پیام سپاهان

آخرين مطالب

اقدام براساس گزارش‌های مردمی، سیاست جدید دیوان محاسبات اجتماعی

اقدام براساس گزارش‌های مردمی، سیاست جدید دیوان محاسبات
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان گفت: ما بین نظارت و محکومیت تفاوت قائل هستیم، دیوان محاسبات به دنبال محکومیت نیست بلکه در پی پیشگیری است، ما اعتقاد داریم محکومیت مرحله آخر نظارت است.
به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مجتبی ارشاد ظهر امروز_ جمعه بیست‌ویکم مردادماه _در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: نظارت مالی در نظام جمهوری اسلامی از مهم‌ترین ارکان است.
وی با بیان اینکه بحث نظارت مالی در این برهه زمان اهمیت بسزایی دارد، گفت: بر این اساس به صراحت در قانون بر نظارت دیوان محاسبات به عنوان نظارت مالی بر قوه مقننه تاکید شده است.
مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان افزود: بر اساس قانون دیوان محاسبات، موضوع پاسداری از بیت‌المال به عنوان وظیفه مطرح است، بر این اساس محدوده بیت‌المال و نحوه پاسداری از آن دو کلیدواژه‌های اساسی در موضوع نظارت دیوان محاسبات است‌.
وی گفت: در حوزه نظارت برای دیوان محاسبات نمی‌توان محدوده‌ای را قائل شد و به تعبیری ما قابل محدودیت نیستیم چون گستره بیت‌المال مسلمین محدود نیست.
ارشاد با تشریح این مطلب که کنترل دخل و خرج کشور به نوعی شرح وظیفه دیوان محاسبات است، با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار کارکنان و مسئولان دیوان محاسبات با ایشان، گفت: بر اساس دیدگاه رهبری، دیوان محاسبات به عنوان مهم‌ترین ابزار نظارتی کشور مطرح بوده و البته در این میان اعتماد مردم و اعتماد سازی بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه دشمنان در طول چهار دهه گذشته کمر به نابودی ریشه انقلاب اسلامی به انحا مختلف بسته‌اند، متذکر شد: کنترل اذهان و مسموم کردن افکار مردم جامعه، آخرین حربه دشمنان بیگانه است که گسترش این شایعه که هیچ نظارتی بر دخل و خرج کشور نیست و نظارتی در کشور وجود ندارد، از آن جمله است.
مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان‌های نظارتی قوی در جامعه وجود دارد و دیوان محاسبات یکی از آن موارد است‌، گفت: دیوان محاسبات حوزه نظارتی خود را از چند طریق چون تفریغ بودجه انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: دیوان محاسبات کشور سالانه با بررسی حساب‌ها و اسناد مربوط به دستگاه‌های دولتی گزارش تفریغ بودجه را تهیه می‌کند که در آن نحوه و میزان هزینهٔ سازمان‌ها، پروژه‌ها و پیشرفت آنها بر اساس لایحه بودجه مشخص است.
بخشی از عملکرد دیوان محاسبات مدیون گزارش‌های مردمی است ارشاد یادآور شد: نظارت مستمر بر دستگاه‌ها از سوی دیوان محاسبات در طول سال انجام می‌شود، حوزه‌های حسابرسی از دیگر عرصه‌های وظایفی دیوان محاسبات است.
وی تاکید کرد: یکی از نقاط ضعف دیوان محاسبات تا پیش از این بود که با آحاد جامعه و رسانه‌ها ارتباط نداشت و عمده گزارش‌های دیوان محاسبات بر اساس اسناد شرکت‌ها بود، ولی اخیراً بر اساس اقدام و ابتکاری جدید، سامانه‌های مردم پایه چون شماره (198) راه اندازی کرده است که بخشی از عملکرد دیوان محاسبات بر اساس گزارشات مردم از تخلفات صورت می‌گیرد.
مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان تصریح کرد: مردم امروز بسیار از عملکرد شرکت‌ها چون خصولتی‌ها گلایه‌مند هستند، البته اغلب این شرکت‌های خواستار ورود دیوان محاسبات به گزارشات و اسناد مالی خود نیستند، اما ما برنامه‌ریزی خاصی برای ورود جدی کرده‌ایم، اما حمایت و پشتیبانی مردم در این عرصه مهم است.
ارشاد خاطرنشان کرد: خواسته‌ای که رهبر معظم انقلاب از مردم دارند، تدوام مطالبه‌گری است، بنابراین ما هم در این راستا از آحاد جامعه بحث مطالبه‌گری از دیوان محاسبات را خواستاریم تا اعتماد سازی در جامعه ایجاد شود.
وی گفت: در سال 1400 بیش از 172 دستگاه دولتی توسط دیوان محاسبات بررسی شده و گزارش‌های آن در سایت وجود دارد، ما بخشی از عملکرد خود را مدیون گزارش‌های مردمی هستیم.
مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان اظهار کرد: ما بین نظارت و محکومیت تفاوت قائل هستیم، دیوان محاسبات به دنبال محکومیت نیست بلکه در پی پیشگیری است، ما اعتقاد داریم محکومیت مرحله آخر نظارت است.
وی در پایان اشاره‌ای به بیانیه افراد معلوم‌الحال و فتنه‌گر کرد که دچار مرگ سیاسی شده‌اند، گفت: ما این کج‌اندیشی‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم و از دستگاه‌های قضائی تقاضای برخورد قانونی با هنجارشکنان فتنه 88 را داریم.
کد خبر 595718

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد