پیام سپاهان

آخرين مطالب

افزایش 170 درصدی کشف احتکار در استان اصفهان/ کاهش 29 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی اجتماعی

افزایش 170 درصدی کشف احتکار در استان اصفهان/ کاهش 29 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش خبرنگاران در حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و چالش‌ها شاهد برقراری امنیت مطلوبی در سطح کشور و استان هستیم.
وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: روند مذاکرات روند مثبتی است و امیدوار هستیم وضعیت به نحوی باشد که به نفع مردم باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه پلیس آگاهی در 4 ماهه ابتدایی سال در زمینه برخورد با باندهای سرقت 1.5 درصد افزایش، در دستگیری سارقان 2.7 درصد رشد و 3.7 دهم درصد افزایش سرقت‌های خرد داشته‌ایم، افزود: در برخی دستگاه‌ها مانند برق و مخابرات روندی افزایشی سرقت را شاهد هستیم هنوز نتوانسته‌ایم روند هدفمندی برای برگزاری جلسات پیشگیرانه داشته باشیم و از این رو دستگاه‌ها در این زمینه اطلاعی از وظایف خود ندارند.
وی با اشاره به افزایش 51 درصدی کشف وقوع سرقت‌های مسلحانه گفت: در کشف به وقوع 6 درصد کاهش و در سرقت به عنف تغییری نداشتیم و در کشف سرقت به عنف با کاهش 32 درصدی روبه رو هستیم و در حوزه سرقت مسلحانه 4 باند در داخل و خارج استان شناسایی و دستگیر شدند.

پیام سپاهان

نزاع مهم‌ترین عامل قتل در اصفهان
میرحیدری با بیان اینکه در جعل 16.4 درصد کاهش و در کشف به وقوع جعل 5.5 درصد کاهش داشته‌ایم، بیان کرد: در کلاهبرداری 7.8 درصد افزایش و کشف به وقوع 2.8 درصد افزایش داشته است، در قتل نیز شاهد افزایش 50 درصدی بوده‌ایم که بیشتر این آمار قتل مربوط به وقوع در نزاع و 20 درصد مربوط به قتل‌های خانوادگی و 7 درصد به علت مسائل اخلاقی بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش 23 درصدی تجاوز به عنف و کاهش 33 درصدی کشف به وقوع جرم عنوان کرد: در حریق عمدی و کشف به وقوع این موضوع به ترتیب 62 و 33 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی با اشاره به عملکرد حوزه پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری هزار و 307 سایت مجرمانه در فضای مجازی رصد شده که شاهد کاهش 29 درصدی جرم در این حوزه هستیم همچنین در حوزه سایت‌های مجرمانه غیرقابل پیگیری شاهد افزایش رصد 7 درصدی پلیس فتا هستیم که توانستند 6 طرح عملیاتی و 886 سایت مجرمانه را شناسایی و برخوردهای لازم را انجام دهند.
شناسایی 320 سایت فروش داروی غیرمجاز
میرحیدری با اشاره به شناسایی 320 سایت فروش داروی غیرمجاز و برخورد با آن‌ها گفت: 80 مورد صفحات مستهجن در فضای مجازی رصد شد و بیشتر آن‌ها فیلتر شد و در بخش سایت‌های خریدوفروش سلاح 394 مورد فعال بودند که 239 مورد از آن‌ها بسته شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بازدیدهای نظارتی از 811 واحد اینترنتی که نسبت به سال قبل 23 درصد رشد داشته است، افزود: 46 مورد جلسات آموزش همگانی با موضوع ارتقای سواد رسانه‌ای امسال برگزار شده است؛ عزم جدی پلیس فتا برخورد با تبلیغات مسموم در فضای مجازی است.
وی با اشاره به برقراری 34 هزار تماس با سامانه پلیس فتا که بیشتر جنبه مشاوره تخصصی داشته است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای جرائمی که در حوزه پلیس فتا است شهروندان می‌توانند با شماره 096380 تماس برقرار کنند.
میرحیدری با بیان اینکه روند رسیدگی به پرونده‌های حوزه سایبری امسال نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است، گفت: در کشف جرایم اینترنتی 44.2 درصد و در برداشت غیرمجاز حساب 80 درصد رشد داشته‌ایم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه مبارزه با موادمخدر با توجه به ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان شاهد روند تولید موادمخدر از سنتی به صنعتی هستیم و در استان شاهد کاهش 50 درصدی ورود موادمخدر بودیم.

پیام سپاهان

کشف 11 تن و 776 کیلو مواد مخدر در سال جاری
وی با بیان اینکه در مجموع در بخش کشفیات 11 تن و 776 کیلو مواد مخدر امسال کشف کرده‌ایم، گفت: این رقم در سال گذشته 23 تن بوده که امسال 50 درصد کاهش داشته است، در این راستا 187 دستگاه خودرو، 15 دستگاه موتورسیکلت و 11 قبضه سلاح کشف شده است.
میرحیدری با بیان اینکه یگان تکاوری و واحد عملیات مبارزه با مواد مخدر به صورت عملیاتی مسیرها را رصد می‌کنند، افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر شامل 9 تن تریاک و بعد از آن حشیش، هروئین، شیشه و مرفین بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد: در 4 ماهه اول سال ارزش کشفیات کالای قاچاق 2 هزار و 275 میلیارد ریال بوده است و 10 درصد افزایش کالاهای مکشوفه و 44 درصد میزان پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد متهمان دستگیر شده در قاچاق کالا و تعداد خودروهای توقیف شده به ترتیب 12 و 51 درصد رشد داشته است، ادامه داد: در بحث احتکار 5 هزار و 689 میلیارد ریال ارزش موارد محتکره کشف شده است که 170 درصد رشد کشف داشتیم و میزان کشفیات نیز 157 درصد رشد داشته است.
کاهش 20 درصدی تصادفات جانی در حوزه درون شهری
میرحیدری با اشاره به عملکرد پلیس راهور استان گفت: در حوزه درون شهری با 20 درصد کاهش تلفات جانی و در بحث تصادفات جرحی هم 2 درصد کاهش داشته‌ایم در کل در تصادفات درون شهری روند افزایشی است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات امسال سواری با 35 درصد و عدم توجه به جلو با 34.3 درصد در رتبه دوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین ساعت تصادف در مدت زمان ذکر شده بین ساعت 10 تا 24 شب است که 14.3 درصد تصادفات در این ساعات بوده است و یکشنبه‌ها بیشترین روزهای تصادفات است.
وی با اشاره به عملکرد پلیس راه گفت: 22 درصد کاهش تلفات جانی در صحنه را داشته‌ایم و در تصادفات جرحی تعداد مجروحان 18 درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در مجموع تصادفات 31 درصد در حوزه برون شهری افزایش داشته است.

پیام سپاهان

تصادفات در آزادراه اصفهان کاشان نگران کننده است
میرحیدری با اشاره به اینکه تصادفات در آزادراه اصفهان کاشان نگران کننده است، گفت: کوتاهی شرکت‌های مجری نصب گاردریل در بزرگراه‌ها علت برخی از این تصادفات است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بدعت‌ها در فرهنگ عاشورا، گفت: قمه‌زنی مبنایی ندارد و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند، دشمن از این مسیر سوءاستفاده می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه در بعضی از شهرستان‌های استان باید کار فرهنگی انجام داد و زمینه را برای سوءاستفاده از دشمن باید گرفت، افزود: در سال جاری فوتی ناشی از قمه زنی در استان نداشته‌ایم.
میرحیدری با بیان اینکه در بحث فعال‌سازی کمپ ماده 16 برای جمع‌آوری معتادان متجاهر دچار مشکل هستیم، گفت: دولت باید معتادان متجاهر را جمع‌آوری و بازتوانی کند و به آن‌ها مهارت آموزش دهد و به جامعه بازگرداند، در صورت فراهم شدن بستر آمادگی داریم کمتر از 72 ساعت همه معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به موضوع عفاف و حجاب عنوان کرد: حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی و عدم رعایت آن یک معضل فرهنگی است، دستگاه‌های فرهنگی باید برای ترویج عفاف و حجاب به میدان بیایند.
وی با بیان اینکه باید برای حل معضلات جامعه نهادهای مردمی به کمک بیاید، خاطرنشان کرد: در حوزه بهبود شرایط اعتیاد در استان، پلیس مبارزه با موادمخدر و معاونت اجتماعی در نقاط آلوده آمادگی خود را برای همکاری با سمن‌ها اعلام می‌کنند.
انتهای پیام/63101/ج/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد