پیام سپاهان

آخرين مطالب

ضبط پاسپورت ترامپ مقالات

ضبط پاسپورت ترامپ
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دنیای اقتصاد /وزارت دادگستری روز دوشنبه با علنی کردن مفاد حکم تفتیش که برای توجیه بازرسی از خانه دونالد جی.ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا استفاده شده بود، مخالفت کرد و گفت که انتشار آن «مراحل تحقیقاتی آینده» را به خطر می‌اندازد و احتمالا همکاری با شاهدان را به مشکل می‌‌اندازد.
به نوشته روزنامه نیویورک‌‌تایمز، در یک درخواست 13صفحه‌‌ای که در یک دادگاه فدرال در جنوب فلوریدا در پاسخ به درخواست نیویورک‌تایمز و سایر سازمان‌های خبری مبنی بر علنی کردن مدارک موجود در این یافته‌ها ثبت شده است، دادستان‌‌ها پیشنهاد کردند که وزارتخانه باید تحقیقات گسترده و فشرده‌‌ای را انجام بدهد و نیاز است که این تحقیقات ادامه پیدا کند. دادستان‌‌ها مصاحبه با شاهدان را در ارتباط با تحقیقات درباره نگهداری اسناد توسط ترامپ تایید کردند. آنها همچنین نوشتند که انتشار این سند می‌‌تواند ادامه تحقیقات را به خطر بیندازد. دادستان‌ها نوشتند: «افشای مفاد حکم تفتیش در این مرحله همچنین احتمالا همکاری آتی توسط شاهدانی را که ممکن است به پیشرفت این تحقیقات کمک کنند، کاهش دهد.» آنها افزودند که انتشار محتوای حکم تفتیش می‌‌تواند به «سایر تحقیقات برجسته» نیز آسیب برساند.
یکی از دلایل پیشنهادی دولت برای عدم انتشار حکم تفتیش، حفظ هویت شهود در برابر تهدید به مرگ بود. روز دوشنبه، دادستان‌‌های پنسیلوانیا اتهاماتی را علیه مردی که متهم به تهدید مکرر به قتل ماموران اف‌‌بی‌‌آی کرده بود، اعلام کردند. این فرد ماموران را پس از تفتیش خانه ترامپ تهدید به مرگ کرده بود. یک قاضی که حکم بازرسی را امضا کرده است، یعنی بروس ای.راینهارت، در نهایت تصمیم خواهد گرفت که آیا مفاد حکم تفتیش باید منتظر شود یا نه؟ مشخص نیست که او چه زمانی درباره درخواست رسانه‌های خبری تصمیم می‌‌گیرد.
پس‌لرزه‌های قانونی و سیاسی ناشی از تفتیش هنوز یک هفته پس از اقدامات اف‌‌بی‌‌آی طنین‌‌انداز است. هنگامی که رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا در باشگاه خود در بدمینسترِ نیوجرسی، حضور داشت، ماموران در استراحتگاه او ظاهر شدند و دست به تفتیش خانه او زدند. ترامپ که مریک بی.گارلند، دادستان کل آمریکا را به انجام یک «اقدامی واهی» با انگیزه سیاسی متهم کرده است، روز دوشنبه در پستی در «تروث سوشال»، پلتفرم آنلاینی که او تاسیس کرده است، ادعا کرد که دولت سه پاسپورت او را ضبط کرده است. به گفته ایوان کُرکُران، یکی از وکلای رئیس‌‌جمهور سابق، تا اواخر روز دوشنبه، وزارت دادگستری این اشتباه را پذیرفت و با تیم حقوقی ترامپ تماس گرفت تا این سه گذرنامه را پس بگیرد - دو گذرنامه منقضی شده و سومین گذرنامه دیپلماتیک همچنان فعال است.
در بیانیه‌‌ای که اواخر روز دوشنبه، اف‌‌بی‌‌آی نوشت: «رویه‌های تفتیش و توقیف را به دستور دادگاه دنبال می‌‌کند، سپس اقلامی را که نیازی به نگهداری برای اجرای قانون ندارند، برمی‌‌گرداند.» گارلند هفته گذشته با انتشار حکمی که برای تفتیش باشگاه خصوصی ترامپ استفاده شده بود، موافقت کرد؛ اما در برابر تلاش‌‌ها برای علنی کردن مفاد اصلی حکم تفتیش که سندی بسیار حساس‌‌تر بوده، مقاومت کرده است. این به آن دلیل صورت گرفته که ممکن است شواهد جرم از بین برده شود.
تحقیقات دوم دردسرساز شد
تحقیقات درباره سوءاستفاده از اسناد دولتی، درحالی‌که ماه‌ها در جریان بود، به اندازه تحقیقات گسترده وزارتخانه درباره حمله به ساختمان کنگره که در آن نیز رئیس‌‌جمهور سابق متهم به تحریک شورشیان است، مهم تلقی نمی‌‌شد. بر اساس حکم بازرسی که روز جمعه علنی شد، ماموران فدرال اسناد فوق محرمانه را هنگام تفتیش اقامتگاه ترامپ در هفته گذشته به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره نقض احتمالی قانون جاسوسی و سایر قوانین پیدا کردند. چهار نفر با اطلاع از این اسناد گفتند که حداقل یکی از وکلای ترامپ در ماه ژوئن بیانیه‌‌ای کتبی را امضا کرد که در آن تاکید شده است تمام موادی که تحت عنوان طبقه‌‌بندی شده و در جعبه‌هایی در انباری در مارالاگو نگهداری می‌‌شدند، به دولت بازگردانده شده‌‌اند. حتی زمانی که رئیس‌‌جمهور سابق اقدام به ضدحمله کرد، جزئیات جدیدی از اینکه چگونه ترامپ و حلقه نزدیکش هنجارها و احتمالا قوانین حاکم بر رسیدگی به سوابق دولتی را زیر پا گذاشتند، ظاهر شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371919/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

حضور 5 بانوی ووشو کار سپاهانی در رقابت‌های جام جهانی

برگزاری 40 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 12

خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند

یک فوتی در تصادف محور ارومیه - مهاباد

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن

دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف با فرمانداران تعامل کنند

پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند

جایزه کتاب سال فراخوان داد

گیتی آذرپی درگذشت

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!

بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش

جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم

بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست

طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است

تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

قیمت طلا و سکه کاهشی می شود؟

امام صادقی ها باید مسئولیت فقر را بر عهده بگیرند/ رشد 6درصدی ادعایی دولت رئیسی پس کجاست؟

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم

(ویدیو) مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان

شرکت 28 کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان

هوای 4 شهر اصفهان قابل قبول است

4 فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه 5 اصفهان

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

کی بود کی بود من نبودم؟!

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز