پیام سپاهان

آخرين مطالب

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده ارمنستانی اصفهان فرهنگی

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده ارمنستانی اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان، یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر به شمار می‌رود که به واسطه بناهای بیشمار خود، در لیست گردشگرپذیرترین خواهرخوانده‌های اصفهان قرار دارد.
به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحی ایروان به گونه‌ای است که برای تمام ساکنان و گردشگران، با هر سلیقه و نیازی، فضاهایی از پارک‌ها گرفته تا موزه‌های هنری، بناهای تاریخی و حتی کارخانه‌های تولید نوشیدنی‌های معروف را در خود جا داده است.
خواهرخوانده ارمنستانی اصفهان، مرکز فرهنگ، اقتصاد و سیاست ارمنستان به حساب می‌آید و میزبان بناهایی به جامانده از قرن‌ها پیش است، ضمن این‌که در تمام فصول سال به ویژه سه ماه تابستان، رویدادهای بزرگی در آن برگزار می‌شود که جذب سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا را در پی دارد.

پیام سپاهان

کاسکاد یا هزارپله ایروان کاسکاد که به هزارپله نیز شهرت دارد از زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده ارمنستانی اصفهان به شمار می‌رود که در قلب شهر واقع شده و بالکن‌های سبز و مجسمه‌های زیبای بیشماری را در خود جا داده است. علاوه بر این، محبوب‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های شهر نیز در این فضای باز واقع شده، ضمن این‌که موزه باز هزارپله، بر محبوبیت آن در میان دوستداران تاریخ افزوده است. گردشگران کاسکاد با بالا رفتن از پله‌های بیشمار که در دو ردیف قرار دارد و تماشای چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز موزه و شهر از ارتفاع بالا، نهایت لذت را تجربه می‌کنند.
کاسکاد ایروان در دوران حکومت شوری در سال 1971 بنا شد و در سال 2009 به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفت. راه‌پله‌های این چشم‌انداز زیبا، دو منطقه جدا از یک‌دیگر را در قسمت بالایی خود به هم پیوند می‌دهد، ضمن این‌که امکان اتصال میان این دو منطقه را برای افراد ناتوان از طریق یک بالابر برقی فراهم می‌آورد.

پیام سپاهان

میدان آزادی میدان آزادی که در مرکز شهر ایروان واقع شده است، بخشی از مجموعه تئاتر اپرای شهر به حساب می‌آید که مرز میانی دریاچه قو و پارک اپرا را تشکیل می‌دهد. میدان آزادی، همراه با میدان جمهوری، از میدان‌های مهم مرکز شهر محسوب می‌شود که چهار خیابان اصلی را به هم پیوند می‌دهد.
مام ارمنستان مام ارمنستان یا مجسمه مادر، یک بنای یادبود زنانه و تجسمی شخص‌گونه از مفهوم کشور به حساب می‌آید که در پارک پیروزی بر فراز پایتخت قابل مشاهده است. مام ارمنستان روی ستونی واقع شده و در مجموع از ارتفاعی 51 متری برخوردار است. مجسمه، نماد صلح و قدرت است و به یک نگهبان شباهت زیادی دارد. همه ساله در نهم ماه می، هزاران نفر از مردم کشور دورتادور این میدان گرد هم می‌آیند تا به وسیله قرار دادن شاخه‌گل‌هایی در پایه مجسمه، به بزرگداشت یاد قربانیان ارمنی جنگ جهانی دوم بپردازند. جالب است بدانید که پایه مجسمه میزبان موزه‌ای نظامی است و بیشتر فضای آن به تاریخ جنگ ناگورنو قره‌باغ در سال‌های بین 1988 تا 1994 اختصاص داده شده است.

پیام سپاهان

موزه اربونی همزمان با دو هزار و هفتصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس ایروان، یعنی در سال 1968 درهای موزه اربونی برای اولین بار به روی عموم مردم باز شد. این موزه در دامنه قلعه آتین واقع شده است و امکان تماشای دژ معروف اربونی را نیز برای گردشگران فراهم می‌آورد. این بنا در دوره پادشاهی آرگیشتی یکم و 782 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد و بخش اعظم آن را خشت تشکیل می‌دهد. باستان‌شناسان تاکنون موفق به کشف هنرهای دستی، خمره‌ها، وسایل روزمره، جواهرات برنز و ظروف ارزشمند بسیار در این مکان شده و آن‌ها را در موزه نگهداری کرده‌اند.

پیام سپاهان

مسجد کبود ایروان مسجد کبود ایروان که میزبان مسلمانان شیعه است، یکی از محبوب‌ترین بناهای خواهرخوانده ارمنستانی اصفهان به حساب می‌آید که در قرن هجدهم و در دوران ایرانی ارمنستان ساخته شد. این مکان مقدس نیز مانند سایر مکان‌های مشابه خود در دوران حکومت شوری به روی مردم بسته شد، با این حال پس از استقلال ارمنستان و بازسازی آن با حمایت دولت ایران، یک‌بار دیگر مردم موفق به عبادت در فضای زیبای آن شدند. مسجد کبود از معماری بسیار اعجاب‌انگیزی در داخل و بیرون خود برخوردار است که به واسطه زیبایی رنگارنگ خود، چشم هر عابری را از فاصله‌های دور به خود خیره نگه می‌دارد.
گردشگران خواهرخوانده ارمنستانی اصفهان، نه‌تنها برای تماشای بناهای تاریخی و معماری‌های شگفت‌انگیز راهی ایروان می‌شوند، بلکه انجام فعالیت‌ها و شرکت در رویدادهای مختلف، آن‌ها را به سفر به این شهر زیبا سوق می‌دهد.

پیام سپاهان

پیاده‌روی در مرکز شهر پیاده‌روی در مرکز شهر یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ پایتخت ارمنستان محسوب می‌شود چراکه قلب ایروان میزبان چشم‌اندازهایی مشهور نظیر میدان جمهوری، خانه اپرا، مسجد کبود و کاسکاد است. در این مکان، مردم می‌توانند با تاریخ شهر از دوران فارسی گرفته تا حکومت شوری آشنا شوند، ضمن این‌که در مرکز شهر امکان آگاهی از زندگی مدرن ساکنان از طریق کافه‌ها، رستوران‌ها، معماری معاصر و فروشگاه‌های تازه‌تاسیس برای گردشگران فراهم می‌آید.
حضور در پارک‌های زیبای شهر برای گذراندن اوقات فراغت ایروان میزبان پارک‌های زیبای بیشماری است که فضاهای بی‌نظیری برای تفریح دارد و همواره مملو از گردشگران بسیاری است. در میان این فضاهای سبز، "پارک عشاق" به عنوان قدیمی‌ترین پارک شهر از محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم و جهانگردان برخوردار است و چشم‌اندازی شبیه پارک‌های ژاپنی قدیمی دارد. برکه‌ها، آبشارها، مکان‌های دنج و فضاهای مملو از گل‌ها و گیاهان زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک عشاق پایتخت ارمنستان به حساب می‌آید که آن را به شهرت جهانی نائل کرده است.

پیام سپاهان

آب‌بازی در دنیای آب ایروان دنیای آب ایروان یک پارک آبی به مساحت بیش از سه هکتار است که تعداد 12 سرسره آبی، هفت استخر در فضای باز، سه استخر سرپوشیده و دو فضای بازی آبی برای کودکان را در خود جا داده است. در واقع، تمام اعضای خانواده‌ها می‌توانند در فضاهای تعبیه شده مخصوص هر یک در دنیای آبی ایروان، نهایت لذت را تجربه کنند و سپس برای صرف غذا به رستوران بسیار مجلل و محبوب پارک بروند.
انجام اسکیت روی یخ در ماه‌های سرد زمستانی، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای بیرونی ایروان در دنیای آبی شهر به یک پیست اسکیت روی یخ 500 متر مربعی تبدیل می‌شود و امکان تفریح در روزهای برفی را برای ساکنان و گردشگران فراهم می‌آورد. مردم شهر نیز گاهی در زمستان، یک اسکیت یخی بر فراز دریاچه قوی شهر ایجاد می‌کنند که این پیست اسکیت در نزدیکی خانه اپرای شهر واقع شده است و تماشای آن را برای گردشگران حین انجام اسکیت ممکن می‌کند.

پیام سپاهان

پرسه زدن در کوچه و خیابان‌های پرپیچ‌وخم ایروان کوند به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق ایروان و حتی ارمنستان شناخته شده است که پیدایش آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد. این محله روستایی بر فراز یک تپه واقع شده است و امکان تماشای مرکز شهر از قسمت بالای آن وجود دارد. کوند میزبان خانه‌هایی به سبک معماری ایرانی، عثمانی و اسلامی است که دیوارهایی به ضخامت یک متر و 50 سانتی‌متر دارد و از سنگ‌های کوچک و خاک رس ساخته شده است. این خانه‌ها در امتداد خیابان‌های باریک، که پهنای آن‌ها بین 90 تا 120 سانتی‌متر است، دوش به دوش قرار دارد. قدم زدن در در محله کوند و معابر پیچ‌درپیچ آن یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها برای ساکنان شهر و گردشگران به حساب می‌آید که امکان یافتن گنج‌های پنهان را نیز برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

پیام سپاهان

کد خبر 585001

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/366220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد

11 مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان

تدوین 61 رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

واژگونی اتوبوس در موته 11 مصدوم داشت

واژگونی اتوبوس در میمه با 12 مصدوم

صفحه نخست روزنامه های اصفهان در پنجم اردیبهشت 1403

اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است

جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند

اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی 500 ساله

برگزاری 350 برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود

اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد

اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

اعطای زمین رایگان به 464 مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی 2 سال

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

«زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

داستانک/ پری خوشحال

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

6 الزامی که خریداران سرخابی ها باید رعایت کند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود

هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به 245 فرد گرفتار در سیلاب

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

فیلم| وقوع سیل در شهرستان خوروبیابانک