پیام سپاهان

آخرين مطالب

ادعای ترور بولتون و حمله به رشدی در آستانه توافق هسته‌ای مقالات

ادعای ترور بولتون و حمله به رشدی در آستانه توافق هسته‌ای
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
احتمال توافق ایران و کشورهای اروپایی جدی‌تر شده است. نماینده روسیه اعلام کرده که ایران تنها در ارتباط با چند بند و کلمه در توافق درخواست‌هایی دارد. هرچند برخی مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند هنوز توافقی حاصل نشده است. تمام این موارد موجب شده مخالفان توافق در آمریکا به‌شدت عصبانی باشند. به طوری که از میان اخبار منتشر شده در آمریکا در ارتباط با توافق هسته‌ای می‌توان متوجه شدکه جمهوری‌خواهان و لابی اسرائیل به سیم آخر زده‌اند و هرخبری را که موجب تصمیم منفی در ارتباط با توافق می‌شود را پایه‌گذاری می‌کنند. چند روز پیش رسانه‌های وابسته به جمهوری‌خواهان اخباری را مبنی بر سوء قصد به جان بولتون وپمپئو منتشر کردند. در تازه‌ترین اخبار نیز شب گذشته اخباری مبنی بر ترورسلمان رشدی منتشر شد که هر چند ضارب وی یک آمریکایی بود اما از در کنار هم قرار دادن اخبار فوق به وضوح می‌توان این تحلیل را ارائه داد که تل‌آویو و جمهوری‌خواهان در حال حاضر قصد دارند دست به هر اقدامی بزنند تا تیم جوبایدن بعد از شکست‌های مختلفی که در حوزه اقتصادی در آمریکا خورده، در برجام نیز دستاوردی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا به دست نیاورد تا دموکرات‌ها با دستانی خالی در انتخابات حاظر شده و بتوانند تعداد بیشتری از صندلی‌های قدرت در آمریکا را به منظور فشار به دموکرات‌ها به دست آورند. عباس عبدی در واکنش به حمله به سلمان رشدی نوشت: اهل نظریه توطئه نیستم، ولی تصادفی بودن همزمانِ خبر برنامه‌ریزی برای ترور بولتون و ترور سلمان رشدی، با نهایی شدن گفت‌وگو‌های احیای برجام برای من غیرقابل باور است. همچنین محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده کشورمان در توئیتی با انتشار تصویر پمپئو، بولتون و سلمان رشدی با اشاره به اتفاق اخیر حمله به سلمان رشدی نوشت: من برای نویسنده‌ای که نفرت و تحقیر بی‌پایانی نسبت به مسلمانان و اسلام دارد، اشک نمی‌ریزم. پیاده‌نظام امپراتوری که به عنوان یک رمان‌نویس پسااستعماری ظاهر می‌شود. اما، آیا عجیب نیست که با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای احتمالی، ایالات متحده ادعاهایی در مورد حمله به بولتون داشته باشد... و سپس این اتفاق می‌افتد؟
کار، کار تل‌آویو است
حسن هانی‌زاده تحلیلگر حوزه روابط بین‌الملل در ارتباط با فضای رسانه‌ای ایالات متحده آمریکا علیه ایران و توافق احتمالی هسته‌ای به «آرمان ملی» گفت: احتمال توافق هسته‌ای ایران با کشورهای اروپایی در روزهای اخیر بیشتر شده است. شاید در آینده نه‌چندان دور طرفین مذاکره از احتمال به تصویب رسیدن پیش‌نویس برجام سخن به میان آورند. وی افزود: تیم مذاکره کننده تهران در این دور از مذاکرات تلاش‌های زیادی کرده تا در برابر زیاده خواهی‌های کشورهای اروپایی ایستادگی کند. ایران و تیم مذاکره کننده با حفظ منافع ملی با تاکید بر ضرورت لغو تمامی تحریم‌ها، همکاری مشترک با اتحادیه اروپا را مطرح کرده است. این کارشناس روابط بین‌الملل در ارتباط با رویکرد‌های آمریکایی‌ها در ارتباط با توافق وین افزود: تیم بایدن در واشنگتن معتقد است خروج آمریکا از برجام در دوران دونالد ترامپ اشتباه بزرگی بود و جامعه جهانی و افکار عمومی تصمیم ترامپ را در خروج از برجام محکوم کردند و به اثبات رسید که آمریکا به توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند نیست. از این رو بایدن در نظر دارد که مجدد به توافق وین باز گردد و پیش نویس توافقنامه اخیر در مجموع مورد پذیرش تیم بایدن در ایالات متحده قرار گرفته است. هانی‌زاده در ارتباط با مخالفان بازگشت آمریکا به برجام در آمریکا معتقد است: جمهوری‌خواهان و لابی صهیونیستی معتقدند که آمریکا نباید به برجام باز گردد و بایدن باید زیر میز زده و تحریم‌ها را تشدید کند. از این منظر همین گروه وابسته به جمهوری‌خواهان افراطی مانع بازگشت بایدن به توافق هستند و تحرکات اخیر در آمریکا و حمله به سلمان رشدی در جریان یک سخنرانی در نیویورک همچنین شایعه رسانه‌ای ترور جان بولتون و یکی از روزنامه‌نگاران فراری از ایران در کنار برخی اخبار منفی دیگر در حقیقت برای تحت شعاع قرار دادن پیش نویس توافق اخیر با ایران است. تمامی این تحرکات محکوم به شکست است و پیش‌نویس اخیری که تهیه شده در ایران در حال بررسی است. این کارشناس درپایان تاکید کرد: چنین حرکات مشکوکی آن هم نسبت به مقامات سابق ایالات متحده نمی‌تواند مانع توافق شود. هرچند سلمان رشدی از نظر افکار عمومی منفور است و ملیت ضارب وی نیز آمریکایی است اما رسانه‌های وابسته به تل‌آویو و جمهوری‌خواهان در روزهای آینده تلاش خواهند کرد این حادثه را هم به ایران نسبت دهند.
تندروها به هر دری می‌زنند که توافق نشود
ساداتیان سفیر سابق ایران در بریتانیا نیز در ارتباط با احتمال اینکه تل‌آویو در پشت تحرکات اخیر ضد امنیتی در آمریکاست به «آرمان ملی» گفت: لابی اسرائیل دارای قدرت رسانه‌ای و قدرت سیاسی زیادی در آمریکاست و در سال‌های اخیر نیز تحرکات زیادی را در ارتباط با ایران در منطقه را در دستور کار قرار داده است. لابی اسرائیل نه در آمریکا و در کشورهای منطقه بلکه در اروپا نیز دارای نفوذ است. از این منظر بعید نیست دست به هر اقدامی برای مقابله با بازگشت طرفین به برجام بزند. ساداتیان در ارتباط با تحرکات ضدبرجامی تل‌آویو ادامه داد: اسرائیل چه در زمان بایدن و چه در زمان اوباما از قدرت تاثیرگذاری زیادی در ارتباط با ایران در آمریکا برخوردار نبوده و نیست. هرچند خانم کلینتون در زمانی که وزیر خارجه بودند اعلام می‌کردند که تامین امنیت اسرائیل را بر عهده دارند اما در ارتباط با حمله نظامی اسرائیل به ایران نیز هشدار می‌دادند. در مجموع همواره اسرائیل به دنبال این بوده و هست که آمریکا را وارد جنگ با ایران کند اقدامی که هربار آمریکا با هوشیاری از آن اجتناب می‌کند. هرچند اگر آمریکا به ایران حمله نظامی کند، واکنش ایران به ضرر اسرائیل تمام خواهد شد. این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: دشمن درجه یک برجام، اسرائیل است و اکنون نیز در تفاهم با جمهوری‌خواهانی که در اقلیت کامل در کنگره آمریکا قرار دارند در صدد هستند فشار مضاعفی به دموکرات‌ها برای عدم بازگشت به برجام بیاورند. لابی اسرائیل و جمهوری‌خواهان با رسانه‌های فراگیر و نفوذی که در قدرت و افکار عمومی آمریکا دارند دائما در حال برنامه‌ریزی هستند که اتفاق مثبتی در حوزه برجام به وجود نیاید. سفیر سابق ایران در ارتباط با تلاش‌های همیشگی اسرائیل برای به نتیجه نرسیدن توافق هسته‌ای گفت: تل‌آویو همواره در صدد سنگ‌اندازی در مسیر تهران و در توافق هسته‌ای است. نمونه بارز آن در ترور دانشمندان هسته‌ای و تلاش برای هماهنگی دموکرات‌ها با مواضع جمهوری‌خواهان است. در توضیح این اقدام باید گفت حدود دوماه قبل تل‌اویو توانست سناتورهای دموکرات را مجاب به تصویب مصوبه‌ای کند که مساله سپاه پاسداران در پرونده هسته‌ای حل نشود. در حال حاضر نیز هیچ بعید نیست در آستانه توافق دست به ترور سلمان رشدی زده و یا تهدید به کشتن جان بولتون را طوری برنامه‌ریزی و رسانه‌ای کرده باشند که به دموکرات‌ها در توافق به ایران فشار آورند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371489/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد