پیام سپاهان

آخرين مطالب

امام جمعه موقت اردستان:

برخورد با بانیان وضع اقتصادی موجود یک خواسته مردمی است سیاسی

برخورد با بانیان وضع اقتصادی موجود یک خواسته مردمی است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اردستان-‌امام جمعه موقت اردستان گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که با بانیان وضع اقتصادی موجود برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت السلام منصور صابری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت مسئولان قضائی کشور دیداری با رهبر انقلاب داشتند که در این دیدار هم مانند سایر دیدارها، رهبر انقلاب فرمایشاتی حاوی مطالب ارزنده، راهگشا و چراغ راهی برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب درخواست کردند که توصیه‌ها به مسئولان قضائی عملیاتی و اجرا شود، افزود: اجرای پرقدرت سند تحول دستگاه قضائی و کادرسازی بر طبق این سند یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان دستگاه قضائی بود.
امام جمعه موقت اردستان یادآور شد: ما در همه دنیا که مشاهده می‌کنیم قتل و غارت فراوان دیده می‌شود اما زمانی که قوه قضائیه قصد برخورد با مفسدان و مجرمان در کشورمان را دارد صدای غربی‌ها و مدعیان حقوق بشر بلند می‌شود که در ایران نقض حقوق بشر شده است.
صابری با بیان اینکه در آستانه هفته حقوق بشر آمریکایی هستیم، ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی بیشتر به یک مزاح می‌ماند چرا که آمریکا نه حقوق می‌داند و نه از انسانیت بویی برده است؛ به قول آیت الله جوادی آملی این حقوق به شر و نه حقوق بشر است.
وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ، جنایت آمریکا در کشورهای مختلف و به ویژه ایران را اگر بخواهیم بنویسیم چندین جلد کتاب خواهد شد، کودتاهای مختلف، ترورهای متعدد، تحریم‌های ظالمانه و غیره نمونه‌هایی از جنایات آمریکاست.
امام جمعه موقت اردستان خاطرنشان کرد: جنایات آمریکا از ویتنام که چندین میلیون نفر را به خاک و خون کشیدند تا یمن که دولت آل سعود با حمایت آمریکا جنایت می‌کند را شامل می‌شود و با این همه جنایت، آمریکا نمی‌تواند دم از حقوق بشر بزند.
حجت السلام صابری تاکید کرد: مسئولان قضائی کشور و کسانی که برای مسائل قضائی و برخورد با ظالمان و مفسدان برنامه‌ریزی می‌کنند، نباید به این پیام‌ها، شعارها و سخنان غربی‌ها و مستکبران توجه کنند.
هم با فساد مبارزه شود و هم ساختار فسادزا
وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد و ساختار فسادزا، تصریح کرد: باید هم با فساد مبارزه شود و هم ساختار فسادزا؛ هرجایی که مسئولان نگاه می‌کنند یک ساختاری هست که نتیجه آن به فساد ختم می‌شود باید آن ساختار را اصلاح کنند.
امام جمعه موقت اردستان ادامه داد: در طی این چند سال، خوشبختانه با همت دستگاه قضائی برخورد خوبی با اختلاس‌گران و چپاول‌گران بیت‌المال انجام شد اما باز هم کافی نیست و مردم انتظار دارند که با بانیان وضع اقتصادی موجود برخورد شود.
حجت السلام صابری یادآور شد: کجای دنیا یک دولت در دوران حکمرانی خود اجازه دارد با بریز و بپاش ‌ ها و اسراف بدهی‌های چند صدمیلیاردی به بار آورد تا دولت بعدی بخواهد آنها را جبران کند و باید برای جبران آن از سفره مردم بزند، چهارصد و هشتاد هزار میلیارد پول کمی نیست که دولت قبل به بار آورد.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی‌های میلیاردی دولت قبل کار کمی نیست، قوه قضائیه باید با اینها برخورد کند و باید مشخص شود این پول‌ها در کجا هزینه شده است، اگر در راستای خدمت به مردم هزینه شده پس چرا سفره مردم تنگ‌تر شده؛ بنابراین درست مصرف نکرده‌اند.
مسئولان مردم را در جریان فعالیت‌های خودشان قرار دهند
امام جمعه موقت اردستان تصریح کرد: مردم باید در جریان امور کشور قرار بگیرند و مسئولان با مردم رو راست باشند حتی از مسئولان شهرستان اردستان هم می‌خواهیم که مردم را در جریان فعالیت‌های خودشان قرار دهند.
حجت السلام صابری ادامه داد: مسئولان می‌توانند از طریق فضای مجازی و تریبون‌های متعدد دستاوردهای خود را به اطلاع مردم برسانند، ما هنوز منتظر دستاوردهای سفر معاون محترم ریاست جمهور به شهرستان هستیم و از مسئولان خواهش می‌کنیم دستاوردهای این سفر را بیان کنند.
در امر ازدواج جوانان سختگیری نشود
وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی ( ع) و حضرت فاطمه ( س) ،خاطرنشان کرد: یک نکته در این ازدواج پر خیر و برکت وجود دارد و آن هم این است که خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان سختگیری نکنند.
امام جمعه موقت اردستان یادآور شد: برخی از جوانان شرایط ازدواج را دارند اما والدین اجازه نمی‌دهند و گاهاً آرمانی فکر می‌کنند، تعصبات غلط و بعضاً جاهلی مانع ازدواج جوانان می‌شود، درست است که مشکل اقتصادی وجود دارد اما عامل اصلی نیست.
حجت السلام صابری بیان کرد: آمار بالای طلاق را که در سطح کشور مشاهده می‌کنیم بیشترین آن در میان خانواده‌های ثروتمند و مرفه است، باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه عید غدیر را در پیش‌داریم، گفت: آن قدر که ما در خصوص اطعام غدیر و اطعام مؤمنان در روز غدیر روایت داریم در هیچ زمینه دیگر نداریم، برای اطعام غدیر و جا انداختن این فرهنگ باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
کشتارگاه اردستان و زواره در آستانه عید قربان فعال شود
امام جمعه موقت اردستان در خصوص کشتارگاه مشترک اردستان و زواره، تاکید کرد: این کشتارگاه چند وقتی است که بخاطر مشکلاتی تعطیل شده و حال سوال این است آیا قبل از تعطیل کردن امکان برطرف کردن مشکلات نبود و تذکر داده نشده، اگر تذکر داده شد چرا باز در برطرف کردن مشکلات کوتاهی شده است؟.
حجت السلام صابری ادامه داد: مردم در تأمین گوشت با مشکل مواجه هستند، اگر موانع و مشکلات برطرف شده است از مسئولان قضائی می‌خواهیم که دستور رفع پلمب را بدهند چرا که عید قربان را هم در پیش داریم و مردم می‌خواهند قربانی کنند.
وی خاطرنشان کرد: مجدداً شاهد دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر هستیم که این امر از نظر اخلاقی و شرعی صحیح نیست، ما نمی‌گوییم خانم‌ها دوچرخه سواری نکنند اما دوچرخه سواری در منظر دید نامحرم بنا به فتوای مراجع حرام است.
فضایی اختصاصی برای دوچرخه سواری بانوان ایجاد شود
امام جمعه موقت اردستان تاکید کرد: نباید خانم‌ها را از حق خودشان محروم کنیم اما مسئولان شهرستان باید برنامه‌ریزی کنند و فضایی اختصاصی برای بانوان فراهم کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/366360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد