پیام سپاهان

آخرين مطالب

صاحب خانه ها مراعات حال مستاجران را بکنند اجتماعی

صاحب خانه ها مراعات حال مستاجران را بکنند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مردم باید مراقب هوای نفس خود باشند و همواره به این نکته توجه کنند که خداوند همیشه ناظر بر اعمال آن‌ها است.
به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد امروز _جمعه دهم تیرماه_ در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به وصیت امام جواد به یکی از مردم اظهار کرد: امام جواد در وصیت خود، صبر و تحمل در سختی‌ها را مهم دانستند.
وی افزود: طبق گفته امام جواد، مردم باید مراقب هوای نفس خود باشند و همواره به این نکته توجه کنند که خداوند همیشه ناظر بر اعمال آن‌ها است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: یکی از صفاتی که برای انسان مؤمن تعریف شده، عمل صالح است. زیرا مؤمن کسی است که به خداوند و رسول او بدون هیچ شکی ایمان دارد، اما با توجه به اینکه شیطان نیز به خداوند و حتی آخرت ایمان داشت، عمل صالح نیز مطرح می‌شود.
طباطبائی‌نژاد در همین رابطه افزود: شیطان اعتقاد کامل به خداوند، پیامبر و روز قیامت داشت، اما چیزی که او را رانده شده کرد، نداشتن عمل صالح بود. خداوند مؤمنان را کسانی می‌داند که علاوه بر ایمان در راه درست حاضر باشند و جان و مال خود را در راه خداوند مصرف کنند.
وی تاکید کرد: بنابراین، می‌توان عمل صالح را مترادف ایمان دانست، زیرا امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: ایمان سه چیز لازم دارد، ابتدا باید با قلب به اصول اعتقاد داشت، سپس با زبان نسبت به ایمان شهادت داد و در نهایت به اعتقاد خود عمل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به مثالی گفت: خداوند نسبت به برخی از اعراب که ایمان آورده بودند، به پیامبر می‌گوید: این افراد ایمان نیاورده‌اند، بلکه تسلیم شده‌ند، ایمان باید قلبی و به همراه عمل صالح باشد؛ بنابراین یکی از ارکان ایمان اطاعت است. زیرا نمی‌توان با خداوند دوست بود ولی از دستورات او نافرمانی کرد. خداوند در قرآن 95 بار ایمان را با عمل در کنار یک دیگر قرار داده و طبق آیه‌ای تاکید کرده است مؤمن کسی است که عمل صالح انجام دهد؛ البته ممکن است، برخی از مردم رفتار خوبی داشته‌باشند، اما جزو کفار محسوب شوند که این افراد مؤمن نیستند.
طباطبائی‌نژاد ادامه داد: اگر کسی عمل صالح انجام دهد و به خداوند و رسول او ایمان داشته‌باشد، خداوند برای او حیات طیبه قرار می‌دهد که نوع خاصی از حیات محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: حیات به معنای زنده بودن است و انواع گوناگونی دارد. یکی از آن‌ها حیات نباتی است که مخصوص گیاهان بوده و با خشک شدن گیاه به پایان می‌رسد، نوع دوم حیات به حیوانات مربوط می‌شود که درک و شعور در آن وجود ندارد. حیات سوم مخصوص انسان‌ها است که حیات حیوانی و نباتی را در بر گرفته و درک و شعور نیز در آن وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: حیات طیبه، نوعی از حیات انسانی است و در مرحله بالاتری قرار گرفته است. کسی که حیات طیبه داشته‌باشد، حقیقت را درک می‌کند و به دنیا دید واقعی دارد.
وی تاکید کرد: برخی از مردم از دید خداوند ناشنوا هستند و هیچ چیز را قبول نمی‌کنند که این اشخاص مرده محسوب می‌شوند، اما کسانی که عمل صالح انجام دهند و مؤمن باشند، به درجه حیات طیبه دست می‌یابند، به عنوان مثال برخی از افراد در بین ما هستند که سواد درستی ندارند، اما همیشه به دنبال حق بوده و سختی را تحمل می‌کنند.
طباطبائی‌نژاد ادامه داد: مؤمنی که حیات طیبه دارد و عمل صالح انجام می‌دهد، حتی اگر عمل کوچکی هم انجام دهد، پاداش فراوانی خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به مثالی گفت: مسلمان بدون تحقیق حرفی را در رابطه با دیگران نمی‌گوید و با دست خود صدمه‌ای به دیگران وارد نمی‌کند، بلکه همیشه همراه مسلمانان دیگر است و به آن‌ها کمک می‌کند.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی گفت: امروزه در بحران اقتصادی قرار داریم و متأسفانه طرحی برای حل مشکل وجود ندارد، علاوه بر این دو کشوری که بیشتری منابع غذایی دنیا را تأمین می‌کردند یعنی روسیه و اوکراین نیز در جنگ هستند و عملاً در بحران قرار داریم.
طباطبائی‌نژاد ادامه داد: در چنین وضعیتی بهتر است، صاحب خانه‌ها نرخ رهن و اجاره افزایش ندهند و مراعات کنند. زیرا مستأجر توان پرداخت اجاره سنگین ندارد، امام جواد (ع) نیز در این رابطه می‌گوید، کسی که مسلمانی را در امان خود قرار ندهد، جزو ما نیست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: در نخستین روز از ایام ماه ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) است که بسیار مبارک بوده و امام صادق (ع) نیر در این رابطه می‌گوید، اگر امیرالمومنین (ع) برای حضرت فاطمه (س) خلق نمی‌شد، کسی مناسب آن حضرت وجود نداشت، زیرا هیچ‌کدام از فرزندان آدم همتای حضرت فاطمه (س) نیستند.
وی در رابطه با ضرورت فرزندآوری گفت: داشتن برادر و خواهر بسیار زیبا است و اگر فرزندان امروز کشور برادر یا خواهری نداشته‌باشند، واقعاً احساس کمبود می‌کند. ممکن است در هنگام کودکی مشغول بازی شود، اما زمانی که بزرگ شود، تنها خواهد بود.
طباطبائی‌نژاد ادامه داد: اینکه مردم حداقل چهار فرزند داشته‌باشند، بسیار زیبا است، زیرا فرزندان هیچ‌گاه تنها نخواهند بود. در مسئله فرزندآوری تنها جوانی جمعیت اهمیت ندارد، بلکه کودکان بدون خواهر و برادر خواهند ماند، برخی می‌گویند، اگر تعداد فرزندان زیاد باشد، نمی‌توان به درستی آن‌ها را تربیت کرد، اما اگر پدر و مادر تربیت داشته‌باشند فرزند نیز درست تربیت می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در رابطه با ماه ذی‌الحجه گفت: این ماه بسیار عظیم بوده و چنین ایامی بسیار معدود است. طی دعایی که در مفاتیح وجود دارد، از خداوند تشکر می‌کنیم بابت اینکه فضیلت زندگی در این ماه را به ما داده است.
وی اشاره کرد: در ماه ذی‌الحجه روز عرفه و عید سعید قربان و غذیر خم وجود دارد، همچنین طی این ماه سوره آل عطا و آیه اطاعت نیز نازل شد؛ بنابراین ماه ذی‌الحجه ماه امامت است و باید سعی کنیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم.
کد خبر 585255

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/366369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 30 فروردین 1403 + جدول

مغانلو متخصص گلزنی در دربی اصفهان (ویدیو)

نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

غرق شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با 10 مصدوم

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم

تخصیص 550 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان

انسداد 20 محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان

روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم

کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان

محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود

اوسمار ویرا در حال تماشای دربی اصفهان / فیلم

وظایف فرهنگی23 دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در 30 فروردین

راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم

سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود

برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان

تحویل 450 کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان

ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

معدوم کردن 6 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

همایش دوچرخه سواری در شهر خور