پیام سپاهان

آخرين مطالب

‌‌‌ انهدام کامل باندهای سرقت مسلحانه اصفهان در 4 ماهه نخست سال اجتماعی

‌‌‌ انهدام کامل باندهای سرقت مسلحانه اصفهان در 4 ماهه نخست سال
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام کامل باندهای سرقت مسلحانه در 4 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش ورود مواد مخدر به استان اصفهان بودیم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به وضعیت امنیتی استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه استان اصفهان از امنیت خوبی برخوردار است و با تعاملات‌ موجود بین دستگاه‌های امنیتی و عزم جدی پلیس، در ارتباط با مهار جرایم دستاوردهای بزرگی در 4 ماهه اول سال داشتیم و نسبت به میانگین کشوری در شرایط بهتری قرار داریم.
وی در مورد موفقیت‌‌های پلیس در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: در سال جاری برخورد پلیس آگاهی با پایگا‌ه‌های سرقت یک و نیم دهم درصد و میزان دستگیری سارقان 2.7 درصد افزایش داشته است. متاسفانه در سال جاری روند سرقت در استان برخلاف دو سال گذشته افزایشی بوده و حدود 3.7 درصد رشد داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: طبق دستورالعمل شورای امنیت کشور، سهم دستگاه‌ها در کنترل سرقت باید دیده شود و دستگاه‌های مختلف خودشان را در برابر حقوق مردم پاسخگو ببینند. متأسفانه روند سرقت در حوزه برخی دستگاه‌ها مثل مخابرات افزایش پیدا کرده و بیت‌المال آسیب می‌بیند اما برخی از دستگاه‌های مسئول همیت لازم برای پیشگیری و کنترل سرقت و دفاع از بیت‌المال را ندارند.
وی با بیان اینکه در حوزه جرایم خشن، آمار سرقت به‌ عنف در چهار ماه گذشته تغییر چندانی نداشته اما کشف به وقوع با کاهش 33 درصدی مواجه بوده است. متاسفانه آمار سرقت مسلحانه در سطح استان نسبت به سال قبل افزایشی بوده اما خوشبختانه پلیس کل باندهای فعال سطح استان در 4 ماهه گذشته را دستگیر کرده و کشف به وقوع در حوزه سرقت مسلحانه 51 درصد افزایش داشته است‌.
میرحیدری در ادامه یادآور شد: در حوزه جعل اسناد آمار جرایم با کاهش 16 درصدی روبه‌رو بوده است.
وی ابراز نگرانی از روند رو به رشد جرائم جنایی در سطح استان، گفت: متاسفانه آمار جرایم جنایی و قتل در سطح استان با افزایش 50 درصدی مواجه بوده و این روند نگران کننده است اما عملکرد پلیس آگاهی نیز در این مدت موفقیت‌آمیز بوده و میزان کشف جرایم جنایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان پیرامون حوزه آدم‌ربایی متذکر شد: بیشتر جرایم اتفاق افتاده در حوزه آدم‌ربایی بر اثر نزاع بوده و خانواده‌ها باید حساسیت بیشتری نسبت به رفتار و عملکرد فرزندان‌شان نشان دهند.
وی افزود: در حوزه تجاوز به عنف میزان آمار وقوع 23 درصد و کشف به وقوع آن 8 کاهش داشته است.
میرحیدری در تشریح عملکرد پلیس فتا در 4 ماهه نخست سال گفت: پلیس فتا در این مدت حدود هزار و 307 سایت مجرمانه در فضای مجازی رصد و شناسایی شد که این میزان نسبت به مدت مشابه 29 درصد کاهش داشته است. پلیس فتا در 4 ماهه نخست سال 6 طرح عملیاتی را اجرا کرده و در این مدت 886 سایت مجرمانه به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان افزود: پلیس فتا در این مدت 394 سایت مجرمانه در ارتباط با خرید و فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی شناسایی کرده که 239 مورد از این سایت‌ها بسته شدند. عملکرد پلیس فتا در این مدت گویای عزم جدی پلیس در برخورد با ناهنجاری‌ها، جرائم و تبلیغات مسموم موجود در فضای مجازی است.
وی پیرامون اقدامات پلیس فتا در راستای کنترل مشاغل در فضای مجازی گفت: پلیس فتا در راستای نظارت بر مشاغل و واحدهای صنفی در فضای مجازی در چهار ماه گذشته از 811 واحد بازدید به عمل آورده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این روند رسیدگی به پرونده‌های جرائم سایبری در چهار ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه 11 درصد افزایش داشته است که عزم جدی پلیس در برخورد با مجرمان سایبری را نشان می‌دهد.
میرحیدری پیرامون میزان کلاهبرداری‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: آمار کلاهبرداری‌‌های رایانه‌ای نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش پیدا کرده است اما متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی با رشد 80 درصدی مواجه هستیم که این آمار کشوری است و مردم باید در این مورد هوشیاری بیماری به خرج دهند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون اقدامات پلیس در خصوص مبارزه با مواد ‌مخدر در سطح استان گفت: پس از تغییرات شکل گرفته در منطقه، روند تولید مواد مخدر تغییر پیدا کرده و از کشت خشخاش و مواد سنتی، متاسفانه به سمت تولید مواد صنعتی رفته‌اند و به همین ورود مواد‌ مخدر در سطح بین‌المللی و کشور روند کاهش داشته و این شرایط منجر به کاهش 50 درصدی ورود مواد مخدر به استان شده است.
وی در این زمینه متذکر شد: پلیس مبارزه با مواد مخدر طی 4 ماه نخست سال بیش از 11 تن مواد مخدر در سطح استان کشف کرده که به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین و شیشه بیشترین سهم را در آن دارند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 50 درصدی هستیم.
میرحیدری با بیان اینکه پلیس اصفهان در بحث فعال‌سازی کمپ ماده 16 در جهت جمع‌آوری معتادین متجاهر دچار مشکل است، افزود: ادامه این وضعیت شرایط ما را سخت‌تر نیز می‌کند، اغلب معتادین متجاهری که در سطح استان رها شده‌اند، اصفهانی نیستند و این می‌تواند برای استان مشکلات متعددی را ایجاد کند اما متاسفانه مجوز جمع‌آوری این معتادین را به ما ندادند.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در ماده 16 استفاده کرد تا بتوان این زشتی‌ها را از سطح جامعه جمع‌آوری نمود‌، دولت موظف است که معتادین متجاهر را از سطح جامعه جمع‌آوری کرده و پس از درمان و بازپروری، این افراد را مورد حرفه‌آموزی قرار دهد و وظایف دستگاه‌ها در این مورد مشخص شده است. اما این ظرفیت در استان به طور کامل مشخص نشده و محل نگهداری این افراد به طور موقت است. اگر بستر لازم آماده شود، کمتر از 72 ساعت همه معتادین متجاهر را جمع آوری خواهیم کرد.
میرحیدری با ابراز رضایت از عملکرد پلیس اقتصادی استان ، گفت: عملکرد پلیس امنیت استان قابل ستایش است و در طول چهار ماهه نخست سال بیش از 2 هزار و 275 میلیارد ریال کالای قاچاق در سطح استان کشف کرده‌اند.
وی با بیان اینکه میزان کالاهای قاچاق مکشوف شده در استان با افزایش 10 درصدی مواجه بوده، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های متشکل شده در حوزه قاچاق کالا 58 و پرونده‌های بالاتر از 100 میلیون تومان حدود 44 درصد افزایش داشته‌اند. همچنین تعداد متهمین دستگیر شده در حوزه قاچاق کالا 12 درصد و میزان خودروهای توقیف شده حامل کالای قاچاق 51 درصد رشد داشته‌اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره در تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی استان با محتکران کالا گفت: پلیس امنیت اقتصادی در 4 ماهه گذشته بیش از 5 هزار میلیارد ریال کالای احتکار شده را کشف کرده که نسبت به مدت مشابه 170 درصد رشد داشته است. در همین خصوص میزان کشفیات احتکار شده نسبت به سال گذشته بیش از 157 درصد افزایش پیدا کرده است.
میرحیدری با اشاره به عملکرد خوب پلیس راهور استان گفت: پلیس راهور استان اصفهان سال گذشته در بین سایر استان‌ها رتبه دوم و کلان‌شهر اصفهان در بین سایر شهرهای کشور رتبه نخست را به دست آورده است.
وی با بیان اینکه در تصادفات درون‌شهری میزان تلفات جانی حدود 20 درصد کاهش یافته، افزود: متاسفانه با وجود کاهش تلفات جانی در تصادفات درون‌شهری، باز هم میزان تلفات در این حوزه بسیار بالا است به ویژه میزان تصادفات با موتورسیکلت رشد داشته و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی انجام داد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش آمار مجروحین ناشی از تصادفات درون شهری خاطرنشانکرد: در همین زمینه آمار تصادفات منجر به جرح نیز حدود 2 درصد کاهش داشته اما با این وجود همچنان میزان تصادفات بسیار بالاست و آمار مجروحین ناشی از تصادفات نسبت به جانباختگان بیش از 55 برابر بیشتر است. بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی، در تصادفات امسال خودروی سواری با 35 درصد و موتورسیکلت با 39 درصد بیشترین نقش را داشته‌‌اند.
میرحیدری در ارتباط با میزان تصادفات جاده‌ای متذکر شد: میزان تصادفات برون‌شهری در 4 ماهه نخست سال 31 درصد افزایش داشته است. میزان جانباختگان در صحنه تصادفات در همین مدت 22 درصد کاهش یافته اما تصادفات منجر به خسارت حدود 58 رشد کرده است.
وی با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات در آزادراه اصفهان- کاشان گفت: میزان تصادفات آزادراه اصفهان- کاشان بسیار نگران کننده است. متاسفانه شرکت‌های مجری نیوجرسی‌ لازم بین آزادراه نصب نشده و راننده‌ها به دلیل خواب‌ آلودگی از بین گاردریل‌ها رد شده و تصادف می‌کنند.
فرمانده انتظامی استان درباره اقدامات انجام شده پیرامون سهولت صدور گذرنامه برای زائرین اربعین گفت: 55 درصد ثبت‌نام‌ها به صورت اینترنتی بوده و مابقی آن به صورت حضوری صورت می‌گیرد. ساعات کاری دفتر پلیس 10+ برای صدور گذرنامه تا ساعت 22 شب افزایش پیدا می‌کند و حتی اگر در روزهای تعطیل نیز مراجعه کننده داشته باشند، موظف به فعالیت هستند.
انتهای پیام/170/ح

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371800/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

واکنش امیرعبداللهیان به حوادث اصفهان: سلاح‌هایشان شبیه اسباب‌بازی بچه‌هایمان بود

(تصویر) سی‌ان‌ان سند رو کرد؛ پایگاه هوایی اصفهان آسیبی ندیده است

لحظه به لحظه با بورس / افزایش 61 هزار واحدی شاخص کل

استان‌های همجوار اصفهان در معرض ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاوخونی

عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی اسپیدی در اصفهان

هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه | واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

افزایش تسهیلات شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌های برقی در سال جاری

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مالیات بر عایدیِ سرمایه در انتظار مجلسی‌ها

موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود

فیلم| درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان!

امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند

نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی / وزیر امنیت اسرائیل: مسخره و بی‌خاصیت بود

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

بستر مردمی تکریم منزلت معلم باید فراهم شود

نواختن زنگ اقتدار ایران اسلامی در مدارس استان اصفهان

هفت نکته درباره اتفاقات اصفهان و ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

جمع‌آوری اقلام حجیم قابلیت جدید اصپاک در اصفهان/ خبرهای خوش در راه است

فرمانده سپاه اصفهان: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشور‌ها خبر دادیم

فرار سارقان موتور سیکلت بی نتیجه بود

توضیح امیرعبداللهیان درباره حادثه اصفهان: سلاح‌های مورد استفاده اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آن‌ها بازی می‌کنند!

از ظرفیت شهروندان استفاده می‌کنیم

یک‌صد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد

رشد 61 هزار واحدی صبحگاهی بورس

تسنیم: آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در حادثه اصفهان کذب است

توضیح امیرعبداللهیان درباره حادثه اصفهان: سلاح‌های مورداستفاده اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آن‌ها بازی می‌کنند!

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است

بازدید دانشجویان از دستاوردهای صنعتی اصفهان

تسنیم: آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان کذب است

قوی سپید میزبان زردپوشان نصف جهان

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

حذف کامل کروکی های کاغذی تا پایان خرداد ماه

غرق‌شدگی مردی جوان در اصفهان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در 1403

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد