‌های فوتبال مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان در ایستگاه ششم لیگ‌برتر به‌تور یکدیگر خوردند و از ساعت 19 در ورزشگاه شهید باهنر مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان با آغاز هفته ششم رقابت‌های فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت 19 امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.
با اعلام باشگاه مس کرمان تماشای این دیدار برای هواداران کرمانی رایگان خواهد بود تا هواداران کرمانی برای حمایت همه‌جانبه از شاگردان فرزاد حسین‌خانی در ورزشگاه شهید باهنر دیدار مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان را تماشا کنند.
خوی بی‌رحمی در گاندوها زنده می‌شود؟ با گذشت پنج هفته از رقابت‌های فصل جدید لیگ‌برتر فوتبال ایران، همچنان در ذوب‌آهن هیچ اثری از شخصیت برنده‌بودن وجود ندارد و علاوه‌بر کسب پنج پیروزی در پنج بازی گذشته و ناکامی در پیروزی، شاگردان تارتار با احتساب فصل گذشته، هفت بازی است که رنگ پیروزی را ندیده‌اند و گویا با واژه برنده‌بودن بیگانه‌اند.
نمی‌توان کتمان کرد ذوب‌آهن با قرعه سختی در هفته‌های ابتدایی لیگ‌برتر روبرو شده و مقابل مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه قرار گرفته است اما در این بازی‌ها می‌توانستند با کمی ریسک به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کنند اما به کسب همان تک‌امتیاز قناعت کردند.
ذوب‌آهن مهاجم اصلی خود را به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی برای نیم‌فصل اول از دست داد اما نباید به‌خاطر نبودن باقرپسند غم‌باد بگیرد چرا که مهاجمان دیگری در اختیار دارد که با نظر مهدی تارتار به ذوب‌آهن آمده‌اند و براساس شیوه بازی تیم در حد خود برای حریفان دردسرساز شوند. به‌طور مثال سبزپوشان اصفهانی در دربی اصفهان کاملاً تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌های خطرناک‌تری نیز خلق کردند و اگر فشار بیشتری به سپاهان وارد می‌کردند می‌توانستند پیروز باشند اما تعویض‌های دفاعی مهدی تارتار این را فهماند که همان یک‌امتیاز برایش کافی است.
طلسم پیروزی‌های ذوب‌آهن هرچه زودتر باید شکسته شود و بازی این هفته مقابل مس کرمان می‌تواند بهترین فرصت برای رسیدن به نخستین سه‌امتیاز باشد. ذوب‌آهن مسعود ابراهیم‌زاده کاپیتان خود را به‌همراه آرمان اکوان به‌دلیل مصدومیت، احسان پنشنبه به‌دلیل حضور در اردوی تیم‌ملی و احتمالاً دارکو بیدوف را به‌دلیل نرسیدن به شرایط کامل آمادگی در اختیار ندارد ولی با حضور نفرات تاثیرگذار و زهرداری مانند سجاد آشوری، محمدحسین اسلامی جوان و در میانه‌میدان سجاد جعفری و پویا پورعلی اگر با سیستمی هجومی وارد زمین شوند مس کرمان را آزار خواهند داد تا نوار یکی از بدترین شروع‌های ذوب‌آهن در تاریخ لیگ‌برتر با پیروزی برابر نارنجی‌پوشان پاره شود.
جادوی پیروزی در چمن شهید باهنر تیم فوتبال مس کرمان پس از ناکامی هشت‌ساله، سال گذشته به‌همراه فرزاد حسین‌خانی جوان به نایب‌قهرمانی لیگ دسته‌اول رسید و راهی لیگ‌برتر شد تا تعداد تیم‌های کرمانی لیگ‌برتر به سه برسد.
مس کرمان با تحمل شکست به لیگ‌برتر داشت ولی در هفته دوم توانست با پیروزی قاطعانه 3 بر صفر برابر پیکان خیلی‌زود طعم شیرین پیروزی در لیگ‌برتر را تجربه کند. شاگردان حسین‌خانی در بازی سوم اسیر تیم قهرمان شدند و یک بر صفر نتیجه را به استقلالِ ساپینتو واگذار کردند اما باز هم در هفته چهارم و برابر تیم پرمهره و گران‌قیمت گل‌گهر سیرجان در یکی از دربی‌های لیگ‌برتری کرمان، به تساوی 2 بر 2 رسیدند تا با متوقف‌کردن تیم قلعه‌نویی سرسختی‌شان را نشان بدهند. البته مس کرمان دوباره در هفته پنجم وارد بحرانی کوتاه‌مدت شد و در مازندران، با 2 گل شکست را مقابل نساجی پذیرفت.
نکته مهم در تیم فرزاد حسین‌خانی، بازیکنان تاثیرگذاری هستند که عملکرد چشم‌گیری داشتند و جزو بهترین‌های هفته‌های آغازین فصل به‌شمار می‌روند؛ یکی از این بازیکنان عارف رستمی است که از قضا فصل گذشته در ذوب‌آهن بود اما پس از چند بازی به سکو تبعید شد ولی، این فصل در 4 بازی موفق به ثبت دو گل و یک پاس‌گل شده که 4 امتیاز را برای مس به‌همراه داشته است. همچنین امین کاظیمان با 2 گل‌زده در 5 بازی و محمد قاسمی‌نژاد با 2 پاس‌گل در 4 بازی، تاثیر مستقیمی در نتایج مس داشته‌اند.
البته یکی از مسائلی که در نوع خود بسیار عجیب است بحث جادوگری‌ست که به مس کرمان و سرمربی این تیم فرزاد حسین‌خانی نسبت داده می‌شود. برخی تصاویری از فصل گذشته و همچنین فصل جاری از حسین‌خانی منتشر شده که این مربی پیش از آغاز بازی‌های تیمش بر روی چمن ورزشگاه راه می‌رود و واکنش‌های عجیبی مانند ایستادن برای چند ثانیه در قسمتی از چمن و کوبیدن پا بر روی چمن از خود نشان می‌دهد.
ماجرایی که اذهان عمومی را بر آن می‌دارد که حسین‌خانی و مس با جادوگری پیش می‌روند و برای کسب پیروزی به راه‌حلی پناه برده‌اند که بحث آن همیشه در ایران وجود داشته و برخی خارج از مستطیل‌سبز به‌دنبال موفقیت هستند. موضوعی که واکنش باشگاه مس و حسین‌خانی را نیز به‌دنبال داشته و مدعی شده‌اند راه رفتن بر روی چمن کاملاً طبیعی است و سایر مربیان نیز چنین کارهایی انجام داده‌اند. حسین‌خانی هم گفته جادویی که وجود دارد توسط بازیکنانش در زمین اتفاق می‌افتد و ابراز امیدواری کرده بازیکنان تیمش در تمامی بازی‌ها با یک عملکرد فوق‌العاده، جادویی جدید خلق کنند.
تاریخچه بازی‌های رودررو تیم‌های فوتبال مس کرمان و ذوب‌آهن پس از 8 سال در لیگ‌برتر مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ این دو تیم سال 1398 در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه فولادشهر برابر هم صف‌آرایی کردند که شاگردان مجتبی حسینی در مس 4 بر 2 از سد ذوب‌آهن که تحت‌هدایت علیرضا منصوریان بود گذشتند.
ذوب‌آهن و مس کرمان در تاریخ لیگ‌برتر 16 مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ذوب‌آهن 5 و سهم مس 4 پیروزی بوده است و 7 بازی برنده‌ای نداشته است‌. ضمن اینکه در 8 مصاف این دو تیم در کرمان، 4 بازی مساوی شده، مس 3 بار پیروز شده و سهم ذوب‌آهن فقط یک پیروزی بوده که برای سبزپوشان اصفهان آمار خوبی به‌شمار نمی‌رود.
در 16 تقابل این دو تیم 33 گل ردوبدل شده که مس کرمان 17 گل به‌ثمر رسانده و ذوب‌آهن نیز 16 بار دروازه حریف کرمانی خود را باز کرده است؛ همچنین از این تعداد گل، مس 13 بار در شهر خود و ذوب‌آهن 8 بار در کرمان گلزنی کرده‌اند.
کد خبر 603750

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/374747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری