پیام سپاهان

آخرين مطالب

ارتش سری در کریمه مقالات

ارتش سری در کریمه
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دنیای اقتصاد /کشتی‌‌های جنگی روسی در سواحل کریمه گشت‌‌زنی می‌‌کنند و هواپیماهای جنگی روسی هم از قلمرو آن به پرواز درمی‌آیند؛ شبه‌جزیره‌ای که پس از هشت سال اشغال به یک قلعه یا دژ تبدیل شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، کریمه را «مکان مقدس» و «سرزمین مقدس» روسیه نامیده و یکی از مشاوران ارشد وی هشدار داده است که در صورت حمله به شبه جزیره، اوکراین با «روز قیامت» روبه‌رو خواهد شد. «مایکل شویرتز» و «آنتون ترویانوسکی» در گزارش 17اوت در نیویورک‌تایمز نوشت، اما اوکراین به تازگی از بلوف کرملین یاد کرد. انفجارهای مهیبی روز سه‌شنبه یک انبار موقت مهمات روسیه در کریمه را به لرزه درآورد و این آخرین مورد از سری حملات مخفیانه اوکراین در این شبه جزیره دریای سیاه است که پوتین آن را به‌طور غیرقانونی در سال2014 ضمیمه کرد و اکنون به‌عنوان یک مکان حیاتی برای روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یک مقام ارشد اوکراینی که نخواست نامش فاش شود، گفت که یک واحد نظامی نخبه اوکراینی که در پشت خطوط دشمن فعالیت می‌‌کرد، مسوول این انفجارها بود. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که این رویداد یک «عمل خرابکارانه» است. این سخن در حقیقت اعتراف مهمی است به اینکه جنگ در حال گسترش به جایی است که کرملین آن را قلمرو روسیه می‌‌داند. حملات اوکراین به کریمه تاکیدی است بر تاکتیک‌‌های نظامی تهاجمی و فزاینده این کشور، زیرا دولت کی یف به سلاح‌‌های دوربرد غربی و نیروهای ویژه برای حمله به پشت جبهه، مختل کردن خطوط تدارکاتی روسیه و مقابله با مزیت‌های روسیه در تجهیزات متکی است.این حملات همچنین نشان‌دهنده چالشی رو به رشد برای پوتین و بر جایگاه سیاسی پوتین در داخل روسیه است.
در قاموس روس‌ها، هیچ اقدامی در تمام دوران 22ساله حکمرانی پوتین به اندازه ضمیمه کردن کریمه به روسیه در میان روس های هوادار کرملین باعث سرخوشی نشده است؛ اقدامی که چهره او را به‌عنوان رهبری که جایگاه روسیه را به‌عنوان یک قدرت بزرگ احیا می کند، تثبیت کرد. در آستانه تهاجم تمام‌عیار زمستان گذشته، این کریمه بود که پوتین بارها از آن به‌عنوان تهدید امنیتی وجودی یاد کرد و هشدار داد که تلاش اوکراین (با حمایت غرب) برای بازپس‌گیری این شبه‌جزیره با استفاده از زور می‌تواند منجر به جنگ مستقیم بین روسیه و ناتو شود. تا ماه جاری، کریمه به خوبی در برابر حملات اوکراین محافظت می‌شد. حتی پیشرفته‌‌ترین سیستم‌‌های تسلیحاتی اوکراین بُردی برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در آنجا نداشتند و هواپیماهای این کشور نیز قادر به نفوذ به پدافند هوایی روسیه در شبه جزیره نبودند.
اما در هفته‌های اخیر بارها و بارها انفجارهایی در این شبه‌جزیره رخ داده است. در 31ژوئیه، روسیه جشن روز نیروی دریایی خود را در شهر بندری سواستوپل (پس از حمله یک هواپیمای بدون سرنشین که شش نفر را مجروح کرد) لغو کرد. هفته گذشته، مجموعه‌ای از انفجارها در یک فرودگاه نظامی در جنوب کریمه، بخش زیادی از نیروی هوایی و انبارهای مهمات هنگ چهل و سوم ناوگان دریایی دریای سیاه را از بین برد و مسافران ساحلی به سرعت به دنبال سر پناه رفتند. به گفته یک مقام اوکراینی، این حمله تا حدی توسط افسران نیروهای ویژه که با جنگجویان پارتیزان محلی همکاری داشتند، انجام شد. مقامات روسی گفتند که در حمله روز سه‌شنبه، حداقل دو غیرنظامی زخمی شدند و خطوط برق، خطوط راه آهن و خانه‌ها در انفجارهای متعدد در روستای «مایسکویه» آسیب دیدند.حدود 3هزار نفر از این منطقه تخلیه شدند و ساکنان محلی کریمه گفتند که مقامات آنجا هشدار «تهدید تروریستی سطح زرد» را اعلام کرده‌اند و مردم هنگام ورود به پارک‌ها و ساختمان‌های عمومی تفتیش می‌شوند.
تجزیه و تحلیل نیویورک تایمز از چندین عکس و ویدئو، آتش‌سوزی بزرگی را در غرب مایسکویه در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد و تصاویر ماهواره‌ای هم دودی را نشان می‌دهد که از همان محل بلند می‌شود. فیلم‌‌هایی که عابران قبل از انفجارها گرفته‌‌اند و توسط تایمز تایید شده است، خودروهای نظامی پارک‌شده در روستای مجاور را نشان می‌‌دهد، از جمله مواردی که به نظر می‌‌رسد راکت‌اندازهای متحرک چندگانه منقش به «Z» باشد که روسیه از آن برای شناسایی نیروهای خود استفاده می‌‌کند. در حدود 11مایلی از محل انفجارها، یک پست ترانسفورماتور در شهر «ژانکوی» نیز در آتش سوخت.علت مشخص نبود؛ اما این در نزدیکی سایت دیگری بود که در آن از صدها خودروی نظامی روسیه در هفته‌های قبل فیلمبرداری شده بود. قبل از آن انفجارها، نشانه‌هایی وجود داشت دال بر اینکه مردم در شبه جزیره (که روزگاری یک مکان محبوب برای تعطیلات بود) در حال جابه‌‌جا شدن هستند. خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد که رکورد 38 هزار خودرو در روز دوشنبه در هر دو جهت این پل 12مایلی که کریمه و روسیه را به هم وصل می‌کند، شکسته شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/372030/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری