پیام سپاهان

آخرين مطالب

طرح‌های پنجگانه کرامت در 104 محله استان اصفهان اجرا می‌شود اجتماعی

طرح‌های پنجگانه کرامت در 104 محله استان اصفهان اجرا می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار ناصر چاوشی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران مسأله محوری و پیامدمحوری را 2 راهبرد فعالیت‌های اجتماعی بسیج دانست و گفت: طرح‌های اجتماعی بسیج مبتنی بر رصد و برآوردهای آسیب‌های اجتماعی و شناسایی مسایل دارای اولویت اجرا می‌شود و از سوی دیگر لازم است این طرح‌ها پیامد و نتایج ملموس داشته باشد.
وی ادامه داد: کاهش اعتیاد، افزایش ازدواج، فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش جمعیت، کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده، حاشیه نشینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی از جمله مسایل دارای اولویت در حوزه اجتماعی هستند.
مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌های کرامت از سال گذشته در 104 محله با جمعیتی حدود 950 هزار نفر که عمدتا در حاشیه شهر ساکن هستند اجرا می‌شود و از این تعداد 22 محله در حاشیه شهر اصفهان قرار دارند.
وی ادامه داد: طرح‌های کرامت در پنج عرصه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان، ایجاد اشتغال پایدار، عمران و سازندگی و امنیت مردم پایه دنبال می‌شود.
چاوشی به برنامه‌های بسیج در حوزه ازدواج، جمعیت و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت : در این راستا دومین طرح ازدواج آسان در خصوص فرهنگ سازی و تسهیل ازدواج آسان با هدف کمک به افزایش کمی و کیفی ازدواج‌ها و فرهنگ سازی برای ازدواج آسان در سطح استان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه نباید ازدواج هیچ زوجی به خاطر جهیزیه به تاخیر افتاد، افزود: در همین راستا طرح جهیزیه از سال 98 در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در دستور کار قرار گرفته و در این مدت یک هزار 650 سری جهیزیه با 20 قلم کالای اساسی تولید داخل و در سطح استان توزیع شد و افراد با داشتن عقدنامه و تایید نیاز از سوی دستگاه‌های مسوول، فارغ از اینکه فرد عضو بسیج باشد یا نباشد، امکان استفاده از این خدمات را داراست.
مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اظهار کرد: فعالیت شبکه مشاوران و کلینیک‌های خانواده از سال گذشته آغاز شده است و پنج کلینیک خانواده در شهرهای اصفهان، کاشان، لنجان، برخوار و شاهین شهر مشغول به ارایه خدمات مشاوره‌ای و کارگاهی در خصوص روابط زوجین، روابط فرزندان، پیشگیری از اعتیاد، تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده هستند.
وی به طرح‌های بهداشتی و درمانی بسیج استان اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات بهداشتی درمانی در قالب طرح «لبخند کرامت» از ابتدای تیرماه و دهه کرامت در 30 نقطه و محلات کرامت آغاز شده و تا 11 شهریورماه به مدت 70 روز ادامه خواهد داشت.
چاوشی اضافه کرد: در قالب این طرح‌ با بهره‌گیری از ظرفیت های جهادی و پزشکان استان انواع خدمات دندانپزشکی، مشاوره تحصیلی و خانواده، روانشناسی، مامایی، کودکان، بازی‌های بومی محلی، جشن‌ها و مسابقه‌های مناسبتی، آرایشگری ویژه برادران، آموزش دوخت چادر ویژه زنان در این مناطق ارایه می‌شود.
وی با اشاره به بازخورد خوب این طرح‌ها تصریح کرد: استقبال مردم از طرح‌ها به گونه‌ای است که در برخی مواقع 700 نفر در یک روز خدمات دریافت کرده‌اند یا 200 نفر در یک روز از خدمات دندانپزشکی استفاده کرده‌اند و امیدواریم در نیمه دوم سال، بخش دوم طرح اجرا شود.
مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انسانی مورد نیاز این طرح به صورت جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیجیان و نیروهای جهادی استان تامین می‌شود، افزود: مواد اولیه طرح نیز با همکاری بسیج، خیرین و پزشکان استان تامین می‌شود و مردم هیچ هزینه‌ای بابت این خدمات پرداخت نمی‌کنند، البته همکاری دستگاه‌های مسوول از جمله دانشگاه علوم پزشکی در تامین امکانات از قبیل یونیت‌های دندانپزشکی افزایش کمی و کیفی خدمات موثر است.
وی با اشاره به خدمات بسیج در حوزه مقابله و کاهش اعتیاد به مواد مخدر، اظهار کرد: در همین راستا اردوگاه کرامت ماده 16 مبارکه با ظرفیت 250 نفر از مرداد 1399 با هدف بازپروری معتادان متجاهر راه‌اندازی شد.
چاوشی گفت: معتادان متجاهر در این مراکز طرف مدت 3 تا 6 ماه غربالگری، سم‌زدایی، توان افزایی، مهارت آموزی را دنبال می‌کنند و همزمان طرح صیانت و ارتباطات خانواده‌ تا به منظور پیوند زدن با خانواده، جامعه‌پذیری، خانواده‌پذیری انجام می‌شود و پس از بازیابی جسمی و روحی به کانون جامعه باز می‌گردند.
وی با بیان اینکه این مرکز ویژه آقایان است گفت: تا کنون یک هزار و 226 نفر از خدمات مرکز بهره گرفته‌اند و 300 نفر در صف انتظار قرار دارند و افزون بر این با توجه به اینکه برخی معتادان متجاهر زن در جامعه هستند، هیچ مرکزی برای نگهداری آنها وجود ندارد و لازم است دستگاه‌های مسوول در این زمینه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.
مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به برنامه‌های بسیج در حوزه عفاف و حجاب و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای اندک ولی به صورت سازمان یافته و اقدامات رسانه‌ای با عقبه جریانات وابسته به بیگانگان در صدد قبح‌زدایی در خصوص پوشش و حجاب و عفاف دارند و مردم شهید پرور استان به این امر راضی نیستند.
وی اضافه کرد: در همین راستا طرح افزایش نظارت اجتماعی و مطالبه‌گری با تشکیل 200 گروه تذکر لسانی در قالب تفاهم نامه بسیج فرمانده انتظامی و دادگستری استان دنبال می‌شود.
چاوشی تاکید کرد: هدف اقدامات ایجابی، اقناعی و فرهنگی از فروردین امسال دنبال شده است و این گروه‌ها با اقدامات ایجابی از جمله تبیین فلسفه حجاب، دعوت افراد به حجاب از طریق دادن هدیه‌های فرهنگی و گفتگوهای دوستانه در صدد نهادینه کردن حجاب در جامعه هستند.
وی به بخش دیگری از برنامه بسیج در حوزه حجاب و عفاف اشاره و تصریح کرد: 26 دستگاه متولی حجاب و عفاف هستند؛ ولی متاسفانه برخی به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند و لازم است مطالبه‌گری مردم از این دستگاه‌ها دنبال شود که در این حوزه نیز بسیج وارد عمل شده است.
مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمانهای مردم‌نهاد حمایت از تلاش‌های این تشکل‌ها در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و ارتقای شاخص‌های اجتماعی از دیگر رویکردهای اجتماعی سپاه استان است که پیش‌از این وجود داشته و گسترش داده خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین ایجاد پلی ارتباطی برای تقویت تعامل بین دستگاه‌های رسمی، تشکل‌های مردمی و هم‌افزا کردن ادارات و سازمان‌ها در راستای اهداف نظام اسلامی و اثر بخشی بیشتر در سطح جامعه از دیمر رویکردهای اجتماعی سپاه استان اصفهان است.
برچسب‌ها آسیب های اجتماعی اصفهان سازمان بسیج مستضعفان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

کاشت 200 اصله نهال در گلپایگان

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی