پیام سپاهان

آخرين مطالب

چگونه عملکرد گوشی قدیمی خود را بهبود ببخشیم؟ علمی

چگونه عملکرد گوشی قدیمی خود را بهبود ببخشیم؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اقتصاد آنلاین / در صورتی که هنوز تاریخ انقضاء سیستم عامل دستگاه شما فرا نرسیده باشد، می‌توانید برای صرفه جویی در عمر باتری، بهبود سرعت و کاهش فرسودگی گوشی اندرویدی یا آیفون قدیمی خود روش‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، را دنبال کنید.
سامسونگ به تازگی از جدیدترین گوشی‌های تاشو گلکسی خود رونمایی کرده است. رویداد آیفون اپل نیز معمولا در اواخر سپتامبر برگزار می‌شود و به دنبال آن گوشی پیکسل گوگل معرفی می‌شود. در چنین مواقعی بسیاری از افراد وسوسه می‌شوند تا گوشی هوشمند خود را به محصولات جدید ارتقاء دهند.
در صورتی که هنوز تاریخ انقضاء سیستم عامل دستگاه شما فرا نرسیده باشد، می‌توانید برای صرفه جویی در عمر باتری، بهبود سرعت و کاهش فرسودگی گوشی اندرویدی یا آیفون قدیمی خود مراحل زیر را دنبال کنید:
1- سازگاری نرم افزار را بررسی کنید
در پاییز معمولا آخرین نسخه‌های نرم‌افزار اندروید و iOS اپل عرضه می‌شوند. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند دستگاه‌های قدیمی را دوباره احیا کنند و افزایش امنیت و رفع مشکلات دستگاه را به همراه داشته باشند.
آیفون: در حال حاضر آیفون 6 اس (منتشر شده در سال 2015) و دستگاه‌های جدیدتر از آن از iOS 15.6 پشتیبانی می‌کند. با این حال، iOS 16 که در ماه سپتامبر با ویژگی‌های جدیدی مانند متن قابل ویرایش در iMessage در دسترس قرار می‌گیرد، پشتیبانی از مدل‌های قدیمی‌تر را متوقف خواهد کرد. فقط آیفون 8 (منتشر شده در سال 2017) و جدیدتر از آن، این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد. لیست کاملی از دستگاه‌های پشتیبانی شده در نسخه پیش نمایش iOS 16 اپل منتشر شده است.
اندروید: به روز رسانی های سیستم و امنیتی در دستگاه‌های اندرویدی بصورت جداگانه انجام می‌شوند. می‌توانید نسخه اندروید دستگاه خود را از قسمت Settings بررسی و به روزرسانی نمایید. دستگاه‌های سامسونگ سه ساله (گلکسی S20 یا بالاتر) و چهارساله (گلکسی S21 و جدیدتر) به روز رسانی سیستم عامل اندروید و یک سال دیگر به روز رسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد. گوگل نیز به روز رسانی های سیستم و امنیتی کاربران پیکسل را تضمین کرده است.
2- عادات شارژ خود را ارزیابی کنید
اگر کابل آسیب دیده یا فرسوده دارید، آن را تعویض کنید. تجهیزات شارژ معمولا استرس زیادی را تحمل می‌کنند؛ وصل شدن مکرر، خم شدن شدید، تکان‌های مداوم و ... می‌تواند به باتری دستگاه شما آسیب بزند. دریافت پیکربندی جدید می‌تواند دستگاه شما را کارآمدتر و بصورت ایمن‌تر شارژ کند. اگر دستگاه شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را نیز در نظر بگیرید. شارژر‌های بی‌سیم دستگاه‌ها را کندتر شارژ می‌کنند، اما استرس کابل‌های شارژ را کاهش می‌دهند.
گوشی‌هایی که باتری‌های قدیمی‌تری دارند، اغلب دچار کندی می‌شوند. باتری‌ها را زمانی تعویض کنید که حداکثر ظرفیت آنها، به زیر 80 درصد برسد. باتری‌های لیتیوم یونی، که در تلفن‌های همراه و اکثر وسایل الکترونیکی دیگر وجود دارند به مرور زمان آسیب می‌بینند و نحوه شارژ یا استفاده از باتری می‌تواند این تخریب را تسریع کند. شارژ مکرر باتری تا 100 درصد یا استفاده از تلفن با باتری زیر 15 درصد برای سلامت باتری شما خوب نیست. بسیاری از تلفن‌ها اکنون تنظیماتی برای نظارت و بهبود عمر باتری دارند:
آیفون: ابتدا به Settings > Battery > Battery health رفته و سپس Optimized Battery Charging را برای کاهش زمان مصرف باتری روشن کنید.
سامسونگ: ابتدا به Settings > Device care > Optimize now بروید. گوشی‌های گلکسی دارای گزینه Protect Battery هستند که شارژ را در 85 درصد محدود می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی به Settings > Battery & device care > Battery > More battery settings > Protect battery بروید. به یاد داشته باشید که با فعالسازی این قابلیت، عمر باتری را افزایش می‌دهید، اما پس از هر بار شارژ، از میزان شارژ باتری کمتری برخوردار خواهید بود.

پیام سپاهان

3- سرعت دستگاه خود را افزایش دهید
کندی دستگاه‌ها می‌تواند نتیجه باتری‌های قدیمی‌تر باشد. در سال 2017، اپل اعلام کرد که به عمد سرعت گوشی‌های دارای باتری قدیمی‌تر را کاهش داده است تا از خاموش شدن غیرمنتظره آن‌ها جلوگیری کند. به طور معمول، باتری‌ها پس از دو یا سه سال یا حدود 500 چرخه شارژ، عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. هنگامی که درصد سلامت باتری به کمتر از 80 درصد ظرفیت اولیه آن می‌رسد، تعویض باتری می‌تواند عملکرد دستگاه بهبود ببخشد.
آیفون: برای مشاهده ظرفیت باتری دستگاه خود به Settings > Battery > Battery Health بروید.
اندروید: هیچ ویژگی داخلی برای این کار وجود ندارد. اما می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالثی مانند AccuBattery و MacroPinch برای نمایش اطلاعات دستگاه خود استفاده کنید.
نرم افزار گوشی‌های آیفون در هنگام کار با باتری‌های قدیمی، برای جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه سرعت خود را کاهش می‌دهد. یک باتری جایگزین بین 50 تا 70 دلار قیمت دارد و می‌تواند عملکرد دستگاه شما را بهبود ببخشد.
این نکات نیز می‌تواند عملکرد دستگاه شما را افزایش دهند:
• گوشی خود را هر دو روز یکبار ریستارت کنید. روشن گذاشتن تلفن برای مدت طولانی می‌تواند باعث تجمع حافظه غیرقابل استفاده و ایجاد خطا شود.
• فضا را آزاد کنید. تلفن خود را به عنوان یک دفتر در نظر بگیرید. وقتی پر از وسایل است، حرکت کردن سخت‌تر می‌شود. ببینید چه چیزی در تنظیمات دستگاه شما، فضای ذخیره‌سازی را اشغال کرده است. رسانه‌های غیر ضروری را حذف کنید و از یک سرویس ابری برای ذخیره سازی تصاویر خود استفاده نمایید.
• از اجرای برنامه‌ها در پس زمینه جلوگیری کنید. اجرای بیش از حد برنامه‌ها عملکرد دستگاه شما را ضعیف می‌کند. به‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه را در دستگاه خود غیر فعال کنید.
• از وب سایت‌ها به جای برنامه‌ها استفاده کنید. برنامه‌ها نه تنها فضا را اشغال می‌کنند، بلکه می‌توانند در پس‌زمینه نیز اجرا شوند. این کار سبب کند شدن دستگاه می‌شود. بسیاری از خدمات، مانند برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی، از طریق مرورگر تلفن همراه با ارائه عملکرد تقریباً یکسانی قابل دسترسی هستند. حتی می‌توانید بوک مارک‌های وب سایت را به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنید. برای حذف برنامه و افزودن نماد وب‌سایت به صفحه اصلی آیفون، روی دکمه اشتراک‌گذاری در مرورگر سافاری ضربه بزنید و سپس Add Bookmark را انتخاب کنید.

پیام سپاهان

4- از سرمایه گذاری خود محافظت کنید
یک قاب محکم و بادوام می‌تواند سال‌ها به عمر تلفن همراه شما بیافزاید. با استفاده از نگهدارنده‌های تلفن همراه مانند PopGrip Slide نیز می‌توانید دستگاه خود را راحت‌تر در دست بگیرید و از افتادن آن جلوگیری کنید. در حالی که بسیاری از تلفن‌ها در برخورد کوتاه مدت با آب مقاوم هستند، اما نباید آن‌ها را ضد آب کامل دانست. مقاوم در برابر آب، به معنای ضدآب بودن نیست.
رطوبت می‌تواند به اجزای حساس داخل تلفن شما آسیب برساند. آب نمک، لوازم الکترونیکی را از بین می‌برد. اپل توصیه می‌کند که اگر دستگاه شما در معرض نشت یا پاشیدن آب قرار گرفت، ناحیه آسیب دیده را با آب لوله کشی بشویید و سپس گوشی را در یک منطقه خشک با جریان هوا قرار دهید. در حالت ایده آل دستگاه در مقابل یک فن با هوای خنک قرار داده شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371796/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد