پیام سپاهان

آخرين مطالب

975 روستای اصفهان درگیر تنش آبی است گفتگو

975 روستای اصفهان درگیر تنش آبی است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- مهرداد خورسندی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بیش از یک‌هزار روستا در استان اصفهان (به جز محدوده کاشان) وجود دارد که از این تعداد 948 روستا تحت پوشش آبفای اصفهان است.

وی افزود: شماری از روستاها نیز یا جمعیت کمی دارند و یا درخواستی برای تحت پوشش آبرسانی آبفا قرار گرفتن از سوی دهیاری‌های آنها اعلام نشده اما شرکت آبفا به آنها نیز آبرسانی سیار می‌کند.

آبرسانی سیار به 305 روستا به طور پیاپی

سخنگوی آبفای استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع امسال 975 روستای استان چه تحت پوشش و چه غیر تحت پوشش به دلیل کمبود آب، دسترسی نداشتن به منابع آب پایدار و یا فرسودگی و نبود تأسیسات مناسب با تنش آبی رو به رو هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل و آبرسانی پایدار به بیش از 4,200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.‌

خورسندی با بیان اینکه دو سال است که به صورت مرتب به 305 روستای استان آبرسانی سیار می‌شود که از این تعداد افزون بر یکصد روستا تحت پوشش آبفا نیست، گفت: آبرسانی سیار در ماه‌های گرم سال به 370 روستا افزایش می‌یابد.‌

تداوم خشکی چاه‌های فلمن برای دومین سال متوالی

وی با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا شماری از چاه‌های متفرقه آب برای رفع مشکل کم آبی وارد مدار بهره‌برداری شده، ابراز داشت: چاه‌های فلمن دو سال متوالی است که آبی ندارند و خشکند.

خورسندی افزود: هم اکنون نزدیک به 14 هزار لیتر در ثانیه (14 مترمکعب) برای 58 شهر و 380 روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ آب تولید و توزیع می‌شود درحالیکه مصرف در برخی ساعات و حتی دقایق گرم روز به طور متوسط به 16 هزار لیتر می‌رسد.

سخنگوی آبفای استان اصفهان ابراز داشت: با توجه به تأمین منابع آبی جایگزین (مانند چاه‌های آب متفرقه)، مدیریت فشار، تله متری، تله کنترل و تعویض والوهای فرسوده و اصلاح شبکه در ماه‌های اخیر مشکلات به حداقل رسیده است.

خورسندی تصریح کرد: با توجه به این اقدامات، بعید می‌دانیم امسال آبرسانی سیار در کلانشهر اصفهان نیاز شود اگرچه به صورت موردی در برخی مناطق به دلیل وقوع حوادث، با تانکر نیز آبرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی مناطق افت فشار آب به ویژه در طبقات بالا احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی طی 10 روز آینده گرمای شدید هوا در اصفهان ادامه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد روزهایی که دما از 36 درجه سانتیگراد بالاتر می‌رود مصارف آ ب نیز افزایش می‌یابد.

ارسال پیامک به شهروندان پرمصرف و بد مصرف

مدیر روابط عمومی و سخنگوی آبفای استان اصفهان با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در روزهای پیش‌رو، ابراز داشت: روز جمعه به شمار زیادی از شهروندان به ویژه گروه‌های پرمصرف و بد مصرف از طریق سامانه 1522 پیامک مبنی مدیریت مصرف و صرفه جویی ارسال شد.

خورسندی اظهار داشت: همه مدیران مناطق خودگردان 38 گانه آبفای استان اصفهان به حالت آماده باش درآمدند و ملزم شدند شخصاً در محل خدمت خود حاضر بوده و وضعیت فشار شبکه و مدیریت توزیع آب و نیز آبرسانی سیار را رصد کرده و به سامانه 122 گزارش کنند.

افزایش مصارف آب در مناطق گردشگری روزهای پایان هفته و نیاز به آبرسانی با تانکر

وی با اشاره به اینکه مصارف آب در مناطق گردشگری و روستایی نظیر چادگان و مبارکه در روزهای آخر هفته به دلیل افزایش جمعیت بالا می‌رود، افزود: سعی شده با اعزام تانکرهای سیار آبرسانی مشکل این روستاها برطرف شود.

سخنگوی آبفای استان اصفهان با بیان اینکه از باغ بهادران لنجان تا انارک نائین و جرقویه و اردستان، شهرها و روستاها به طرح آبرسانی اصفهان بزرگ (سامانه آبرسانی موسوم به بابا شیخعلی) وصل است، اضافه کرد: روز گذشته به میرآباد و اکبرآباد مبارکه و نیز چند روستای چادگان و شهرستان شهرضا و اردستان آبرسانی سیار شد.

به گفته خورسندی تنش آبی در شهرضا در دو روز پایان هفته گذشته به دلیل افزایش ناگهانی مصارف بوده که به هوا گرفتن لوله‌ها و در نتیجه قطع آب شده در حالی که مخازن آب شرب این شهرستان مشکلی نداشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/366406/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده‌شدن صدای انفجار در قهجاورستان اصفهان

ادعای حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران + جزئیات

خبر فوری: اخبار شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان / حمله اسرائیل صحت دارد؟

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

امینت کامل در شهر و استان اصفهان برقرار است

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

وضعیت آرام در حوالی پایگاه هشتم شکاری اصفهان

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

اعلام آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان

جزییات فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان | زیرپرنده‌ها کی وارد آسمان اصفهان شدند؟

خبرنگار حاضر در اصفهان: شهر در امنیت و آرامش کامل است

شنیده شدن چند صدای انفجار توسط شهروندان در اصفهان

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان/نشانی از انفجار و تخریب نیست

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

زیرنویس شبکه خبر: صدای انفجار شدید در اصفهان شنیده شد

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست

حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور

فعال شدن پدافندی هوایی ایران در آسمان اصفهان | ببینید

شنیده شدن چند صدای انفجار در آسمان اصفهان

وضعیت کنونی شهر اصفهان

علت صدای انفجار در اصفهان اعلام شد

تصاویری از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تأسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

آرامش شهر اصفهان در شبکه‌های اسرائیلی

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد